Lastige jongeren

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

DE MAATSCHAPPIJ, DAN BEN JIJ.

Weet je nog?? Ik ben nog nooit in elkaar geslagen of mishandeld hoor, en ik heb toch al met behooorlijk wat allochtonen gepraat. (ja zelfs als jong meisje, dan moet een man van achterin de twintig dat toch zeker kunnen doen!!)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje ......Ik hoef daar niets aan te doen, dat is een taak van de overheid..........
Ik zit liever met een hengeltje aan de waterkant.................en laat anderen met de knuppel meppen.............

Een 'breekje' van Breekijzertje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar wat bereik ik daar mee dan. Ik praat ook best wel eens met buitenlanders.

Zal ik je zeggen wat een allochtone collega tegen mij zij. Hij zij, nog 1 generatie, en dan zitten jullie eronder. Dan vormen jullie een minderheid hier. En waarom, omdat jullie veel praten maar weinig doen.
Hij zei verder dat hij een ontzettende hekel had aan die buitenlanders die hier maar een beetje lopen crimineel te zijn en het verrekken om zich aan te passen.

Kijk dat is het waar het om draait. Deze man, een perfecte vent, weet precies hoe er in die groepen gedacht word. Hij heeft zich wel aangepast hier. Woont in een normale wijk, heeft een goede baan en heeft zich perfect geintegreerd. Zo kan het ook.

Maar ik wil graag een antwoord op mijn vraag. Vertel eens wat van je ervaring met de jongeren in Amsterdam en Hoorn.

tukker

[Aangepast op 12/5/03 door tukkertje]
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Je snapt het echt niet he..

Trouwens, wil je alsjeblieft een beetje op je spelling letten? als je zo doorgaat is je Nederlands nog slechter dan dat van de meeste allochtonen hoor. :, :, :,
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat doen jullie concreet dan om dit probleem op te lossen.

Zou het graag eens willen horen.

tukker
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Als er niet met die jongeren gepraat wordt, gaan ze op deze manier om aandacht schreeuwen.

Dat kan ik heel goed begrijpen.

Een 'breekje' van Breekijzertje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Jullie zitten mij te verwijten dat ik niets doe. Wat doen jullie zelf er tegen dan? Als ik wat moet doen in jullie ogen dan wil ik ook weten wat jullie er aan doen.

tukker
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Als er niet met die jongeren gepraat wordt, gaan ze op deze manier om aandacht schreeuwen.
Dus als ik mijn zin niet krijg, of als ik geen aandacht krijg, moet ik alles maar gaan afbreken. Kom op zeg.

tukker
nursje

Bericht door nursje »

Ik heb het idee dat dit een zelfde soort discussie is als die van de criminele junk. Er zijn mesnen die zich willen inzetten voor deze jongeren en er is een groep die denkt dat je met harde hand dit op moet lossen.
Ik ben en blijf er van overtuigd dat je als persoon een verschil kan maken.
En als je concreet wilt weten wwt ik er aan doe(tukker): Ik werk als verpleegkundige en dat zijn ook niet altijd lieverdjes waar je mee van doen hebt en daarnaast probeer ik door leiding te geven aan een club van jongeren ( inde leeftijd van 15-23) dus geen gemakkelijke leeftijd en dan probeer ik ze een alternatief te beiden voor het hangen opstraat en het lastig vallen van anderen.
Niet alleen leuk voor hen maar ook voor mij watn eht is op christelijke basis dus ook een uitdaging voor mij en hartstikke leerzaam.
Echt een aanrader voor iedereen.
(en sorry als i kerg veel typfouten maak nmaar ik zit ondertussen op mijn werk)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Beste Nursje,

Mag aannemen dat dat geen criminele jongeren zijn waar jij leiding aan geeft. Daar hebben we het hier over.

tukker
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik hoorde dat er vanavond een paar van die lastige jongeren te zien waren in het Journaal.
Het is toch het toppunt dat deze jongens zomaar kunnen zeggen dat ze van alles uitvreten omdat ze zich vervelen. ze geven zelf toe mensen te bedreigen rellen te schoppen en trammelant te veroorzaken.
Ik vraag me af in wat voor land leven wij, dat jongeren dit in het openbaar kenbaar kunnen maken zondar dat de politie ingrijpt en hen eens aan hun lurven mee sleept naar het politiebureau.
Ja ik hoorde dat er afgelopen zaterdag of zondag ( weet ik veel) een paar zijn aangehouden die dan na anderhalf uur al weer vrij rondlopen.
Een droevig geheel deze Nederlandse rechtsstaat. Een complete aanfluiting is het.
nursje

Bericht door nursje »

Nou tuker een aantal van deze jongeren is al wel in aanraking met justitie geweest en doordat ze nu "goede" vrienden hebben gedragen ze zich wel wat beter en is de kans op recidief( herhaling) een stuk kleiener geworden.
wpv

Bericht door wpv »

In deze discussie zie duidelijk een tweedeling. De 'ouderen':pu willen zerotoleance.(Vind ik ook, maar ben ik oud?:#) De jongeren willen praten. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de ouderen er niet meer zijn en de jongeren, ouderen zijn:pu. Volgens mij krijgt die collega van Tukkertje dan wel gelijk.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Over strafkampen gesproken. Dat is denk ik de beste oplossing in deze hele kwestie.
Ergens op een plek waar ze niet weg kunnen. Een werkkamp. Overdag keihard werken, ';s avonds ontspanning.
Daar moeten ze heropgevoed worden.

The drill instructor method

Die ventjes moeten eerst met de beide benen op de grond gezet worden. Ze moeten hun plaats kennen. Dit kan mijns inziens alleen met harde hand. Dan is er pas wat mee te beginnen. Dan kan het proces beginnen van heropvoeden.

tukker
Plaats reactie