Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

-DIA-

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door -DIA- »

Geacht forum,

Als het forum het goed vindt zou ik wat meer afstand van dit forum willen nemen.
Ik heb dit al heel lang gewild, maar mijn vlees is soms te zwak om het te weerstaan.
Na wat opmerkingen gelezen te hebben geloof ik toch dat het beter is dat ik me terugtrek,
al zeg ik er meteen bij dat dit niet betekent dat ik me helemaal terugtrek.

Ik merk dat ik vaak niet begrepen wordt, gezien de soms suggestieve opmerkingen die
me gedaan worden. Alsof ik me steeds weer moet verantwoorden. Het lijkt een vreemde
taal te zijn geworden, en dan doel ik niet op een oud of verouderd woordgebruik.

U mag van mij weten dat deze persoon zich vaak als een "indringer" gevoelt, en
dat er veel dingen zijn die werkelijk grote zorgen zouden moeten baren. Dat dit niet gebeurt
komt mijns inziens omdat men het niet ten volle beseft.

Als het het forum goeddunkt ga ik niet verder in op genoemde suggestieve en niet ter
zake doende opmerkingen.

Vriendelijke groet,
DIA
Laatst gewijzigd door -DIA- op 23 mei 2016, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Curatorium

Bericht door Curatorium »

De Haas schreef: Omdat na ongeveer 1/5 van de vergadertijd nog niemand is toegelaten?
Vergadert men een halve dag op maandag of woensdag?
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Curatorium schreef:
De Haas schreef: Omdat na ongeveer 1/5 van de vergadertijd nog niemand is toegelaten?
Vergadert men een halve dag op maandag of woensdag?
Maandag is volgens mij de helft, de andere dagen volledig.
Martijn

Re: RE: Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door Martijn »

De Haas schreef:
Martijn schreef:
Jeremiah schreef:Gebed is er nodig voor ons (reformatorisch) nederland, en deze week bijzonder voor het curatorium van de gg. Mijn gebed is of God onze gg nog wil aanzien in Zijn gunst en dat er enkele (maar liever vele) jonge mannen zullen worden toegelaten tot de opleiding. Ik wil iedereen (die dit leest) oproepen tot gebed.
Niet om direct weer een kritische noot te plaatsten maar bid alleen maar om veel broeders die aangenomen mogen worden! Als we om enkele vragen zullen we er ook maar enkele krijgen.
Zou het niet beter zijn er enkele te krijgen in Gods gunst dan veel onder Gods toelating? Laten we liever bidden of de HEERE ons nog in gunst wil gedenken.
Waarom zou veel krijgs niet in Gods gunst zijn?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik heb een paar berichten hier geknipt. Ik wil een ieder dringend verzoeken om - zeker over zo'n onderwerp - op een nette manier met elkaar van gedachten te wisselen.

Ook van de berichten die er nu nog wel staan, kan ik niet altijd zo blij worden, eerlijk gezegd.

En als je er zó negatief in staat dat je hier niet op een constructieve manier kunt bijdragen, houd dan alstublieft rekening met iedereen die het curatorium in het gebed gedenkt - en om die reden niet op een lichtvoetige manier hierover kan praten.
Kort gezegd: houd dan je commentaar voor je.
De Haas

Bericht door De Haas »

eilander schreef:Ik heb een paar berichten hier geknipt. Ik wil een ieder dringend verzoeken om - zeker over zo'n onderwerp - op een nette manier met elkaar van gedachten te wisselen.

Ook van de berichten die er nu nog wel staan, kan ik niet altijd zo blij worden, eerlijk gezegd.

En als je er zó negatief in staat dat je hier niet op een constructieve manier kunt bijdragen, houd dan alstublieft rekening met iedereen die het curatorium in het gebed gedenkt - en om die reden niet op een lichtvoetige manier hierover kan praten.
Kort gezegd: houd dan je commentaar voor je.
Woorden naar mijn hart.
mulder

Bericht door mulder »

't is maar stilletjes....

heeft iemand een lijst met alle curatoriumleden? Ik kan het niet vinden op gergeminfo.
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Morgen 25 mei Curatorium GGiN.

