komen zoals je NU bent?

jacob

Bericht door jacob »

ik word er knetter van.

kunnen jullie AUB AUB AUB nou eens stoppen met dat gezeur dat half nederland Christus zo maar aan neemt.

Het is gewoon pure flauwekul.

Was het maar zo!!

er zit bij ons nog geen 2% van de hele gemeente aan het avondmaal.

Luister nou eens voor de lol dit.

http://www.prekenweb.nl/preken/Vreugden ... jdenis.mp3
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Mensen,

Zou het kunnen dat er bij de een meer uit handen geslagen moet worden dan bij de ander?

Misschien zijn dit soort discussies wel zeer persoonlijk getint. Mensen die altijd netjes geleefd hebben moeten hun 'godsdienst' kwijtraken, mensen die in de zonde geleefd hebben moeten dat loslaten en daarmee breken.

Ik zeg het met terughoudendheid, maar een tollenaar moest zijn farizeïsme niet afleggen, dat moest een farizeeër. En andersom hetzelfde.
Dit heb ik in topic ''Buigen onder Gods recht ook al een keer aangehaald''

Vergelijk de bekeringen uit het jodendom met die uit de heidenen. Juist hier zie je een totaal verschil over deze kwestie. Daarom was Paulus zo fel tegen Petrus, omdat het huichelen van Petrus deed lijken of men nog steeds besneden moest worden door op te staan van de tafel der onbesnedenen.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Er is tegenwoordig al zo ontzaglijk veel aangrijpen van Christus, het maar aannemen, het maar geloven. Ja, maar dat is toch bijbels bevel? JAZEKER. Echter, we moeten ons wachten voor een ingebeeld, alsmede een verondersteld geloof. Het moet een waar geloof wezen.
Stik er niet in RJ.
Zei Christus niet zelf dat men het onkruid moet laten staan, om te voorkomen dat er niet per ongeluk een graanplantje meetrok? Aan jouw komt geen oordeel, en kijk nou eens uit, dat je geen gekrookte rieten verbreekt met zulke loze kreten.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door jacob
ik word er knetter van..................... Er zit bij ons nog geen 2% van de hele gemeente aan het avondmaal.
Tja dat noemen ze ook wel avondmaalsmijding............... Hoe "zwaarder" de kerk hoe minder mensen er aan het avondmaal gaan.........

Heel vreemd eigenlijk, of niet?

P.S. Jij neemt wel deel aan de tafel van de Heer Jacob?

Een 'breekje' van Breekijzertje
Wouter

Bericht door Wouter »

Oorspronkelijk gepost door jacob
ik word er knetter van.

kunnen jullie AUB AUB AUB nou eens stoppen met dat gezeur dat half nederland Christus zo maar aan neemt.

Het is gewoon pure flauwekul.

Was het maar zo!!

er zit bij ons nog geen 2% van de hele gemeente aan het avondmaal.

Luister nou eens voor de lol dit.

http://www.prekenweb.nl/preken/Vreugden ... jdenis.mp3
Ik heb het geluisterd. Twee vragen;

1. Lol?
2. Wat is de link met het Heilig Avondmaal?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het wordt een beetje fel hier. Vind ik erg jammer.

Noem het toeval, noem het leiding, maar gisteravond ben ik vertwijfeld gaan bijbellezen en kreeg dit onder ogen:

Jakobus, hoofdstuk: 4
1 Van waar [komen] krijgen en vechterijen onder u? [Komen zij] niet hiervan, [namelijk] uit uw wellusten, die in uw leden strijd voeren?
2 Gij begeert, en hebt niet; gij benijdt en ijvert [naar dingen], en kunt ze niet verkrijgen; gij vecht en voert krijg, doch gij hebt niet, omdat gij niet bidt.
3 Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt.
4 Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld.
5 Of meent gij, dat de Schrift tevergeefs zegt: De Geest, Die in ons woont, heeft Die lust tot nijdigheid?
6 Ja, Hij geeft meerdere genade. Daarom zegt [de Schrift]: God wederstaat de hovaardigen, maar den nederigen geeft Hij genade.
7 Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.
8 Naakt tot God, en Hij zal tot u naken. Reinigt de handen, gij zondaars, en zuivert de harten, gij dubbelhartigen!
9 Gedraagt u als ellendigen, en treurt en weent; uw lachen worde veranderd in treuren, en [uw] blijdschap in bedroefdheid.
10 Vernedert u voor den Heere, en Hij zal u verhogen.

