Referendum 6 april Oekraine
Re: Referendum 6 april Oekraine
Alleen maar een handelsverdrag he.....
http://www.nu.nl/politiek/4239820/groep ... raine.html
En, om eerlijk te zijn, Ds. Westerink plaatst iedereen die tegen is suggestief in het Wilders kamp. Dat staat mij erg tegen.
Uit dit artikel blijkt dat tegen stemmen een echt handelsverdrag opleverd.
http://www.nu.nl/politiek/4239820/groep ... raine.html
En, om eerlijk te zijn, Ds. Westerink plaatst iedereen die tegen is suggestief in het Wilders kamp. Dat staat mij erg tegen.
Uit dit artikel blijkt dat tegen stemmen een echt handelsverdrag opleverd.
Plaatsen in het Wilders-kamp of het Geen Peil-kamp is ook al bijna synoniem. Geen Peil vind ik ook beneden alle peil!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Op beide punten valt heel wat af te dingen. Het is vooral een mening en geen feiten.Klavart schreef:Het associatieverdrag met Oekraïne is een uiting van opmerkelijke seculier-westerse expansiedrang, stelt H. J. van Berkum.Te lezen op refdag.nl via de volgende link: http://www.refdag.nl/opinie/roep_zinloz ... e_1_980845Inmiddels is Oekraïne, opgehitst door de EU, verwikkeld in een burgeroorlog die het land naar de afgrond voert. Wie dat enigszins beseft, stemt op 6 april met hart en hand tegen.
En om de EU de schuld te geven van de (burger?)oorlog?
Binnen Oekraine zijn er mensen die westers gericht zijn (oa de meeste jongeren die daarin een betere toekomst zien) en mensen die meer op Rusland gericht zijn.
Ik vind het ook altijd heel opvallend dat de EU altijd al heel snel van alles de schuld krijgt en de spelletjes van Rusland goed gepraat worden.
Men vergeet al snel dat Rusland de rebellen ondersteund met manschappen en materieel. En zo de chaos stimuleert.
Ook de spelletjes die Rusland speelde bij de MH17 ramp waarbij veel mensen omkwamen zijn we blijkbaar ook weer vergeten.
Ik denk dat het voor Oekraine beter is als ze meer samenwerking zoeken met de EU.
Interview met Kees van der Staaij over het referendum:
http://www.bnr.nl/radio/bnr-de-wereld/5 ... en-terreur
Hij geeft daarin aan nog niet te weten of hij zelf wel gaat stemmen op 6 april.
http://www.bnr.nl/radio/bnr-de-wereld/5 ... en-terreur
Hij geeft daarin aan nog niet te weten of hij zelf wel gaat stemmen op 6 april.
Hoewel ik in zijn algemeenheid niet zoveel heil zie in openbare politieke opinies van predikanten, vind ik dit punt wel heel gerechtvaardigd.helma schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_980779
Ander perspectief van Ds. Westerink!
Ik zal ook zeker vóór stemmen.
En ik ben blij dat ik niet van de SGP ben. Want dit referendum gaat natuurlijk wel ergens over. Het gaat ten diepste over de vraag of wij de hoeder zijn van de broeders in Oekraine of dat onze eigen welvaart (vermeend, want ik denk zelf dat het ook nog eens onzin is) op het spel staat. Want ik heb Geenpeil in de aanloopfase een beetje gevolgd, maar het kwam op mij over als een puur egoïstische en populistische actie. Ik vind het heel erg dat er beweerderlijke christenen zijn die opinie-artikelen schrijven met egoïstische argumenten.
Als er iets mis is met de welvaartsverdeling in Nederland, dan zijn er nog genoeg mogelijkheden om dat hier intern op te lossen. Bijvoorbeeld om één bonus van een grootverdiener over alle uitgebuite zzp-ers te verdelen. Waarmee ik vooral niet zeg dat alle zzp-ers worden uitgebuit, want ik ben het ook even geweest.
Wat zit het RD in stukken enorm te pushen om voor te stemmen zeg, tsjongejonge. Het evenwicht dat er een aantal weken geleden was is ook totaal verdwenen.
Ik vind het wel lastiger worden. Was van plan om niet te gaan. Nu las ik dat christenen in Oekraïne vragen om hen te steunen door voor te stemmen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Als ik zou gaan stemmen zou ik voor stemmen maar omdat ik tegen referenda ben ga ik niet stemmen. Dit verdrag gaat (gelukkig) toch door ongeacht de uitkomst van het referendum.
Deze actie van GeenPeil heeft voor altijd het failliet van referenda bewezen....dus stem niet zodat de 30% grens niet gehaald wordt.
Deze actie van GeenPeil heeft voor altijd het failliet van referenda bewezen....dus stem niet zodat de 30% grens niet gehaald wordt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Overdrijven is ook een kunst.
Je kunt niet tegen referenda zijn net zoals je niet tegen democratie kunt zijn zoláng die niet is afgeschaft.
Je kunt niet tegen referenda zijn net zoals je niet tegen democratie kunt zijn zoláng die niet is afgeschaft.
Huh? Referenda zijn niet afgeschaft (helaas), maar ik ben toch echt tegen.refo schreef:Overdrijven is ook een kunst.
- Niet meer zo actief -
Er is nu een referendum. Het is onzin om daarom niet te gaan stemmen.
Net zoiets: we zijn tegen vrouwenkiesrecht, dus vrouwen blijf thuis.
Of: democratie is regering v/h volk. We doen niet mee.
Las wel dat de 30% gehaald gaat worden. Dus voorstemmers moeten toch maar wel gaan.
Las wel dat de 30% gehaald gaat worden. Dus voorstemmers moeten toch maar wel gaan.
Spitten en niet moe worden.
Er is natuurlijk echt wel verschil tussen kiezen voor gemeenteraad of Tweede Kamer - en zo'n referendum. Bij het eerste kiezen we de mensen door wie we geregeerd worden, en daarbij is niet-stemmen ook stemmen.Ezen schreef:Er is nu een referendum. Het is onzin om daarom niet te gaan stemmen.
Bij een referendum ligt dat toch anders?
Ik weet het nog niet... daarom kijk ik hier..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
En... weet je het nu wel?Desiree schreef:Ik weet het nog niet... daarom kijk ik hier..
- Niet meer zo actief -
De president van de Oekranie is corrupt. Bleek vandaag.