Scholen weigeren homoblad

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Ik leef in de zonde.. zonder jezus... ik erken mn zonde weet dat ik zonde heb en zorg dat ik niemand schaadt..
P.I.

Ten eerste schaad je God. Iedere zonde van onze kant is een klap in Zijn gezicht! Hij heeft ons geschapen, omringt ons iedere dag met Zijn algemene zegeningen en wat geven wij Hem terug? Zonden. Dus stank voor dank!

Daarnaast schaad je jezelf door de mogelijkheid die aangeboden wordt (namelijk de Heere Jezus die gestorven is voor de zonden) te verwerpen! Als je dat blijft doen ga je voor eeuwig verloren. Een eeuwig gemiste kans! Bekeer je en geloof in Hem! Zoek Hem! Nu kan het nog!

Dit is niet om je te veroordelen, maar om de ernst van de zonde en de uiteindelijke uitwerking daarvan te proberen te verwoorden.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Oorspronkelijk gepost door memento

Waarom zou je in zonde willen leven zonder Jezus, ook al schaadt je daar niemand mee? Bekeer je toch, en leef! Waarom zou je eeuwig verloren willen gaan?
"bekeer je toch".... ja ja... nee ik heb mn eigen geloof... ik leef zoals ik wil... en daarin heb ik het christendom niet nodig... en ik wil niet eeuwig verloren gaan.... en dat ga ik ook niet, maar misschien ook wel... wat versta je onder eeuwig verloren gaan? Naar de hel gaan? Dus niet naar de hemel.. nou ik geloof niet in de hel of hemel...
england

Bericht door england »

Je hoeft er niet in te geloven om ze waar te maken....Als er geen eeuwigheid is waarom dan goede dingen doen? Waarom niet uit het leven halen wat je kan ten koste van wie dan ook?

En je religie, wie aanbidt je dan? Wie heeft jouw ziel in beheer?

Pink Ivy, we houden van je, en we bidden voor je!
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Oorspronkelijk gepost door memento

Waarom zou je in zonde willen leven zonder Jezus, ook al schaadt je daar niemand mee? Bekeer je toch, en leef! Waarom zou je eeuwig verloren willen gaan?
"bekeer je toch".... ja ja... nee ik heb mn eigen geloof... ik leef zoals ik wil... en daarin heb ik het christendom niet nodig... en ik wil niet eeuwig verloren gaan.... en dat ga ik ook niet, maar misschien ook wel... wat versta je onder eeuwig verloren gaan? Naar de hel gaan? Dus niet naar de hemel.. nou ik geloof niet in de hel of hemel...
Tja, maar weet je wel zeker of je, als je op deze manier gelooft, wel echt gelukkig wordt? Ik ben wel zo zeker van deze zaak dat ik durf te stellen van niet.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

wie weet wat geluk is.. ben je als christen altijd gelukkig? elk moment van de dag? Dat is geen een mens...

ik aanbid niks... ik eer de god in iedereen, in de natuur in de mensen.
Adorote

Bericht door Adorote »

wie weet wat geluk is.. ben je als christen altijd gelukkig? elk moment van de dag? Dat is geen een mens...

Als Christen ben ik niet alleen hier gelukkig maar voor eeuwig gelukkig,en nog uit Genade ook gratis en voor niks.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Pink Ivy,

Wat is jouw drijfveer om op OSW te komen?

Is er misschien toch iets intigrerends in het Christendom?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Egbert

Bericht door Egbert »

Nee Ivy een christen loopt ook niet 24 uur per dag te juichen van blijdschap, ook een christen heeft zo z'n off-day's, maar een christen haalt z'n geluk o.m. uit de wetenschap dat hij/zij het niet alleen hoeft te doen, met mindere momenten heeft hij/zij een adres waar hij/zij naar toe kan gaan om hulp. Zijn er momenten van blijdschap dan kunnen we daar ook mee naar Christus om onze dankbaarheid te tonen. Het feit er niet meer alleen voor te staan en de wetenschap eens met Christus verenigd te worden geeft wel oneindige blijdschap die altijd zij het op de achtergrond aanwezig is. In dat opzicht zijn wij christenen wel altijd gelukkig.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

dit is trouwens allemaal erg off-topic
noge even dit dan ik ben op dit forum om ja wel meer over het christendom te weten komen wat men drijft... maar tegelijkertijd om toch wat andere dingen hier ten sprake te brengen... wat niet altijd goed valt.

weer ontopic...

ik denk dat ik het met de VVD eens ben.
Billy

Bericht door Billy »

...........................De raad benadrukt dat christelijke scholen best over homoseksualiteit willen praten. 'Maar het blijft een onderwerp dat gevoelig ligt. En wat baat het dan om zonder overleg met scholen zo'n tijdschrift de markt in te gooien?' Ook de toon van het tijdschrift is tegen het zere been. 'Het is al erg genoeg dat de jeugd onderling zo praat', meent de woordvoerder.

Expreszo-hoofredacteur Merijn Henfling ziet niets in het blad dat aanstoot zou kunnen geven. 'Wij noemen het onder elkaar het homoblad voor hetero's. In de tekst worden alle groepen belachelijk gemaakt: homo's én hetero's, maar alles met een vette knipoog. En dan de foto's, allemaal braver dan braaf. Als dat aanstoot geeft op scholen, dan hebben ze de jongerencultuur van tegenwoordig echt gemist.'

