Dat is me onbekend.Zucht schreef:Het hart des menschen
een tempel Gods of een werkplaats des Satans
in tien figuren zinnebeeldig voorgesteld.
prijs 30 cents
Kunt u eens wat schrijven over die 10 figuren?
Dat is me onbekend.Zucht schreef:Het hart des menschen
prijs 30 cents
Boekje wordt voor weinig geld te koop aangeboden op marktplaats.SecorDabar schreef:Dat is me onbekend.Zucht schreef:Het hart des menschen
prijs 30 cents
Kunt u eens wat schrijven over die 10 figuren?
Heel interessant boek. Gaat het recent verschenen "Beeldscherm, brein en bidden" ook over, maar dan meer gericht op wat internet doet m.b.t. het chr. geloof.Germanicus schreef:Het ondiepe, Nicolas Carr
'Nicholas Carr buigt zich over over de langetermijneffecten van het internet. Gebruikmakend van nieuwe inzichten over de plasticiteit van het brein, de werking van ons geheugen en de manieren waarop we informatie verwerken, toont hij aan dat het internet niet alleen nuttig gereedschap is, maar ook bezig is onze identiteit en zelfs de structuur van onze hersenen te veranderen.'
Ik heb het boek pas gelezen. 't Is een vurig pleidooi (wat te prijzen is) voor bezinning op wat internet met ons doet. 'k Vind dat het boekje iets teveel de 'schuld' bij het fenomeen internet legt en te weinig bij de manier waarop wij er mee (kunnen) gaan. Vanwege de omvang en de doelgroep is het geen diepgravend boekje. Dan kun je beter Het ondiepe (N. Carr) lezen. Als je je breder wilt oriënteren op wat de hedendaagse (digitale en neoliberale) samenleving met ons doet, kan ik Borderline Times (Dirk de Wachter) en Identiteit (Paul Verhaeghe) aanbevelen. Twee Vlaamse psychiaters. Met name Borderline Times sprak me bijzonder aan.helma schreef:Is dat boek een aanrader? ("Beeldscherm, brein en bidden")
Kan je een soort recensie plaatsen?
Allemaal publicaties van het kaliber 'we benne er al teuge en nou is er ook een boek teuge'.Germanicus schreef:Ik heb het boek pas gelezen. 't Is een vurig pleidooi (wat te prijzen is) voor bezinning op wat internet met ons doet. 'k Vind dat het boekje iets teveel de 'schuld' bij het fenomeen internet legt en te weinig bij de manier waarop wij er mee (kunnen) gaan. Vanwege de omvang en de doelgroep is het geen diepgravend boekje. Dan kun je beter Het ondiepe (N. Carr) lezen. Als je je breder wilt oriënteren op wat de hedendaagse (digitale en neoliberale) samenleving met ons doet, kan ik Borderline Times (Dirk de Wachter) en Identiteit (Paul Verhaeghe) aanbevelen. Twee Vlaamse psychiaters. Met name Borderline Times sprak me bijzonder aan.helma schreef:Is dat boek een aanrader? ("Beeldscherm, brein en bidden")
Kan je een soort recensie plaatsen?
Meer over Dirk de Wachter (zijdelings raakt deze uitzending het thema van zijn boek): http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1356595
Je hebt de boeken ook gelezen, begrijp ik.refo schreef:Allemaal publicaties van het kaliber 'we benne er al teuge en nou is er ook een boek teuge'.
refo schreef:*kuch*.
Ik lees de beschrijvingen hier.
Nou Refo, dit lijkt me toch een beetje al te ongenuanceerd. Ik heb enkele van de genoemde boeken gelezen, en daarin wordt ook aandacht aan de voordelen besteed.Germanicus schreef:refo schreef:*kuch*.
Ik lees de beschrijvingen hier.