FLITSPAAL
Verbod radarverklikkers in oktober van kracht
Uitgegeven: 31 januari 2003 08:50
AMSTERDAM - Het bezit en de verkoop van apparatuur die waarschuwt voor snelheidscontroles wordt naar verwachting vanaf oktober 2003 verboden. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Politie en justitie ergeren zich al jarenlang aan de zogenaamde radarverklikkers.
In Landen als België, Frankrijk en Zwitserland is een verbod al van kracht. Het ministerie van Justitie hoopt de apparatuur te kunnen verbieden door een artikel toe te voegen aan het voertuigreglement, waarin precies omschreven staat wat wel en niet in een auto mag zitten. Bovendien komt in dit reglement een artikel dat de radardetector verbiedt en wordt de verkoop strafbaar gemaakt.
Dit laatste is van grote importantie, omdat een snelheidsverklikker goed uit zicht ingebouwd kan worden en de politie niet elke auto kan controleren. De importeurs en verkopers van radardetectors zeggen dat een verbod juridisch niet haalbaar is. Een detector zou niets anders zijn dan een ontvanger van signalen. Artikel 10 van het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens bepaalt dat iedereen het recht heeft om radiosignalen te ontvangen. Voormalig minister Tineke Netelenbos van Verkeer en Waterstaat meldde twee jaar geleden al dat dit verweer van de verkopers weinig kansrijk geacht mag worden.
Wat een gewéldig nieuws!!!!!!
Hier word ik oprecht blij van!!!
Aanpakken die wetsovertreders!!!!!
Een 'breekje' van Breekijzertje
AMSTERDAM - Het bezit en de verkoop van apparatuur die waarschuwt voor snelheidscontroles wordt naar verwachting vanaf oktober 2003 verboden. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Politie en justitie ergeren zich al jarenlang aan de zogenaamde radarverklikkers.
In Landen als België, Frankrijk en Zwitserland is een verbod al van kracht. Het ministerie van Justitie hoopt de apparatuur te kunnen verbieden door een artikel toe te voegen aan het voertuigreglement, waarin precies omschreven staat wat wel en niet in een auto mag zitten. Bovendien komt in dit reglement een artikel dat de radardetector verbiedt en wordt de verkoop strafbaar gemaakt.
Dit laatste is van grote importantie, omdat een snelheidsverklikker goed uit zicht ingebouwd kan worden en de politie niet elke auto kan controleren. De importeurs en verkopers van radardetectors zeggen dat een verbod juridisch niet haalbaar is. Een detector zou niets anders zijn dan een ontvanger van signalen. Artikel 10 van het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens bepaalt dat iedereen het recht heeft om radiosignalen te ontvangen. Voormalig minister Tineke Netelenbos van Verkeer en Waterstaat meldde twee jaar geleden al dat dit verweer van de verkopers weinig kansrijk geacht mag worden.
Origineel geplaatst door Breekijzertje
Verbod radarverklikkers in oktober van kracht
:mad2::mad2::mad2::mad2::mad2:
BALE BALE BALE
slaat HELAAS nergens op , dat verweer dat iedreen radiosignalen vrij mag opvangen. ( telecomwet)
in de ons omringende landen zijn ze al lang verboden. En wat betreft die radiosignalen: in belgie en duitsland zijn zgn. scanners ( om politie brandweer etc. te ontvangen) ook al lang bij wet verboden dus zie niet in waarom radarverklikkers niet verboden mogen worden.
overigens is bovenstaand bericht al zo'n 3 jaar in de omloop dus verwacht dat het zo'n vaart niet zal lopen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
dat staat vol met van die grijze flitspalen.
1 geluk:
ze zijn allemaal uitgebrand omvergereden of er zit geen rolletje in:,:,:,:,:,:,
Lang leve de snelheidshandhaving op flakkee!!!!!!!!!
p.s. pas wel op voor de autootjes met flitslamp:sne:sne:sne:sne
1 geluk:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
He Billy,Origineel geplaatst door Billy
1 geluk:
Vind je dit nou 'cool' ofzo. moet echt zo lachen omdat er flitspalen uitgebrand zijn? Weet je dat dat puur vandalisme is? En jij betuigt deze vandalen dus gewoon je schatterende toestemming... ?
