Helemaal mee eens. Het wordt echt tijd dat we wakker worden! In de eeuwigheid zijn er ook geen kerken meer.Oorspronkelijk gepost door anemoon
na er nog een poosje langer over te hebben nagedacht ontkom ik toch niet aan de telkens terugkerende gedachte dat het in deze tijd, en met name in ons land ook, toch wel heel droevig is gesteld met de gemeenschap der heiligen
de echte gemeenschap der heiligen gaat nu eenmaal dwars door alle kerkmuren heen
en dus in ieder geval over de eigen kerkmuur heen
ik wil het iniatief niet negatief duiden
maar ontkom toch niet aan het beklemmende gevoel dat het gaat om 'de eigen kerk'
op zich nix mis mee, maar te mager, te smal
Bidden voor de GerGem!
-
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Zo bedoel ik het inderdaad niet, want ik ken van allebei de 'kanten' veel mensen die handelen uit liefde en dagelijks bidden voor de problemen. Ik schaam me om het te zeggen maar eigenlijk bedoel ik met de oeverloze discussie OSW. En dat ook weer niet alle postings, maar op een gegeven moment zijn sommige topics de naam discussie niet meer waard.Oorspronkelijk gepost door HendrikusJe bedoelt 't misschien niet zo, maar het klinkt alsof je de intenties van allen die vóór deze studenten het gesprek -of zo je wilt: de discussie- hebben willen aangaan over de koers van de GerGem in twijfel trekt.Oorspronkelijk gepost door Jongere
Ik weet niet of een website mijn manier zou zijn, maar ik ben er idd van overtuigd dat hun intenties goed zijn. En wat dat betreft is dat eindelijk eens een goed teken in een oeverloze discussie. Ik hoop dat de gebruikmakers van de website dezelfde intenties blijven hebben.
Hopelijk vergis ik me daarin - want ik verzeker je dat er al heel wat gebed is geweest, juist door mensen wier bijdragen jij nu lijkt te scharen onder "oeverloze discussie".
Nog even hierover: discussie heeft misschien een verkeerde lading gekregen. Ik bedoel de discussie zoals het hoort: een gesprek met het laten zien van wederzijdse argumenten en antwoorden daarop.het gesprek -of zo je wilt: de discussie-
Oorspronkelijk gepost door anemoon
na er nog een poosje langer over te hebben nagedacht ontkom ik toch niet aan de telkens terugkerende gedachte dat het in deze tijd, en met name in ons land ook, toch wel heel droevig is gesteld met de gemeenschap der heiligen
de echte gemeenschap der heiligen gaat nu eenmaal dwars door alle kerkmuren heen
en dus in ieder geval over de eigen kerkmuur heen
ik wil het iniatief niet negatief duiden
maar ontkom toch niet aan het beklemmende gevoel dat het gaat om 'de eigen kerk'
op zich nix mis mee, maar te mager, te smal
Volgens mij gaat het ten diepste hier toch niet om Anemoon.
Deze jongelui beseffen dat veel , heel veel mensen niet de Waarheid en de Bijbelse boodschap wordt gepreekt, en dus van Christus afgehouden worden.
Dáár zijn ze bezorgd over en hopen en bidden dat de zuivere bijbelse boodschap weer gebracht mag worden.
Zodat velen tot geloof in Christus zullen komen.
En niet : we bidden alleen exclusief voor onze eigen club, want dat is de beste kerk of zo.
Het ging over de tekst ‘nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven’. Iets in de trant dat Gods ware volk in stilte bidt en sprak toen een beetje sarcastisch over het internet waar je ‘je puntjes’ kon indienen etc. etc.Oorspronkelijk gepost door refo
Negatief? Dat er voor de GG gebeden wordt?
Maar ach, 't was sowieso veel geschop rondom. Preek was gewoon niet voorbereid en dan krijg je dat.
