knolselderij, peen, tomaten) met aardappelpuree en gehaktballetjes. Was lekker. Maar als je de lunch overslaat hoef je niet bijzonder te koken om het heel lekker te vinden

Fantastische woordspeling in dit topicmerel schreef:Dat was een druk weekend. Dan ben je ook wel gaar.
Het experiment was uitstekend en zeer geslaagd. Voor herhaling vatbaar!Mara schreef:Kun je onder een afdakje bbqen?Maanenschijn schreef:Ik ga vandaag een heerlijk stukje vlees halen om dit weekeind een lomo al trapo te maken. Ik geniet al van de voorpret.![]()
Als ik het opzoek zie ik dat het ossenhaas is.
Dat maakt het wel een duur gerecht.Ik heb eens een vis in een zoutkorst gemaakt. Ik vond het niet lekker.merel schreef:Er wordt inderdaad een hele grote hoeveelheid zout gebruikt.
https://www.fish-tales.com/nl/recept/ro ... -zoutkorst
Nu ben ik al geen roodbaarsfan, dat scheelt misschien.
Het was dit keer rosbief. Ossenhaas zal ook prima gaan, denk ik. Het gaat vooral om de manier van garen: een dikke zoutlaag die in het vuur hard wordt en als bescherming dient voor het vlees/vis. Je rolt het vlees in de dikke laat zeezout kort voordat je het in het vuur legt (open haardmerel schreef:En dan ook met andere vleessoorten of vis of houd je het bij de ossenhaas.
Lekker! Dat kan ik aankomend weekend ook wel weer eens maken.Bertiel schreef:Snert
Heb je die zelf gemaakt?Bertiel schreef:Snert