Als DAT zo is dan moeten we maar niet meer klagen he over de belabberde rechtstaat van Nederland.
Origineel geplaatst door bloobHe Billy,Origineel geplaatst door Billy
1 geluk:
Vind je dit nou 'cool' ofzo. moet echt zo lachen omdat er flitspalen uitgebrand zijn? Weet je dat dat puur vandalisme is? En jij betuigt deze vandalen dus gewoon je schatterende toestemming... ?
Als DAT zo is dan moeten we maar niet meer klagen he over de belabberde rechtstaat van Nederland.
waar staat dat ik toestemming geef voor vandalisme??????????????????
ik zeg dat er ook vaak geen rolletjes inzitten en vervolgens moet ik daar om:,:,:,:,:,:,:,:,
nog leuk feitje van flakkee:
op de provinciale weg naar van oude tonge naar dirksland stat aan de rechterzijde een flitspaal voor een groet boerderij ( los huis met 2 nieuwe loodsen)
Deze paal ziet er gaaf uit maar hij doetet niet en heeftet nog nooit gedaan ook.
Want ze konden daar niet aan een stroomkabel komen en de boer die daar woont gaf geen toestemming om gebruik te maken van zijn GEBkast
hier moet billy weer om :,:,:,:,:,:,:,:,:, bloob!
nogmaals ik keur vandalisme niet goed maar zie toch wel de humor in van het gevecht tussen de flitsboys en de rijdende consument
voor nog meer amusement op dit gebied kijk op http://www.tuftufclub.nl
( rekna: twas koud op flakkee vanochtend)
Sorry Billy, maar hetgaat mij erom dat men hoe dan ook te hard wil. Ja, het lijkt een soort 'must' te zijn, een soort hype. 't Komt bij mij een beetje schooljongetjes-achtig over. Lekker stoer doen ofzo... niet echt volwassen vind ik zelf, om op die manier met de wet om te springen. Maar ja dat is mijn mening.
JAJA, ik heb mijn rijbewijs en tevens 1e bekeuring...maarliefst 6 km te hard op een lege weg.
In dit topic is wel gediscussieerd over radars in je auto, maar dat is erg riskant en illegaal...en...niet te betalen!
Weet iemand een geschikte site of medium waar je kan zien waar al die flitspalen op snelwegen of wegen buiten de bebouwde kom staan?
Of waar kun je het anders vandaan halen?
Weet iemand het soms uit zijn hoofd, dan kunnen we hier mooi een soort van flitspaalnetwerk opzetten, zodat iedereen veilig wat te hard kan rijden, naar hij of zij belieft!
In dit topic is wel gediscussieerd over radars in je auto, maar dat is erg riskant en illegaal...en...niet te betalen!
Weet iemand een geschikte site of medium waar je kan zien waar al die flitspalen op snelwegen of wegen buiten de bebouwde kom staan?
Weet iemand het soms uit zijn hoofd, dan kunnen we hier mooi een soort van flitspaalnetwerk opzetten, zodat iedereen veilig wat te hard kan rijden, naar hij of zij belieft!

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
JAJA, ik heb mijn rijbewijs en tevens 1e bekeuring...maarliefst 6 km te hard op een lege weg.
\
flitspaal.nl of .com radarcontrolles.nl of .com...
succes!
enne radardetectors zijn legaal hoor. De prijzen vallen ook wel mee.. Maar koop geen quintez want dat is dan weg gegooit geld. Ik heb zelf een euro taget 550.. Kost wel wat in aanschaf. maar altijd beter dan een bekeuring...
Sorry dat ik in mijn onwetendheid over auto's en aanverwante onzin reageer.. maar menen jullie dit nou serieus?
