Sterkte.
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
- Johann Gottfried Walther
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- Dodo
Ik ben gevoelig voor wintervoeten. Ik heb bij de dokter ooit een injectie met vitamine A (dacht ik) gekregen. Het is niet zeker of dat werkt of niet, maar in mijn geval werkte dat heel goed: het bleef toen lang weg. Je zou eens kunnen vragen aan de dokter wat hij er van denkt. Voeten is vervelend, maar handen lijkt me heel erg.
Waarschijnlijk is het vitamine D geweest.Dodo schreef: ↑30 dec 2024, 11:11Ik ben gevoelig voor wintervoeten. Ik heb bij de dokter ooit een injectie met vitamine A (dacht ik) gekregen. Het is niet zeker of dat werkt of niet, maar in mijn geval werkte dat heel goed: het bleef toen lang weg. Je zou eens kunnen vragen aan de dokter wat hij er van denkt. Voeten is vervelend, maar handen lijkt me heel erg.
- Dodo
Die haal ik altijd door elkaar. Goed mogelijk.Posthoorn schreef: ↑30 dec 2024, 11:42Waarschijnlijk is het vitamine D geweest.Dodo schreef: ↑30 dec 2024, 11:11Ik ben gevoelig voor wintervoeten. Ik heb bij de dokter ooit een injectie met vitamine A (dacht ik) gekregen. Het is niet zeker of dat werkt of niet, maar in mijn geval werkte dat heel goed: het bleef toen lang weg. Je zou eens kunnen vragen aan de dokter wat hij er van denkt. Voeten is vervelend, maar handen lijkt me heel erg.
Of elke ochtend een glaasje Pleegzuster Bloedwijn.
50 meter UTP kabel
Een soepmaker, een cadeautje van mijn zus. In 20 minuten verse soep, ben er oprecht blij mee.
De groenten hoeven niet echt gesneden te zijn en het warmt en mixt tegelijkertijd. Het cadeautje kwam er vooral omdat ik tijdens het mixen van soep meestal heel de keuken onder spat, waardoor ik er tegenop zag om soep te maken. Daar werd in de familie nogal mee gelachen: Op de soepmaker zit een deksel
Brief van de reclassering, om een afspraak te komen maken over mijn werkstraf. Interessant foldertje erbij met alle voorwaarden voor het uitvoeren van een taakstraf. Geen reiskostenvergoeding. Geen alcohol. Bij poging tot omkoperij word je meteen naar huis gestuurd en kan het alsnog gevangenisstraf worden.
Fout geadresseerd.
De meneer in kwestie is mij volkomen onbekend.
Reclassering gebeld, om te weten of een crimineel zich op een of andere manier heeft ingeschreven op mijn adres. Tien minuten in de wacht en toen werd ik weggedrukt. Vijftien minuten in de wacht en toen kon ik doorverbonden worden naar de goeie afdeling, waar ik weer in de wacht kwam. Nee hoor, die meneer staat niet met uw adres in ons systeem. Nee, geen flauw idee waarom we de brief dan wel naar uw adres gestuurd hebben. Maar bedoelt u nu dat u een brief die niet aan u gericht was toch hebt opengemaakt?? Waarom hebt u 'm niet retour afzender gestuurd? Wilt u dat alsnog doen, want we kunnen ons werkelijk niet voorstellen dat een brief aan die meneer naar uw huis is geadresseerd.
Fout geadresseerd.

