ja!helma schreef:is dat die preek die hij in Woerden gedaan heeft afgelopen jaar?jakobmarin schreef:Indrukwekkende preek van Ds. Vergunst over jukdragen/lijden : http://www.prekenweb.nl/index.php?optio ... serid=5542
Preken beluisteren op internet
- jakobmarin
Re: Preken beluisteren op internet [2]
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Dat is inderdaad een indrukwekkende preek.jakobmarin schreef:ja!helma schreef:is dat die preek die hij in Woerden gedaan heeft afgelopen jaar?jakobmarin schreef:Indrukwekkende preek van Ds. Vergunst over jukdragen/lijden : http://www.prekenweb.nl/index.php?optio ... serid=5542
Voor mijzelf ook een soort van keerpunt geweest in moeilijke omstandigheden.
- FlyingEagle
Mooi om te zien dat http://www.leespreken.nl/ weer online is
Zeker. Ik miste de laatste tijd de preken al in de leesdiensten.
Waarom? Genoeg oudvaders te vinden toch?DDD schreef:Zeker. Ik miste de laatste tijd de preken al in de leesdiensten.
Dit topic gaat trouwens toch over te beluisteren preken?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
-
Een oudvader is niks bijzonderder of specialer dan een hedendaagse dominee, die laatste is vaak nog duidelijker voor kinderen en jongeren ook.
Ontopic: Er worden in dit topic altijd al leespreken geplaatst, om nou een speciaal "Prekenlezen op het internet"-topic te openen lijkt me ook overbodig. Misschien kan het woordje 'beluisteren' uit de titel worden gehaald?
Ontopic: Er worden in dit topic altijd al leespreken geplaatst, om nou een speciaal "Prekenlezen op het internet"-topic te openen lijkt me ook overbodig. Misschien kan het woordje 'beluisteren' uit de titel worden gehaald?
@Caprice:
Ach. Ik hoorde ze dus niet meer in de leesdiensten;-) En ze komen van internet.
@Curatorium:
Nou, ik hoorde gisteren een preek van een dominee Hegeman maar dan is er wel een verschil met de mij bekende oudvaders hoor. Het viel nog net binnen de grenzen van het gereformeerd belijden, maar helemaal rechtzinnig vond ik het niet.
@Curatorium:
Nou, ik hoorde gisteren een preek van een dominee Hegeman maar dan is er wel een verschil met de mij bekende oudvaders hoor. Het viel nog net binnen de grenzen van het gereformeerd belijden, maar helemaal rechtzinnig vond ik het niet.
Ben jij van je beroep timmerman?DDD schreef:@Caprice:
@Curatorium:
Nee, is dat een vereiste om van rechtzinnigheid te kunnen spreken of mis ik een verborgen tweede betekenis in het woord?
Nee, maar het is timmermannen eigen dat ze nogal graag de meetlat hanteren... (hun éigen meetlat).DDD schreef:Nee, is dat een vereiste om van rechtzinnigheid te kunnen spreken of mis ik een verborgen tweede betekenis in het woord?
Ach, gelukkig gebruikt een goede timmerman een geijkt exemplaar.
Leuke woordspelingen. Toch ben ik wel benieuwd, DDD, wat is niet helemaal rechtzinning aan de prediking van wijlen ds. Hegeman? Dan wel argumenten vanuit Gods Woord, de geijkte Meetlat.
Dit wordt een rotonde....Anker schreef:Leuke woordspelingen. Toch ben ik wel benieuwd, DDD, wat is niet helemaal rechtzinning aan de prediking van wijlen ds. Hegeman? Dan wel argumenten vanuit Gods Woord, de geijkte Meetlat.
DDD gaat beweren dat bij ds. Hegeman ten enemale het aanbod van genade ontbreekt, en anderen gaan het tegendeel beweren...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Om te beginnen zou hij kunnen vermelden om welke preek het gaat. Als je de tekst (en het thema) geeft, kan ik waarschijnlijk wel zeggen in welk boek het staat. Dan weten we waar we over praten.Luther schreef:Dit wordt een rotonde....Anker schreef:Leuke woordspelingen. Toch ben ik wel benieuwd, DDD, wat is niet helemaal rechtzinning aan de prediking van wijlen ds. Hegeman? Dan wel argumenten vanuit Gods Woord, de geijkte Meetlat.
DDD gaat beweren dat bij ds. Hegeman ten enemale het aanbod van genade ontbreekt, en anderen gaan het tegendeel beweren...
Verder zou hij kunnen zeggen, wat hij niet rechtzinnig vindt.
DDD gaat helemaal niets zeggen, dunkt me. Heel wijs. Het is ook wat laag om op deze wijze een preek af te keuren zonder nadere toelichting. En voor alle duidelijkheid: ik heb nooit een preek van deze man gehoord. Ik meen zijn naam te kennen van de vriendschappelijke banden die hij had met ds. J.T. Doornenbal.Luther schreef:Dit wordt een rotonde....Anker schreef:Leuke woordspelingen. Toch ben ik wel benieuwd, DDD, wat is niet helemaal rechtzinning aan de prediking van wijlen ds. Hegeman? Dan wel argumenten vanuit Gods Woord, de geijkte Meetlat.