Ik vond bovenstaande heel netjes geformuleerd. Niet schopperig of zo. Gewoon, zoals men zegt: bidden voor de Ger. Gem.Beste mensen,
Wij zijn blij om te zien dat zovelen zich al hebben aangemeld om mee
te bidden voor onze kerken. Bedankt ook voor de vele reacties en
gebedspunten die velen van jullie al hebben aangedragen. Door de
overvloed aan bid- en dankpunten kunnen we deze week niet alle punten
van iedereen meenemen in de gebedslijst. Deze zullen daarom een van
de volgende keren aan de orde komen.
De komende twee weken willen we danken en bidden voor onderstaande
punten:
Dankpunten:
- Dank dat we met zoveel mensen voor elkaar en met elkaar kunnen
bidden
- Dank dat we elke zondag naar de kerk kunnen gaan
- Dank voor de vele jongeren die naar de kerk gaan
- Dank voor de predikanten die we mogen hebben
Bidpunten:
- Bid dat er binnen de gemeenten een eendrachtelijke onderlinge band
mag zijn in de Heere
- Bid dat er geen kloof zal ontstaan tussen jongeren en ouderen
- Bid voor het evangelisatiewerk en voor de mensen in de eigen
gemeente om een 'lichtend licht' en een 'zoutend zout' te zijn in de
eigen omgeving
- De komende weken zal de JBGG (Jeugd Bond Gereformeerde Gemeenten)
haar jaarlijkse winterconferenties houden. Bid of God hier Zijn zegen
over wil geven. Bid ook voor het jeugdwerk in het algemeen, dat het
(door het stopzetten van subsidies) erg moeilijk heeft
- Bid voor meer bidders
'Een krachtig gebed des rechtvaardigen vermag veel' (Jak. 5:16)
De volgende lijst komt uit op 4 maart 2005
[Aangepast op 21/2/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Jammer dat dat zonodig weer in de preek moet gezegd worden. Triest!Oorspronkelijk gepost door KislevHet ging over de tekst ‘nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven’. Iets in de trant dat Gods ware volk in stilte bidt en sprak toen een beetje sarcastisch over het internet waar je ‘je puntjes’ kon indienen etc. etc.Oorspronkelijk gepost door refo
Maar ach, 't was sowieso veel geschop rondom. Preek was gewoon niet voorbereid en dan krijg je dat.
Ga met de criticasers praten, en niet eenzijdig praten.
mvrgr.
RvP
Kun je nagaan wat een heerlijk polariserende rol onze reformatorische media weer eens spelen!Oorspronkelijk gepost door Kislev
Als je het enkel uit het RD leest kan ik me voorstellen dat je er wat vragen bij hebt. Bezoek je de site echter dan en je bekijkt de gebedspunten dan vind ik het nog niet zo verkeerd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Vind ik ook, preek is hier niet het middel voor. Hoewel je ook niet over alle dingen je mond hoeft te houden op de preekstoel.Oorspronkelijk gepost door RvPJammer dat dat zonodig weer in de preek moet gezegd worden. Triest!Oorspronkelijk gepost door KislevHet ging over de tekst ‘nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven’. Iets in de trant dat Gods ware volk in stilte bidt en sprak toen een beetje sarcastisch over het internet waar je ‘je puntjes’ kon indienen etc. etc.Oorspronkelijk gepost door refo
mvrgr.
RvP
- Miscanthus
Daar hoor je bij de tekst te blijven...Oorspronkelijk gepost door JongereVind ik ook, preek is hier niet het middel voor. Hoewel je ook niet over alle dingen je mond hoeft te houden op de preekstoel.Oorspronkelijk gepost door RvPJammer dat dat zonodig weer in de preek moet gezegd worden. Triest!Oorspronkelijk gepost door KislevHet ging over de tekst ‘nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven’. Iets in de trant dat Gods ware volk in stilte bidt en sprak toen een beetje sarcastisch over het internet waar je ‘je puntjes’ kon indienen etc. etc.Oorspronkelijk gepost door refo
mvrgr.
RvP