Genezingsbediening landt in Stolwijk

SolaGratia
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

Het zijn diensten waar de mens met zijn ziekte in centraal staat. Dat is niet bijbels.
Helemaal niet, het is die avond bijna niet over ziekte gesproken!
Er werden ook géén mensnen genezen, alleen werd er met en voor de zieke gebeden.

De dominee had het over:

Zijn striemen is ons genezing geworden, Jezus kreeg 40-1(39) gesel slagen. Er is pas op een medisch congres bepaalt dat er 39 grondziektes zijn waaruit alle ziektes zijn onstaan. Opmerkelijk!!
Het is een feit dat onze Heere Jezus ook voor onze krankheden aan het kruis is gegaan!
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door SolaGratia
Het zijn diensten waar de mens met zijn ziekte in centraal staat. Dat is niet bijbels.
Er werden ook géén mensnen genezen, alleen werd er met en voor de zieke gebeden.

De dominee had het over:

Zijn striemen is ons genezing geworden, Jezus kreeg 40-1(39) gesel slagen. Er is pas op een medisch congres bepaalt dat er 39 grondziektes zijn waaruit alle ziektes zijn onstaan. Opmerkelijk!!
Het is een feit dat onze Heere Jezus ook voor onze krankheden aan het kruis is gegaan!
O sorry, ik had het over de diensten van Zijlstra en Emenike.
wim314

Bericht door wim314 »

btje late reactie: nav quote: Vreem ddat het in de rechtse richting van de Herv. kerk niet voorkomt, alleen in de linker vleugel.
We mogen niet op de man spelen en moeten oppassen om niet persoonlijk te worden maar hier in Gouda, en ik kom er even niet onderuit, en dr. Paul staan wel links in de kerk.

---
dr paul preekt regelmatig in onze dienst en heeft er zelfs diverse keren het avondmaal bediend....ik vind het erg om deze man in een hokje links te duwen, wat ook trouwens pure nonsens is. Volledig uit de lucht gegrepen of in vergelijking met extreem rechts ofzo..maar dan is alles links
zwartwit

Bericht door zwartwit »

Anemoon,
Voor zover ik weet zijn die mensen niet van de betreffende wijkgemeente. Verder kan ik me wel in het stuk vinden.

Adios,
ZW
Vortigern

Bericht door Vortigern »

De dominee had het over:

Heb je toevallig een link naar een nieuwsartikel dat daar overgaat. Anders krijg je straks weer een refomatorische urban myth. Zo'n verhaal dat je dan weer 20 keer in je email box krijgt maar nergens opslaat. (ik heb het natuurlijk over het congres)

Ik wil het graag even verifieren.
Majorca

Bericht door Majorca »

mooi stuk van dr. A. Teeuw in het Reformatorisch Dagblad vandaag.

Als medicus geeft hij aan dat de "genezingen" vies tegenvallen. Je kunt het in feite geen genezingen noemen.

Ik ben dan ook bang dat het heel verkeerd is, die diensten in Stolwijk en die van Zijlstra en soortgenoten. Waarom? Omdat met al zulke nep-genezingen, die zij in verband brengen met God en Jezus, het gevaar groot is dat de naam van God gelasterd wordt. De Bijbel, en in het spoor daarvan de Catechismus, waarschuwt er uitdrukkelijk voor dat we zeer alert moeten zijn dat om onzentwil Gods Naam niet gelasterd worde.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hoi,

Inderdaad vond ik het stuk van ds. Teeuw heel goed. Evenwichting, niet stekend.

Verfrissend is dat hij heel duidelijk de genezingen en wonderen in een bepaald kader zet en de context schildert. Dat bewaart ons voor biblicisme, dat we in dit verband veelvuldig zien voorkomen. Zo van: "Dit zinnetje staat er toch"? En vervolgens niet de context of het kader belichten en alles in de bijbel gemakshalve overplaatsen naar deze tijd.

Verder: Dr. M.J. Paul staat links in de GB. Met links bedoel ik niks negatiefs, hij werkt gewoon mee aan vernieuwende zaken in de kerk zoals medewerker van het NBV en het herinvoeren van ziekenzalving, uitwerpen van demonen etc.
Gian

Bericht door Gian »

Weet iemand wat het adres is van betreffende gemeente? Ik hoop er donderdag naar toe te gaan.

Bvd
refo

Bericht door refo »

Stolwijk is zo groot niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door RefojongereVerder: Dr. M.J. Paul staat links in de GB. Met links bedoel ik niks negatiefs, hij werkt gewoon mee aan vernieuwende zaken in de kerk zoals medewerker van het NBV en het herinvoeren van ziekenzalving, uitwerpen van demonen etc.
Goed dat dat gebeurt en dat Gods beloften onder het stof vandaan gehaald worden. Demonen worden genegeerd of men weet niet eens van het bestaan af terwijl Paulus toch duidelijk zegt: Efe 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

Ik hoop dat ik mijn vinger wel bij deze tekst mag leggen zonder hem uit zijn verband te lichten.
wim314

Bericht door wim314 »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Verder: Dr. M.J. Paul staat links in de GB. Met links bedoel ik niks negatiefs, hij werkt gewoon mee aan vernieuwende zaken in de kerk zoals medewerker van het NBV en het herinvoeren van ziekenzalving, uitwerpen van demonen etc.
ik wil toch nog een x reageren...het gaat niet meer over het onderwerp ansich...maar een persoon die zich bezig houdt met praktische bijbelse zaken is links.....wie o wie heeft dat bepaald? Als je bijbelsch bezig bent...ben je links ofzo...
Pugna

Bericht door Pugna »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door RefojongereVerder: Dr. M.J. Paul staat links in de GB. Met links bedoel ik niks negatiefs, hij werkt gewoon mee aan vernieuwende zaken in de kerk zoals medewerker van het NBV en het herinvoeren van ziekenzalving, uitwerpen van demonen etc.
Goed dat dat gebeurt en dat Gods beloften onder het stof vandaan gehaald worden. Demonen worden genegeerd of men weet niet eens van het bestaan af terwijl Paulus toch duidelijk zegt: Efe 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

Ik hoop dat ik mijn vinger wel bij deze tekst mag leggen zonder hem uit zijn verband te lichten.
Ik vraag me af waarom er tegenwoordig demonen uitgedreven moeten worden?

We doen dat blijkbaar al eeuwen niet meer. Ik heb ook nooit gehoord dat iemand bezeten was door een demoon.
Pugna

Bericht door Pugna »

De dominee had het over:

Vraag waarop basseer jij dat Jezus 39 slagen kreeg?

Als iemand met dergelijke 'overeenkomsten' komt, word ik wat wantrouwig.
Plaats reactie