Grappig eigenlijk dat je deze vraag stelt. Ik ben bezig met het voorbereiden van een verhaal over deze geschiedenis. Dat Mozes de staf van God omhoog hoeld, was een teken dat hij de uitkomst van God verwachtte. God liet door het winnen van de Israelieten wanneer de staf omhoog was zien dat Hij dat bevestigde. Maar Mozes werd moe, fysiek gezien is het een zware klus, zeker voor een oude man om steeds je hand omhoog te houden en dan ook nog een staf vast te houden. En daarom hielpen Aaron het Hur hem, zodat de staf omhoog kon blijven.helma schreef:Ik was nog steeds aan het nadenken over een antwoord op deze vraaghelma schreef:Wie weet eigenlijk waar Peretti het vandaan haalt dat
'hoe meer er gebeden wordt, des te meer engelen er in actie kunnen komen'?
Je komt het ook tegen in de boeken van Shaunti Feldhahn (Veritasconflict en Nachtschade)
Dus hij is niet de enige die dat schrijft....
Bedacht ineens dat de overwinning op Amelek ook afhankelijk was van het omhooghouden van Mozes' armen door Aäron en Hur.
heeft dat hiermee te maken??
Ik denk dat het dus weinig met engelen te maken heeft, maar meer een verwijzing dat wie op God vertrouwt niet beschaamd zal uitkomen.