Een derde weg?

Mart01

Bericht door Mart01 »

Limosa,

ik heb in die zin inhoudelijke bezwaren dat het de polarisatie alleen maar zou verergeren. dat is uiteindelijk voor niemand goed.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Het RD is een krant voor de gehele gereformeerde gezindte. Niet voor een bepaald deel (rechtshervormd, of GG), hoewel die wel de overhand hebben. Daarom zal men niet willen polariseren.

Men wil dus samenbinden. Niet dat er geen kritische artikelen in mogen staan. Maar hier valt gewoon moeilijk op te reageren en ten tweede worden dominees uit de GGiN letterlijk uitgemaakt voor mensen die van het Kruis worden afgehouden.
Hoezo polarisatie? Hoezo niet onderbouwd met uitspraken?
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
tweede worden dominees uit de GGiN letterlijk uitgemaakt voor mensen die van het Kruis worden afgehouden.
Hoezo polarisatie? Hoezo niet onderbouwd met uitspraken?

;) ;) ;) dat zijn er maar een paar, dus dat valt wel mee. ;););) Ik denk verder dat er een typefoutje in zit, de predikanten worden niet van het kruis afgehouden, ze houden af.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Het RD plaatst dit stuk niet. Dat weet ik uit eigen ervaring.

Toen ik CV-Koers het artikel verscheen 'refo's evangeliseren' heb ik een ingezonden brief naar de redactie van het RD gestuurd. Wel kreeg ik netjes een afwijzing en dat ze waarschijnlijk wel begrepen dat het voor mij een teleurstelling zou zijn.

Dus het RD weet zeker wel wat er leeft, ook onder jongeren, maar ze durven het eenvoudig weg niet aan. Wat te denken van de SRP. Hierin hebben de kerken een grote vinger in de pap.

Ooit heb ik eens gezegd tegen een RD redacteur dat het onze gezindte een goed opinieblad ontbreekt. Laten ze deze handschoen oppakken, een krant is er tenslotte voor het nieuws.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
ndonselaar
Contacteer:

Trouwens, wie ziet er wat in dat idee? Een opinieblad?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Mart01

Bericht door Mart01 »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
als we ons met z'n allen richten op CVKoers is dat binnen de kortste keren een reformatorisch opinieblad! ;)

En als het gaat om een opinieblad dan zou ik het liever christelijk dan reformatorisch noemen, dan kijk je gewoon wat breder dan de ref. traditie en dat werkt opinierend. :)
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Johannes

Bericht door Johannes »

Hoi Niek,

Je schreef over de SRP
Wat is dit voor club?

groeten
wpv

Bericht door wpv »

Oorspronkelijk gepost door Mart01
Limosa,

ik heb in die zin inhoudelijke bezwaren dat het de polarisatie alleen maar zou verergeren. dat is uiteindelijk voor niemand goed.
Leg eens uit waarom dit polariserend zou zijn.
limosa

Bericht door limosa »

ndonselaar,

Zie ik zeker wat in! Lijkt me absoluut een markt voor. Maar zal moeilijk van de grond te krijgen zijn op papier. Op het internet kun je er vandaag nog mee beginnen . . .
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik doe ook mee. Als we een sponsor hebben (en een enthousiaste redactie)kan alles. Met geld krijg je alles van de grond!

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Mart01

Bericht door Mart01 »

Oorspronkelijk gepost door wpv
Limosa,

Leg eens uit waarom dit polariserend zou zijn.
zie de post van RJ een tijdje terug.
ndonselaar
Contacteer:

als we ons met z'n allen richten op CVKoers is dat binnen de kortste keren een reformatorisch opinieblad! ;)

En als het gaat om een opinieblad dan zou ik het liever christelijk dan reformatorisch noemen, dan kijk je gewoon wat breder dan de ref. traditie en dat werkt opinierend. :)
Maar wel nadrukkelijk onderscheiden van CV-Koers.
ndonselaar
Contacteer:

Oorspronkelijk gepost door Johannes
Hoi Niek,

Je schreef over de SRP
Wat is dit voor club?

groeten
Stichting Reformatorische Publicatie.

Dit is de waakhond van het RD. Hierin zijn de kerken vertegenwoordigd.
ndonselaar
Contacteer:

Pim :Ik doe ook mee. Als we een sponsor hebben (en een enthousiaste redactie)kan alles. Met geld krijg je alles van de grond!

Mhg,
Pim.

Limosa: Zie ik zeker wat in! Lijkt me absoluut een markt voor. Maar zal moeilijk van de grond te krijgen zijn op papier. Op het internet kun je er vandaag nog mee beginnen . . .

Waarom niet het RD benaderen? Met hun kennis van de markt, zoals het RD en het blad Terdege kunnen ze je in elk geval op stap helpen.

Maar goed ik start een nieuwe topic.
Mart01

Bericht door Mart01 »

Maar wel nadrukkelijk onderscheiden van CV-Koers.
van mij mag je, maar dan wordt het gegarandeerd een veredelde terdege of gezinsgids.
Plaats reactie