Naakt (nadert) tot God, en Hij zal tot u naken... Wat een belofte!

[Aangepast op 21/10/04 door Kaw]
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Bedankt Kaw. Dat koelt af.
Ik zou willen dat er een forum was, waar alleen goed van God gesproken werd, en waar alleen uit de Bijbel geciteerd mocht worden. En wat pastoraal en evangeliserend van aard is. Alleen getuigen en niet overtuigen. Maja, dat kost ons vrome vlees...
dat zou dan een forum moeten zijn waar jij een ik niet actief mogen zijn (laat ik mezelf er ook maar bij betrekken).

Een labadistisch forum.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Bedankt Kaw. Dat koelt af.
Ik zou willen dat er een forum was, waar alleen goed van God gesproken werd, en waar alleen uit de Bijbel geciteerd mocht worden. En wat pastoraal en evangeliserend van aard is. Alleen getuigen en niet overtuigen. Maja, dat kost ons vrome vlees...
dat zou dan een forum moeten zijn waar jij een ik niet actief mogen zijn (laat ik mezelf er ook maar bij betrekken).

Een labadistisch forum.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Labadie wilde alleen maar wedergeboren mensen in de kerk hebben. Rhodé bedoelde heel iets anders.

Stelling:
Je dogmatisme stellen op uitspraken van oudvaders brengt alleen maar ellende, want er is altijd wel een oudvader te vinden die iets zegt wat jij bevalt.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Sorry mensen voor mijn opmerkingen, ik trek me bij deze terug uit dit topic en van al dit soort onderwerpen over het uiterst belangrijke onderwerp bekering. Sorry voor al die zware, negatieve opmerkingen die ik citeerde vanuit de Institutie en oudvadergeschriften. Ik ben er achter gekomen dat ik hier veel mensen mee kwets en zal vervolgens deze visies op dit forum niet meer poneren, dat leidt alleen maar tot onrust.

Met groet,
Refojongere
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Sorry mensen voor mijn opmerkingen, ik trek me bij deze terug uit dit topic en van al dit soort onderwerpen over het uiterst belangrijke onderwerp bekering. Sorry voor al die zware, negatieve opmerkingen die ik citeerde vanuit de Institutie en oudvadergeschriften. Ik ben er achter gekomen dat ik hier veel mensen mee kwets en zal vervolgens deze visies op dit forum niet meer poneren, dat leidt alleen maar tot onrust.

Met groet,
Refojongere
Kom op RJ. Inhoudelijk reactie op de tegenwerpingen is toch ook mogelijk?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Met groet,
Refojongere
'k Ben blij dat je het inziet. (helaas nu pas, na al die jaren)

Kijk, dat je af en toe eens iemand, maakt even niet uit wie, citeert is prima. Doet iedereen wel eens.

Maar je moet idd begrijpen dat je met het altijd maar posten van hele lappen citaat (ik heb het dan niet over de bijbel) niets bereikt.

Wij willen jóuw mening horen!
Wij willen RJ horen!

Die lappen tekst leest echt niemand, een enkeling misschien even vluchtig.

Wij heten de nieuwe RJ van harte welkom op het forum!

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje

Met groet,
Refojongere
'k Ben blij dat je het inziet. (helaas nu pas, na al die jaren)

Kijk, dat je af en toe eens iemand, maakt even niet uit wie, citeert is prima. Doet iedereen wel eens.

Maar je moet idd begrijpen dat je met het altijd maar posten van hele lappen citaat (ik heb het dan niet over de bijbel) niets bereikt.

Wij willen jóuw mening horen!
Wij willen RJ horen!

Die lappen tekst leest echt niemand, een enkeling misschien even vluchtig.

Wij heten de nieuwe RJ van harte welkom op het forum!

Dit vind ik dus echt een dieptrieste reactie. Laat die RJ in zijn waarde. Het forum zou ook wel eens een Breekijzertje willen hebben die iets zinnigs bracht.
Plaats reactie