Wanneer mag je trouwen?

refo

Bericht door refo »

Extra collecte bij de uitgang voor Tineke......Op sommige tijdstippen kun je gratis trouwen op het gemeentehuis. Een feest en een jurk zijn ook maar weggegooid geld. Verder zijn er overal kringloopwinkels. Of heb je helemaal niets?
refo

Bericht door refo »

Kerk? Wie heeft het over de kerk?
refo

Bericht door refo »

ja, hoor, Hoog Catarijne.

Komen lekker veel mensen.
limosa

Bericht door limosa »

ja, hoor, Hoog Catarijne.
Komen lekker veel mensen.

Daar staan ze al heel vaak toch? Of is dat niet voor bruiloften?
Jootje

Bericht door Jootje »

Wij staan iedere zaterdag op de markt. Ik speel gitaar met mijn handen en keyboard met mijn voeten en mijn vriend zingt.

Daarom kunnen wij nu trouwen. Anders ECHT niet hoor!!!!!

[Aangepast op 23/7/03 door Jootje]
tineke

Bericht door tineke »

Oorspronkelijk gepost door refo
Extra collecte bij de uitgang voor Tineke......Op sommige tijdstippen kun je gratis trouwen op het gemeentehuis. Een feest en een jurk zijn ook maar weggegooid geld. Verder zijn er overal kringloopwinkels. Of heb je helemaal niets?
ik heb helemaal niets... maar goed ben nu in de vakantie aan het werk om wat te sparen.. en heir in het gemeentehuis kun je niet gratis trouwen!!!!
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

ik heb helemaal niets...
En je vriend ook niet dan? Ik heb ook niet veel geld maar we hebben ook nog maar net een jaar verkering. Dus nog ff flink sparen. Maar m'n vriend werkt al jaren gelukkig...
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De vraag 'wanneer mag je trouwen' kan natuurlijk maar met één antwoord beantwoord worden en dat is, als man en vrouw elkaar van harte liefhebben en elkaar voor Gods Aangezicht trouw willen beloven.

Echter aan het huwelijk zit ook een praktische kant en dat is dat we in dit leven staan en door dit leven gaan en tenslotte uit dit leven gaan.
We moeten dus praktisch gericht zijn en zorgen dat we enigszins toegerust zijn voor een leven samen. Dan zal er toch geld moeten zijn voor het inrichten van een huis, de trouwdag en wat voor de toekomst.
Hoeveel? Dat hangt af van wat men wil, maar ook hier heeft de inflatie toegeslagen en zal er toch wel een bedrag tussen de € 15.000 en de € 20.000 nodig zijn.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
pingpongbal

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Hoeveel? Dat hangt af van wat men wil, maar ook hier heeft de inflatie toegeslagen en zal er toch wel een bedrag tussen de € 15.000 en de € 20.000 nodig zijn.
Even een vraagje, ik vroeg me pas dus wel eens af hoeveel geld je nu zo ongeveer nodig moet hebben als je wilt gaan trouwen. Alles bij elkaar dan hè, huis, inrichting van het huis en trouwdag.

Klopt dit bedrag hier boven aardig volgens jullie? Of was jij er veel meer of minder aan kwijt? Ik bedoel dan wel nu hè, niet een jaar of 20 geleden want toen was alles natuurlijk wel goedkoper...
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door pingpongbal
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Even een vraagje, ik vroeg me pas dus wel eens af hoeveel geld je nu zo ongeveer nodig moet hebben als je wilt gaan trouwen. Alles bij elkaar dan hè, huis, inrichting van het huis en trouwdag.

Klopt dit bedrag hier boven aardig volgens jullie? Of was jij er veel meer of minder aan kwijt? Ik bedoel dan wel nu hè, niet een jaar of 20 geleden want toen was alles natuurlijk wel goedkoper...
Nou, een huis is wel iets duurder,......

Maar ik zal het eens proberen na tekijken (is wel 2 jaar geleden...toen hadden we nog de GULDEN) Pimmetje zxal het allemaal wel netjes bijgehouden hebben;)

GRoetjes Nicname
Jootje

Bericht door Jootje »

Oorspronkelijk gepost door pingpongbal

Wij zijn inderdaad rond dit bedrag kwijt, en we trouwen vandaag over 3 maanden. We hebben een klein huurhuis. Beneden: berging, keukentje, kamer (4 bij 4 ongeveer), wc. Boven: kleine slaapkamer, grote slaapkamer, badkamer met douche en toilet. Meubels hebben we gewoon niet al te duur gekocht omdat we beiden tot voor de zomer studeerden (ik ben nu klaar) en ik ben het nogal gauw weer zat. Maar goed, Leen Bakker en Seats en Sofa's heeft ook leuk spul. De bruiloft zelf kost ons eigenlijk het meeste omdat we een grote familie en vriendenkring hebben.
Maarre...Pingpongbal, heb jij ook plannen soms?:du
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ach, Jootje, die bruiloft valt ook nog wel mee hoor. In Riessen geven ze nogal met gulle hand weet ik uit ervaring. Weet natuurlijk dat dat niet overal het geval is, maar als ik even naga wat onze bruiloft koste, dan hebben wij zeker meer dan de helft terug gekregen via de financiele bijdragen van de gasten. Hier kun je gewoon rekening mee houden.

tukker
pingpongbal

Oké bedankt alvast voor jullie reacties. Ik hoop dat er nog meer mensen reageren! Ik was gewoon even benieuwd naar het gemiddelde. Op internet is wel te vinden wat de trouwdag ongeveer kost maar dat verschilt erg en er komt natuurlijk ook nog het huis en de inrichting bij...
Oorspronkelijk gepost door Jootje
Maarre...Pingpongbal, heb jij ook plannen soms?:du
Nee nog niet hoor, ik heb pas een jaar verkering. Maar ik woon nu op kamers en over een jaar of 2 moet ik hier uit want worden deze kamers kantoren. Dus ik vroeg me af of we over 2 jaar al genoeg geld zouden hebben. Ik ben ook maar een "arme" student en m'n vriend is een paar jaar jonger dan ik... (hij werkt al wel)
:o :o :o
Plaats reactie