Reclassering gebeld, om te weten of een crimineel zich op een of andere manier heeft ingeschreven op mijn adres. Tien minuten in de wacht en toen werd ik weggedrukt. Vijftien minuten in de wacht en toen kon ik doorverbonden worden naar de goeie afdeling, waar ik weer in de wacht kwam. Nee hoor, die meneer staat niet met uw adres in ons systeem. Nee, geen flauw idee waarom we de brief dan wel naar uw adres gestuurd hebben. Maar bedoelt u nu dat u een brief die niet aan u gericht was toch hebt opengemaakt?? Waarom hebt u 'm niet retour afzender gestuurd? Wilt u dat alsnog doen, want we kunnen ons werkelijk niet voorstellen dat een brief aan die meneer naar uw huis is geadresseerd.
Ja, tis wat he.
Vandaag een kwartier aan het grasduinen geweest op de site van een grote netbeheerder voor een mailadres om daar zakelijk een betalingsherinnering heen te sturen. Niet gelukt, dus toen maar naar het facturen emailadres gestuurd. Daar kreeg ik binnen een uurtje een bericht retour dat ik het verkeerde mailadres had gebruikt, gelukkig werd het goede mailadres wel bijgevoegd. In plaats van de mail intern door te zetten, mocht ik dat zelf doen (over werkverschaffing gesproken). Nu wacht ik op een reactie, die ik van een andere afdeling, maar mogelijk van dezelfde persoon krijg met het antwoord op de vraag wanneer ze mijn facturen gaan betalen.
Vandaag een kwartier aan het grasduinen geweest op de site van een grote netbeheerder voor een mailadres om daar zakelijk een betalingsherinnering heen te sturen. Niet gelukt, dus toen maar naar het facturen emailadres gestuurd. Daar kreeg ik binnen een uurtje een bericht retour dat ik het verkeerde mailadres had gebruikt, gelukkig werd het goede mailadres wel bijgevoegd. In plaats van de mail intern door te zetten, mocht ik dat zelf doen (over werkverschaffing gesproken). Nu wacht ik op een reactie, die ik van een andere afdeling, maar mogelijk van dezelfde persoon krijg met het antwoord op de vraag wanneer ze mijn facturen gaan betalen.
Een aantal leuke legopoppetjes 

- Niet meer zo actief -
- Dodo
Middeleeuwse?

Ik heb vorige week de General Store gekocht van Bricklink. De kleinkinderen hebben de oude western-sets ontdekt die in de berging lagen. Deze sluit daar mooi bij aan.
Bricklink is mooi maar toch merk je dat het een slagje minder is dan de echte legosets. Ik had het idee dat de beschrijving niet helemaal klopte overal.
Toch een mooi bouwsel met veel details.
Ik heb op zolder een grote tafel waarop lego gebouwd mag worden. Nu staat de winterlego er. Als het voorjaar komt wil ik er een westerntafel van maken. Deels sets, deels zelf bouwen. En de kleintjes mogen er aan meedoen zoveel en wat ze willen.
Twee middeleeuwse:

en één pirate (hoofdzakelijk voor het haartje, voor de toekan, en omdat de derde er bij goedkoper was):

Ik koop niet heel veel sets meer, liever losse stenen via Bricklink of Lego Pick-a-brick. Maar eigenlijk heb ik ook best al wat stenen, dus probeer ik het kopen soms wat te beperken.
Maar het is heerlijk als je ergens wat kunt laten staan en er samen aan kunt bouwen. Onze jongens hadden afgelopen tijd al hun sets weer eens opgebouwd en die vervolgens in de woonkamer uitgestald in de vakantie...

en één pirate (hoofdzakelijk voor het haartje, voor de toekan, en omdat de derde er bij goedkoper was):

Ik koop niet heel veel sets meer, liever losse stenen via Bricklink of Lego Pick-a-brick. Maar eigenlijk heb ik ook best al wat stenen, dus probeer ik het kopen soms wat te beperken.
Maar het is heerlijk als je ergens wat kunt laten staan en er samen aan kunt bouwen. Onze jongens hadden afgelopen tijd al hun sets weer eens opgebouwd en die vervolgens in de woonkamer uitgestald in de vakantie...
- Niet meer zo actief -
- Dodo
Ze zijn prachtig! Lego heeft al heel wat dieren uitgebracht. Die wolf en kaketoe zijn heel mooi.
Ik hou de lego op zolder vanwege de graaivingertjes van de kleinere kleinkinderen.
Ik hou de lego op zolder vanwege de graaivingertjes van de kleinere kleinkinderen.