Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ik geef ook geen geld aan zwervers. Ze draaien minachtend hun hoofd om als je ze een frikandel voorhoud. Met dat geld kopen ze of drugs of drank.
Voor iemand die op CS met een gitaar of viool staat wil ik nog wel eens wat geven, die doet tenminste nog wat voor zijn geld. Op utrecht CS stond voor 8 jaar geleden elke dag een man met een gitaar, en die had me een stem, dat wil je niet weten. ben vaak even op een muurtje gaan zitten en heerl;ijk naar die man geluisterd. Daar heb ik dan wel weer waardering voor, maar voor die bedelaars totaal niet. Die schooieren maar voor een ding.
Als jullie je vrienden liefhebben, is er dan reden tot dankbaarheid? Ook de zondaars hebben hun vrienden lief. 33 En als jullie je weldoeners weldoen, is er dan reden tot dankbaarheid? Ook de zondaars doen dat. 34 En als jullie lenen aan mensen van wie je iets terugverwacht, is er dan reden tot dankbaarheid? Ook zondaars lenen aan zondaars om op hun beurt hetzelfde te krijgen. 35 Nee, heb je vijanden lief, doe wel en leen uit, en verwacht daarvoor niets terug. Dan zal er een rijke beloning voor jullie zijn: je wordt kinderen van de Allerhoogste, want ook Hij is goed voor ondankbare en slechte mensen. 36 Wees barmhartig, zoals jullie Vader barmhartig is.