Open internet: censuur

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ook met gefilterd internet kan je nog genoeg binnenhalen om je lusten mee te bevredigen. Als iemand dat wil, komtie er wel.

Ik heb al eerder gezegd dat het beste filter een levend geloof is. Streven we er naar om de band met Christus levend te houden? Bidden we als we in verzoeking komen? Laat dat eens van de preekstoel verkondigd worden.
Waarom is het bij jou nou altijd óf gefilterd internet óf een levend geloof? Een levend geloof wil misschien niet anders dan afgehouden te worden van allerlei troep. Als je met je gezin naar Amsterdam gaat, ga je dan met je levende geloof over de wallen lopen, of probeer je die omgeving te mijden?

Wat is nou je eigenlijke argument tégen gefilterd internet? Je vind het niet alleen onnodig, maar je ageert er ook daadwerkelijk tégen. Dat bevreemd me.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ook met gefilterd internet kan je nog genoeg binnenhalen om je lusten mee te bevredigen. Als iemand dat wil, komtie er wel.

Ik heb al eerder gezegd dat het beste filter een levend geloof is. Streven we er naar om de band met Christus levend te houden? Bidden we als we in verzoeking komen? Laat dat eens van de preekstoel verkondigd worden.
Geheel mee eens, er is een fontein geopend tegen de zonde: Jezus Christus.
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Als je met je gezin naar Amsterdam gaat, ga je dan met je levende geloof over de wallen lopen, of probeer je die omgeving te mijden?
Dat is demagogie. De wallen zijn ook voor iedereen toegankelijk en als christen heb je ook geen fysieke onmogelijkheid er te komen. Je moet de vergelijkingen wel zuiver houden.

Mijn bezwaar tegen een filter is de schijnveiligheid die het biedt. Zo van: we hebben een filter DUS zondigen we op internet niet tegen, bijvoorbeeld, het zevende gebod.
De zonde ontstaat niet in de eerste plaats door wat er van buiten naar binnen komt, maar ontstaat in het hart.

Wel zou ik voor een filter zijn als je merkt dat je niet kan wegblijven van foute sites. Dan is het beter het oog dat je ergert uit te rukken.

Voor ieder een persoonlijke afweging dus.

Als je niet de neiging hebt om de troep op te zoeken, waarom dan extra geld uitgeven voor een gefilterd internet?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dat je met filter niet zou zondigen tegen welk gebod dan ook zegt niemand, we moeten inderdaad blijven benadrukken dat de zonde in ons zit, dat we zonde zijn! Maar dit is geen argument tegen filtering, maar een argument tegen een onheuse gevolgtrekking.
Oorspronkelijk gepost door wim
Als je niet de neiging hebt om de troep op te zoeken, waarom dan extra geld uitgeven voor een gefilterd internet?
Omdat je gezin uit meerdere leden bestaat? Omdat je misschien wel eens visite of oppas in huis hebt?
Omdat je niet weet welke neigingen er allemaal in je op kúnnen komen? Of als je dat wél weet, misschien is dat juist een argument om het juist te nemen, omdat je weet dat er neigingen latent aanwezig zijn (geneigd tot alle kwaad!)?
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

Waarom is het bij jou nou altijd óf gefilterd internet óf een levend geloof? Een levend geloof wil misschien niet anders dan afgehouden te worden van allerlei troep. Als je met je gezin naar Amsterdam gaat, ga je dan met je levende geloof over de wallen lopen, of probeer je die omgeving te mijden?

Wat is nou je eigenlijke argument tégen gefilterd internet? Je vind het niet alleen onnodig, maar je ageert er ook daadwerkelijk tégen. Dat bevreemd me.
Even een misverstand uit de wereld helpen:
Ik ageer niet tegen gefilterd internet. Het is zeker goed dat het bestaat. Ik ageer tegen het opleggen van het gebruik van gefilterd internet. En ik hang een beetje aan de andere kant van het bootje omdat gefilterd internet niet alles is.
Als ik nu een nieuwe ADSL aansluiting zou nemen, zou het zeker gefilterd kunnen zijn. Toen ik ADSL nam, was dat er nog niet. En om praktische redenen is het nog niet mogelijk over te stappen.

