Wil je even ermee stoppen, op de persoon te spelen. Ik probeer niet dingen kloppend te krijgen. Probeert v/d Groe dingen kloppend te krijgen?Afgewezen schreef: Bert, dat het de Bijbelse leer is, héb ik aangetoond. Jouw probleem is dat je de uitverkiezing kloppend wilt krijgen met de nodiging tot zaligheid. Dat doet de Bijbel niet.
Wat bijv. te denken van een tekst als Joh. 1:12 (als ik het goed heb), "Hij is gekomen tot het Zijne en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen..." ? Je zou kunnen tegenwerpen, Hij is toch alleen voor de 'Zijnen' gestorven? Hoe kun je dan mensen die Hem niet aannemen, de 'Zijnen' noemen?
Wat jij doet is een redenering, die op zich afgeleid is van de Bijbel, over Bijbelteksten heen leggen, waarmee je ze van hun zeggingskracht berooft. Laat staan wat er staat, probeer dingen niet kloppend te krijgen en je zult zien, dat er ineens veel minder ketters op RF rondlopen dan je eerst had gedacht!
Zo jouw stelling is, dat er mensen zijn (de Zijnen, en dus uitverkoren) die verloren gaan? Dat God dus NIET soeverein is?
11 Hij is gekomen tot 26het Zijne, en 27de Zijnen hebben Hem niet 28aangenomen.
12 lMaar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij 29macht gegeven 30kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
Dus weer, de beloften zijn niet hoofd voor hoofd (de kinderen der belofte voor het zaad gerekend). Niet Bijbelteksten wegstrepen, zoals je mij altijd maant, maar Schrift met Schrift vergelijken.
Jammer dat je vind dat Ds. van der Groe een ketter is.... Meende dat men hier op dit forum met respect over ambtsdragers spreken moest....