Zeg, wil je wel eens een beetje op je woorden letten!Afgewezen schreef:En gemeentezang met bovenstem vind ik ook heel mooi. :mrgreen: :mrgreen:

70/4 = 17,5 noten per minuut. Dat is inderdaad niet snel.... :mrgreen:Christiaan schreef:70 kwart noten per minuut.Afgewezen schreef:Niet te snel.Christiaan schreef:Hoe snel gezongen??
Zo ken ik je weer Hendrikus niets veranderd.Hendrikus schreef:70/4 = 17,5 noten per minuut. Dat is inderdaad niet snel.... :mrgreen:Christiaan schreef:70 kwart noten per minuut.Afgewezen schreef:Niet te snel.Christiaan schreef:Hoe snel gezongen??
Christiaan, dit is natuurlijk weer een ontzettend flauwe reactie van mij.
Maar je lokt het zelf uit...
Immers:
-waar psalmen met bovenstem worden gezongen, zingt men niet-ritmisch. Elke weldenkende ritmisch zingende psalmzanger laat het wel uit z'n hoofd om bovenstemmen te galmen...
-als het over niet-ritmische psalmen gaat, kun je niet zomaar spreken over kwartnoten of halve noten: de ene uitgave noteert zus, de ander zo.
-je lijkt nog steeds (na bijna 3 weken forummen alhier) niet te snappen dat één tel niet hetzelfde is als één seconde.
-en als je kwartnoten bedoelt, moet je niet kwart noten schrijven, anders denken sommige mensen dat je het over gevierendeelde noten hebt...
en ik heb nogwel zo duidelijk tegen je gezegd dat ik ook niet alles weet toen je het vroeg over die toonsoorten !!Ik heb wat betreft de kerktoonsoorten nog navraag gedaan bij een organist (vriend van mij) en die zou niet weten wat voor nut de kerktoonsoorten on 2006 nog zouden hebben.
Doe er je voordeel mee.
Vraag het Hendrikus die weet er alles van.geledu schreef:en ik heb nogwel zo duidelijk tegen je gezegd dat ik ook niet alles weet toen je het vroeg over die toonsoorten !!Ik heb wat betreft de kerktoonsoorten nog navraag gedaan bij een organist (vriend van mij) en die zou niet weten wat voor nut de kerktoonsoorten on 2006 nog zouden hebben.
Doe er je voordeel mee.
Als je met twee vingers speelt heb je ze niet nodig !!!!!
Hartelijk dank en slaap lekker verder.Christiaan schreef:Ik heb wat betreft de kerktoonsoorten nog navraag gedaan bij een organist (vriend van mij) en die zou niet weten wat voor nut de kerktoonsoorten on 2006 nog zouden hebben.
Doe er je voordeel mee.
Ik kan me toch herinneren dat ik een tijd terug een cursus keyboard (je weet wel, zo'n kabaal-apparaat met ingebouwde drums) heb gevolgd en dat zelfs daarbij de kerktoonladders aan de orde kwamen. Er is nogal wat muziek in bijvoorbeeld de dorische modus gecomponeerd. En bij de behandeling van deze muziek was uitleg toch nodig. Je kunt dan namelijk niet meer (op dezelfde manier) afgaan op de voortekens voor de akkoordkeuze (je weet dat akkoordprogressies ook erg belangrijk zijn in de populaire muziek). Als je oude melodieen die ook nu nog populair zijn (zoals 'scarborough fair' en 'greensleeves') van akkoorden wilt voorzien, dan is het heel nuttig te weten in welke kerktoonsoort ze staan (in dit geval dorisch).Christiaan schreef:Ik heb wat betreft de kerktoonsoorten nog navraag gedaan bij een organist (vriend van mij) en die zou niet weten wat voor nut de kerktoonsoorten on 2006 nog zouden hebben.