Als je wilt kun je bijvoorbeeld al met de Wehkamp site jezelf verlustigen.

Wat betreft de wallen: daar ben ik eind vorig jaar overheen gelopen. En ik heb die vrouwen zien zitten. Het enige wat op dat moment in mij op kwam is een diep medelijden voor dien mensen die daar hun lichaam verkopen.

[Aangepast op 10/5/05 door Lecram]
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door PimWat is nou je eigenlijke argument tégen gefilterd internet? Je vind het niet alleen onnodig, maar je ageert er ook daadwerkelijk tégen. Dat bevreemd me.
Ik reageer ook maar even: ik ben vóór gefilterd internet. Alleen vind ik dat de kerk hier een fout maakt. Zij is geroepen om het evangelie te verkondigen en niet om wetten en regeltjes uit te vaardigen die inzettingen van mensen zijn. Overwin het kwade door het goede. Spreek over Jezus en over bekering en geloof en geloofsgehoorzaamheid. Dan doen we de wet uit dankbaarheid en met liefde. Laat de kerk Gods liefde voor verloren en verdorven zondaren verkondigen in plaats van regel op regel en gebod op gebod.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Even een misverstand uit de wereld helpen:
Ik ageer niet tegen gefilterd internet. Het is zeker goed dat het bestaat. Ik ageer tegen het opleggen van het gebruik van gefilterd internet. En ik hang een beetje aan de andere kant van het bootje omdat gefilterd internet niet alles is.
Als ik nu een nieuwe ADSL aansluiting zou nemen, zou het zeker gefilterd kunnen zijn. Toen ik ADSL nam, was dat er nog niet. En om praktische redenen is het nog niet mogelijk over te stappen.
OK, bedankt voor de duidelijkheid. Het opleggen ervan vind ik ook niet de juiste weg. Overigens ben ik recentelijk overgestapt van ADSL-aanbieder, tegenwoordig kan dat gewoon.
Wat betreft de wallen: daar ben ik eind vorig jaar overheen gelopen. En ik heb die vrouwen zien zitten. Het enige wat op dat moment in mij op kwam is een diep medelijden voor die mensen die daar hun lichaam verkopen.
Dat kan ik me indenken, maar je neemt mbt een internetaansluiting wel een beslissing voor heel je gezin. Niet dat je je kinderen moet pressen hun ogen dicht te doen, maar je weet niet of alle andere gebruikers van jouw PC de vrijheid die jij denkt aan te kunnen ook aan kunnen.
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

OK, bedankt voor de duidelijkheid. Het opleggen ervan vind ik ook niet de juiste weg. Overigens ben ik recentelijk overgestapt van ADSL-aanbieder, tegenwoordig kan dat gewoon.
Wat betreft de wallen: daar ben ik eind vorig jaar overheen gelopen. En ik heb die vrouwen zien zitten. Het enige wat op dat moment in mij op kwam is een diep medelijden voor die mensen die daar hun lichaam verkopen.
Dat kan ik me indenken, maar je neemt mbt een internetaansluiting wel een beslissing voor heel je gezin. Niet dat je je kinderen moet pressen hun ogen dicht te doen, maar je weet niet of alle andere gebruikers van jouw PC de vrijheid die jij denkt aan te kunnen ook aan kunnen.
Graag gedaan ;)