De Jacobus Fruytier Scholengemeenschap in Apeldoorn is een van de scholen die Expreszo hebben teruggestuurd. Rector Eppie Klein zet grote vraagtekens bij de manier waarop het ministerie van Onderwijs heeft geprobeerd homoseksualiteit ter sprake te brengen. 'Het voelt alsof het blad ons wordt opgedrongen. De minister had met ons moeten praten, kijken wat we al doen aan voorlichting rondom dit onderwerp. De manier waarvoor ze nu heeft gekozen, lijkt op promotiemateriaal voor homofilie. Ik wil die folders niet in de schoolbanken hebben.'
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Ze gaan herkansen bij ExpresZo. Over een tijdje wordt er weer onaangekondigd een blad verspreid. Maar dan wel met een 'subtielere aanpak'. :sni:sni:sni
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Billy
...........................De raad benadrukt dat christelijke scholen best over homoseksualiteit willen praten. 'Maar het blijft een onderwerp dat gevoelig ligt. En wat baat het dan om zonder overleg met scholen zo'n tijdschrift de markt in te gooien?' Ook de toon van het tijdschrift is tegen het zere been. 'Het is al erg genoeg dat de jeugd onderling zo praat', meent de woordvoerder.

Expreszo-hoofredacteur Merijn Henfling ziet niets in het blad dat aanstoot zou kunnen geven. 'Wij noemen het onder elkaar het homoblad voor hetero's. In de tekst worden alle groepen belachelijk gemaakt: homo's én hetero's, maar alles met een vette knipoog. En dan de foto's, allemaal braver dan braaf. Als dat aanstoot geeft op scholen, dan hebben ze de jongerencultuur van tegenwoordig echt gemist.'

De Jacobus Fruytier Scholengemeenschap in Apeldoorn is een van de scholen die Expreszo hebben teruggestuurd. Rector Eppie Klein zet grote vraagtekens bij de manier waarop het ministerie van Onderwijs heeft geprobeerd homoseksualiteit ter sprake te brengen. 'Het voelt alsof het blad ons wordt opgedrongen. De minister had met ons moeten praten, kijken wat we al doen aan voorlichting rondom dit onderwerp. De manier waarvoor ze nu heeft gekozen, lijkt op promotiemateriaal voor homofilie. Ik wil die folders niet in de schoolbanken hebben.'

Eppie heeft het weer goed verwoord!

:u:u:u
Unionist

Bericht door Unionist »

Lang leve onze Eppie!! :D:eur

Alhoewel hij nu wel geen kans meer zal maken om commissaris van de koningin in Gelderland te worden... :i:,

[Aangepast op 13/10/04 door Unionist]
Robert

Bericht door Robert »

Ik vind de manier waarop hier over homosexualiteit wordt gesproken net zo walchelijk als in het blaadje expreszo.
Is dat de christelijke manier om met homo's om te gaan?

Ronduit walchelijk.
Jullie moeten je schamen.

Ik vind homosexualiteit zelf erg moeilijk. De bijbel is 100% duidelijk. Maar nog steeds vind ik het moeilijk om tegen iemand te zeggen dat hij moet af zien van iets wat heel belangrijk voor hem of haar is.
Ik zou iemand ook haten die zegt dat ik niet met mijn vrouw getrouwd mag zijn.

En ik zou helemaal witheet worden als het wordt gezegd op een manier zoals een aantal van jullie het in deze thread doen.
Voor een homosexueel is zoenen met een sexe-genoot juist heel natuurlijk.
Het is de gebroken natuur, waar wij allen deel van zijn, die dit veroorzaakt.

Wij zijn allemaal walchelijk, niet minder walchelijk dan een homo, en ook niet meer.
Homosexualiteit is een zonde, maar geen grotere zonde dan heterosexuele overspelige gedachten.

Daarbij moet gezegd worden dat de homosexualiteit waar Paulus het over heeft allereerst te maken heeft met mode-homosexualiteit. Dus heterosexuelen die in orgies het ook met mannen doen.
Met de romeinse gay-sfeer. De gay-parade van onze tijd, zogezegd.

Of sodom en gomorra, waar iedere man sodomie bedreef. Ongeacht de sexuele geaardheid.
De vraag is vervolgens of in de tijd van de bijbel de genen van de mens al gedegeneerd waren tot 'natuurlijke' (itt modieuze) homosexualiteit.

Mannen die zich aangetrokken voelen tot mannen in onze tijd (afgezien dus van de ontelbare mode-homo's in onze tijd) (of "experimenterende hetero's") voelen hetzelfde als wat ik voor mijn vrouw voel.

Is het dan niet meer zondig, in onze tijd?
Nogmaals, dat vind ik heel moeilijk. Als ik de bijbel lees, moet ik: "Ja" zeggen.
Maar dat maakt het probleem niet eenvoudiger. Ik snap het niet.
Is het niet waar omdat ik het niet snap? Nee, natuurlijk niet.

Maar ik kan dus niet uit de losse pols dingen gaan roepen die jullie hier allemaal roepen. Oh wat walchelijk eenvoudig. En wat ontzettend moeilijk voor de mensen onder ons hier, die ook homosexueel zijn.

Een aantal is hier weer stevig door de mand gevallen. Streng in de leer, principes op #1, maar geen enkele vorm van naasteliefde, voor mensen die zondaars zijn, zoals zij.

En wat dat blaadje betreft, bijzonder dom natuurlijk van de versprijers dat ze dachten dat een blad met zulke foto's en teksten overal klakkeloos geaccepteerd zou worden. Gelukkig vindt de minister en de staatsecretaris dat de scholen idd zelf mogen weten wat ze er mee doen.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik zou hier graag een aparte topic aan wijden. Het zijn vragen die steeds belangrijker, maar ook nijpender worden.
Plaats reactie