Gaat voor zover ik weet over examinatie can dhr. Van der Tang en evt kandidaatstelling.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
De Haas

Bericht door De Haas »

mulder schreef:'t is maar stilletjes....

heeft iemand een lijst met alle curatoriumleden? Ik kan het niet vinden op gergeminfo.
De predikanten Van Eckeveld, Karens, B. van der Heiden, Melis, Moens en Schreuder.
De ouderlingen B. Agteresch, L.J. Goud en K. H. de Heer.
claus

Bericht door claus »

t Blijft erg stil en vanmorgen is er, jammergenoeg, niemand toegelaten.

In Canada/de Verenigde Staten zijn er geen mensen met een attest en kan er dus ook niemand worden toegelaten. Dat verneem ik vanmorgen van een broer van een curator daar. Het curatorium komt ook daar wel bijeen om de examens af te nemen van de studenten.

Omdat de GG hier samen met de GG aan de overkant van de oceaan samen een verband vormen, is het nu wel te hopen dat er hier te lande nog zullen mogen worden toegelaten.
DGG
Verbannen

Bericht door DGG »

claus schreef:t Blijft erg stil en vanmorgen is er, jammergenoeg, niemand toegelaten.

In Canada/de Verenigde Staten zijn er geen mensen met een attest en kan er dus ook niemand worden toegelaten. Dat verneem ik vanmorgen van een broer van een curator daar. Het curatorium komt ook daar wel bijeen om de examens af te nemen van de studenten.

Omdat de GG hier samen met de GG aan de overkant van de oceaan samen een verband vormen, is het nu wel te hopen dat er hier te lande nog zullen mogen worden toegelaten.
Mag ik vragen hoe je hieraan komt en wat de bron hiervan is? Hoe weet je dat er vanochtend niemand is toegelaten? Wie zegt dat? De curatoren? Dat gaat er bij mij niet in. Of de broodjesbezorger? Dat kan natuurlijk ook...
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
claus

Bericht door claus »

DGG, je bent wel nieuwsgierig. Maar, ik kan en mag niet alles zeggen. Weet in ieder geval dit dat het rechtstreeks van een cuartor komt, die tijdens de middagpauze naar huis heeft gebeld. Dat is toch heel dicht bij de bron...
DGG
Verbannen

Bericht door DGG »

claus schreef:DGG, je bent wel nieuwsgierig. Maar, ik kan en mag niet alles zeggen. Weet in ieder geval dit dat het rechtstreeks van een cuartor komt, die tijdens de middagpauze naar huis heeft gebeld. Dat is toch heel dicht bij de bron...
Ik weet niet of je de betreffende naam hebt van die curator, maar als dat zo is, dan zou ik hem maar waarschuwen dat hij zijn ambtsgeheim moet houden. Want volgens mij is dit volstrekt niet volgens de regels. Nu snap ik waarom alles zo snel door Nederland gaat. Het is gewoon van binnenuit dat ze de dingen verkondigen. Er wordt altijd gezegd dat er roddels worden gesproken tijdens deze dagen, maar dat werken ze zo wel zelf in de hand... Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ik vind het in ieder geval maar erg vreemd... Enne, nieuwsgierig ben ik niet, het gaat mij er meer om, dat de dingen waar moeten zijn en niet dat er dingen beweerd worden zonder dat er een geloofwaardige bron bij is (Al wordt dat dan nog zo hard beweerd.) Ik kan ook wel beweren dat de oom van de vriendin van mijn tantes zus hoorde dat de ouderling in de plaats van zijn vrouw haar vriendin is aangenomen. Maar dat slaat ook nergens op. Dus nogmaals: als je geen bron hebt, die je ook daadwerkelijk durft te noemen (betrouwbaar of onbetrouwbaar), houd dan je beweringen a.u.b. voor je.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Curatorium

Bericht door Curatorium »

De curator heeft toch geen namen of aantallen doorgegeven? Alleen dat er die morgen niemand is aangenomen, daar lijkt me niet heel veel mis mee.
Nipo

Bericht door Nipo »

Tja, die Claus weet meer dan wij weten, Hij heeft blijkbaar ook het nieuwe Jaarboek al een tijdje in huis, terwijl het pas vandaag is verschenen....
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1
Plaats reactie