Abortus

merel

Re: Abortus

Bericht door merel »

Edelweiss schreef: 07 feb 2025, 11:32
merel schreef: 07 feb 2025, 11:05 Mensen zeggen tegenwoordig steeds vaker dat het geslacht hen wel uitmaakt en uiten hun teleurstelling volop. . Een reformatorische oud-collega heeft gehuild toen zij met de 20 weken echo hoorde dat haar eerste kind een jongen was. Haar hele zwangerschap heeft ze het erover gehad. Ik ergerde mij daar enorm aan.

Wij wisten met 11 weken van allemaal het geslacht en deelden dat ook met vrienden en familie. Ik ken ook iemand die er bewust voor koos om het niet te weten, omdat ze anders teleurgesteld zou zijn als het een jongen was.
Ik herken dit soort voorbeelden helaas maar al te goed. Ik weet dat er bij mij ook een persoonlijke emotie mee speelt, en die probeer ik zo min mogelijk een rol te laten spelen, maar ook ik kan me daar echt aan ergeren. De kinderzegen is blijkbaar alleen werkelijk een zegen als het 't gewenste geslacht met zich mee brengt.

Ook heb ik regelmatig het kostenplaatje als argument gehoord: koppels die het geslacht willen weten omdat het helpt betere financiele keuzes te maken met bijvoorbeeld de babykamer of de kleertjes. Het kind is nog niet eens geboren of het moet al kosten-effcient zijn. Maar verder is het hartelijk welkom...!
Klopt hoor, dat herken ik ook. Mensen die de kosten van een kind al voor de geboorte in tabellen hebben vastgelegd.

Bij onze 3e knul kreeg ik wel eens de opmerking 'gelukkig hebben jullie al een meisje,' Daar werd ik ook altijd woest om.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Bij ons in de gemeente heb je een gezin met een stuk of zes meiden. Die vader, en ook moeder natuurlijk, gunde ik dan ook wel een zoon opzich.
merel

Bericht door merel »

Waarom?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zeg zulke dingen maar niet tegen mijn vrouw over onze zoons (en geen dochters)...
- Niet meer zo actief -
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: 07 feb 2025, 11:05 Mensen zeggen tegenwoordig steeds vaker dat het geslacht hen wel uitmaakt en uiten hun teleurstelling volop. . Een reformatorische oud-collega heeft gehuild toen zij met de 20 weken echo hoorde dat haar eerste kind een jongen was. Haar hele zwangerschap heeft ze het erover gehad. Ik ergerde mij daar enorm aan.

Wij wisten met 11 weken van allemaal het geslacht en deelden dat ook met vrienden en familie. Ik ken ook iemand die er bewust voor koos om het niet te weten, omdat ze anders teleurgesteld zou zijn als het een jongen was.
Wat trek ik dit soort postings altijd ongelofelijk slecht. Kan je echt niet gewoon je punt maken zonder jezelf te profileren ten koste van anderen?
DDD

Bericht door DDD »

Hoezo. Dat is toch juist interessant om te lezen? Ik vind dat ook niet ten koste van anderen.

En bovendien: jij maakt voortdurend allerlei punten ten koste van anderen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bourdon16 schreef: 07 feb 2025, 18:55 Bij ons in de gemeente heb je een gezin met een stuk of zes meiden. Die vader, en ook moeder natuurlijk, gunde ik dan ook wel een zoon opzich.
Die zoon heeft het dan niet makkelijk.
KDD

Bericht door KDD »

.
Laatst gewijzigd door KDD op 07 feb 2025, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik ken een gezin met drie jongens dan een dochter, daar was het de verwende prinses….
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 07 feb 2025, 19:07 Zeg zulke dingen maar niet tegen mijn vrouw over onze zoons (en geen dochters)...
Waarschijnlijk heeft jouw vrouw ook te vaak de vraag of ze niet liever een dochter kreeg.
merel

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 07 feb 2025, 19:19 Ik ken een gezin met drie jongens dan een dochter, daar was het de verwende prinses….
Tja, wat is verwend? Onze dochter heeft ook privileges die de jongens niet hebben; eigen wastafel op de kamer, de douche voor haar alleen, terwijl de jongens onderling in en uit lopen bij elkaar. Aan de andere kant moest zij vaker mee met jongens dingen zoals sloot springen, vuur maken, vissen en dergelijke dan dat wij gingen knutselen aan tafel.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef: 07 feb 2025, 19:40
Mannetje schreef: 07 feb 2025, 19:07 Zeg zulke dingen maar niet tegen mijn vrouw over onze zoons (en geen dochters)...
Waarschijnlijk heeft jouw vrouw ook te vaak de vraag of ze niet liever een dochter kreeg.
Inderdaad ja, die vraag kwam nogal eens.
Maar nee, we hebben onze kinderen gekregen. Deze kinderen.
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Zo stonden wij er ook in. Daarom heb ik er heel veel moeite mee als mensen zo openlijk hun voorkeur uitspreken voor een bepaald geslacht.
KDD

Bericht door KDD »

Mannetje schreef: 07 feb 2025, 20:30
Maar het is geen ongevoelige vraag. Het is net als aan een vrijgezel vragen of hij wil trouwen. Misschien wil hij dat wel, maar dat is niet zijn lot in het leven. Er is niets mis mee om dat toe te geven. Hetzelfde geldt als je alleen jongens hebt, er is niets mis mee om te zeggen dat het leuk zou zijn om een ​​meisje te hebben. Of andersom.
merel

Bericht door merel »

KDD schreef: 07 feb 2025, 21:56
Mannetje schreef: 07 feb 2025, 20:30
Maar het is geen ongevoelige vraag. Het is net als aan een vrijgezel vragen of hij wil trouwen. Misschien wil hij dat wel, maar dat is niet zijn lot in het leven. Er is niets mis mee om dat toe te geven. Hetzelfde geldt als je alleen jongens hebt, er is niets mis mee om te zeggen dat het leuk zou zijn om een ​​meisje te hebben. Of andersom.
Toch blijft bij het bekennende antwoord altijd hangen bij derden. Buitenstaanders koppelen daar toch teleurstelling aan.
Plaats reactie