Ik ken ds. C. Hegeman nog als een vriend en metgezel van allen die de Heere ootmoedigAnker schreef:DDD gaat helemaal niets zeggen, dunkt me. Heel wijs. Het is ook wat laag om op deze wijze een preek af te keuren zonder nadere toelichting. En voor alle duidelijkheid: ik heb nooit een preek van deze man gehoord. Ik meen zijn naam te kennen van de vriendschappelijke banden die hij had met ds. J.T. Doornenbal.Luther schreef:Dit wordt een rotonde....Anker schreef:Leuke woordspelingen. Toch ben ik wel benieuwd, DDD, wat is niet helemaal rechtzinning aan de prediking van wijlen ds. Hegeman? Dan wel argumenten vanuit Gods Woord, de geijkte Meetlat.
DDD gaat beweren dat bij ds. Hegeman ten enemale het aanbod van genade ontbreekt, en anderen gaan het tegendeel beweren...
vreesden. Hij was een man die niet sjoemelde met de Waarheid. Bij ons zijn er in
leesdiensten meerdere malen preken van hem gelezen. Verder heb ik een boekje van hem,
en publiceerde hij vroeger veel in De Saambinder. Op Digibron zijn dus wel enige
pennenvruchten van hem te vinden.