Heb je wel eens gezien met wat voor pastorieën dominees worden opgescheept? Soms geschikt voor tien kinderen. Alleen het inrichten kost al een vermogen.merel schreef:Ik ben ook meer een voorstander van een vast salaris dan een voorkeursbehandeling naar gelang wie er preekt. Een vast salaris kan je objectief vaststellen op basis van leeftijd, ervaring, werkzaamheden etc. Net zoals in de 'normale' wereld/werksituatie.
@ DDD
Beetje offtopic, maar 15! uur hhh per week is wel heel veel hoor voor een alleenstaande. Dat zou net zoals bij iedereen ook gewoon 3 uur hulp kunnen zijn. En waarom kan een alleenstaande ds ook niet wat zelf in zijn tuin rommelen, net zoals iedereen
Ik vind 15 uur hulp niet veel hoor. Zoveel is dat niet, zeker niet als je een beetje grote tuin hebt. Het is prima om zelf in je tuin te rommelen, maar het is als je een drukke baan hebt en een sociaal leven echt niet fijn als je iedere week vier uur in de tuin moet werken. Ik ben het helemaal met Mara eens. Twee uur per dag is echt niet teveel voor een normaal huishouden.
Ik heb zelf meer dan tien uur in de week hulp. En dan kook ik meestal nog zelf. Ik zou niet weten waarom een dominee al dat werk dan allemaal zelf moet doen. Houd je er wel rekening mee dat in de GG een dominee een uur of 50 kan werken, en dan nog niet klaar is? En hij moet zeker ook nog twee avonden in de week extra preken? En dan na afloop nog even stofzuigen. Dat zou prima zijn, als je daar blij van wordt, maar anders is het mijns inziens in zo'n geval nogal zonde van je tijd. Dan kun je beter een boswandeling maken in die tijd.
@Orchidee:
Het ging hier over een alleenstaande dominee, zonder kinderen. Met kinderen heb je natuurlijk nog veel meer hulp nodig, alleen al met de was kun je een dag zoet zijn. Het is niet voor niets dat er gezinnen zijn waar één van de ouders (bijna) volledig thuis blijft om het huishouden te organiseren.