Ik weet dat het technisch gezien mogelijk is. Maar vanwege de camperverhuur en e-mail adressen is het eventjes niet mogelijk over te stappen.
Mijn oudste zoontje is nu 8. Die gaat af en toe op internet. Tot nu toe heb ik met Norton Internet security een filter ingesteld, zodat ze een beperkt aantal sites kunnen bezoeken.
Verder kan je met NIS precies zien wie wat wanneer heeft bezocht. En die log kan alleen de administrator wissen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat me tegenstaat in artikelen als het genoemde, is het gebrek aan kennis van zaken. Men roept na wat de Klikzeef-vertegenwoordiger zegt. Men negeert technisch betere producten als Solcon en Filternet omdat Klikzeef gewoon zijn product verkopen wil. En bovendien... Filternet is van de EO en dat is evengoed uit den boze. Bovendien kun je gewoon HetNet of Wanadoo hebben en een extern filter gebruiken, zoals NetNanny of CovenantEyes. Dat ziet niemand. Tesnlotte kun je ook aan een emailadres vaak niet zien of iemand gefilterd internet gebruikt. Ik heb een filternet-emailadres, dat kun je zien. Maar mijn zakelijke adres dat op @jfsg.nl eindigt? De controlemogelijkheid is daarom wel erg miniem. Dus zal de kerkenraad het van mijn eerlijke snuit moeten hebben.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

By the way, van wanneer zijn die getallen van 60% van de gezinnen met open internet? Ik heb de indruk dat de laatste tijd best veel mensen kiezen/overstappen op Solcon/Kliksafe/Filternet.
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Wat me tegenstaat in artikelen als het genoemde, is het gebrek aan kennis van zaken. Men roept na wat de Klikzeef-vertegenwoordiger zegt. Men negeert technisch betere producten als Solcon en Filternet omdat Klikzeef gewoon zijn product verkopen wil. En bovendien... Filternet is van de EO en dat is evengoed uit den boze. Bovendien kun je gewoon HetNet of Wanadoo hebben en een extern filter gebruiken, zoals NetNanny of CovenantEyes. Dat ziet niemand. Tesnlotte kun je ook aan een emailadres vaak niet zien of iemand gefilterd internet gebruikt. Ik heb een filternet-emailadres, dat kun je zien. Maar mijn zakelijke adres dat op @jfsg.nl eindigt? De controlemogelijkheid is daarom wel erg miniem. Dus zal de kerkenraad het van mijn eerlijke snuit moeten hebben.
Als ze vragen: heb je gefilterd internet?
Dan kan je met Norton IS bijv. al eerlijk 'ja' zeggen.
Als ze klikzeef verplichten zijn ze wel heel erg kortzichtig bezig (nog kortzichtiger dan kortzichtig, zeg maar).
Unionist

Bericht door Unionist »

By the way, van wanneer zijn die getallen van 60% van de gezinnen met open internet? Ik heb de indruk dat de laatste tijd best veel mensen kiezen/overstappen op Solcon/Kliksafe/Filternet.
Ik denk dat veel mensen met gratis internet begonnen zijn van noknok, zonnet en wanadoo, maar nu ze overstappen op ADSL ze kiezen voor Solcon.

Een aardige anekdote over gebrek aan kennis van zaken. Het speelde zich af n Canada. Een schooldirecteur vanuit Nederland wordt benoemd aan een Ger Gem-school en in zijn gesprek geeft hij aan dat hij internet nodig heeft. "Maar" zei hij erbij, "ik wil het alleen op school en niet thuis". Okee, de kerkenraad-schoolbestuur snapte het. Meneer kreeg internet op zijn werkplek. Toen kreeg mijn neef huisbezoek en er werd gevraagd naar internet. Dat had hij. "Ja maar", zei de kerkenraad, "het is beter om het op je werkplek te hebben dan thuis". Mijn neef stomverbaasd. Hij is bloemenkweker van beroep. "Moet ik dan een computer in de schuur zetten?" O ja, dat was waar ook. Het gaat niet altijd op...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door UnionistO ja, dat was waar ook. Het gaat niet altijd op...
Je zou willen dat alle mensen zo goed naar God luisterden .....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Tesnlotte kun je ook aan een emailadres vaak niet zien of iemand gefilterd internet gebruikt. Ik heb een filternet-emailadres, dat kun je zien. Maar mijn zakelijke adres dat op @jfsg.nl eindigt?
Je gaat me toch niet vertellen dat een email-adres @jfsg.nl nu ook al niet meer vertrouwd is?

;-)
~~Soli Deo Gloria~~
arend

Bericht door arend »

Jacobus Fruytier SG, Apeldoorn.
weten we ook weer in wiens tijd jij zit te schrijven ;)
Plaats reactie