Heb je als christen niet de plicht om je sowieso aan de maximumsnelheid te houden? Als je een geflitst wordt als je te hard rijdt is een boete toch helemaal terecht! Je hebt iets fout gedaan en het is logisch dat je daarvoor gestraft wordt, dan laat je het de volgende keer misschien.
Of geldt Romeinen 13 op de weg niet meer?
Gefeliciteerd trouwens met het halen van je rijbewijs, RJ!
Lebaoth
[Aangepast op 28/3/03 door lebaoth]
Heb je als christen niet de plicht om je sowieso aan de maximumsnelheid te houden? Als je een geflitst wordt als je te hard rijdt is een boete toch helemaal terecht! Je hebt iets fout gedaan en het is logisch dat je daarvoor gestraft wordt, dan laat je het de volgende keer misschien.
Lebaoth
goed zo Lebaoth.Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Sorry dat ik in mijn onwetendheid over auto's en aanverwante onzin reageer.. maar menen jullie dit nou serieus?
Lebaoth
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ik sta volledig achter zuslief, sommige dingen mogen niet gepromote worden op dit forum omdat ze niet goed reformatorisch zouden zijn, terwijl hier wel verwezen mag worden naar sites die bevorderen dat met de overheid ongehoorzaam is, zodat men naar believen zonder boetes een lange neus naar de overheid kan maken.
Vreemd dat sommige mensen refos een hypocriet zooitje vinden. heel vreemd :mad2:
Vreemd dat sommige mensen refos een hypocriet zooitje vinden. heel vreemd :mad2:
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Toen ik pas m'n rijbewijs had reed ik ook netjes de goede snelheid. Maar later ontdek je dan dat je daardoor een gevaar op de weg bent. Ga je mensen irriteren, die je dan met gevaar van eigen en andermans leven met een noodgang voorbijscheuren.:#
Dan is het beter om je aan te passen aan het verkeer en evt. een boete te riskeren. Want een boete is minder erg dan een mensenleven.
Dan is het beter om je aan te passen aan het verkeer en evt. een boete te riskeren. Want een boete is minder erg dan een mensenleven.
Eerlijk gezegd vind ik dat flitspalengedoe van de overheid ook wel erg grote nadelen hebben.
- De actuele verkeerssituatie kan zo'n paal niet meewegen. Als er plotseling een file opdoemt op een snelweg is 40 km per uur al te hard. Maar 130 is op een lege snelweg een slakkengangetje.
- Je ziet dat mensen erg stevig op de rem trappen als ze een flitspaal tegen komen, om er even later weer vandoor de schieten. Maar bij dat plotselinge remmen ontstaan ook nogal eens verkeersgevaarlijke situaties.
- Bij het passeren van een verkeerslicht let ik meer op m'n snelheidsmeter dan op de verkeerssituatie, die toch juist op een kruispunt alle aandacht zou moeten krijgen. Maar ja, zodra je boven de 50 km/uur komt wordt je geflitst en dat wil je toch ook niet...
Al met al denk ik dat ze er toch maar iets anders op moeten verzinnen.
- De actuele verkeerssituatie kan zo'n paal niet meewegen. Als er plotseling een file opdoemt op een snelweg is 40 km per uur al te hard. Maar 130 is op een lege snelweg een slakkengangetje.
- Je ziet dat mensen erg stevig op de rem trappen als ze een flitspaal tegen komen, om er even later weer vandoor de schieten. Maar bij dat plotselinge remmen ontstaan ook nogal eens verkeersgevaarlijke situaties.
- Bij het passeren van een verkeerslicht let ik meer op m'n snelheidsmeter dan op de verkeerssituatie, die toch juist op een kruispunt alle aandacht zou moeten krijgen. Maar ja, zodra je boven de 50 km/uur komt wordt je geflitst en dat wil je toch ook niet...
Al met al denk ik dat ze er toch maar iets anders op moeten verzinnen.