Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Dodo

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Dodo »

Ervaar je het ook echt zo, dat je 'zielig' bent? Dat zou wel jammer zijn. Ik weet zeker dat het geschenk goed bedoeld is, als een blijk van meeleven en hartelijkheid.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef: 12 dec 2024, 22:05 Ervaar je het ook echt zo, dat je 'zielig' bent? Dat zou wel jammer zijn. Ik weet zeker dat het geschenk goed bedoeld is, als een blijk van meeleven en hartelijkheid.
Welnee. Is een beetje zelfspot, anders niet. :8|
Dodo

Bericht door Dodo »

Posthoorn schreef: 12 dec 2024, 22:10
Dodo schreef: 12 dec 2024, 22:05 Ervaar je het ook echt zo, dat je 'zielig' bent? Dat zou wel jammer zijn. Ik weet zeker dat het geschenk goed bedoeld is, als een blijk van meeleven en hartelijkheid.
Welnee. Is een beetje zelfspot, anders niet. :8|
Nou ja, je kunt er een gevoel bij hebben.
Ik hoorde pas van iemand van wie de man werkloos was. Tegen kerst kregen ze een pakket van de diaconie. Heel aardig en hartelijk en zo, maar ze voelde zich er ongelukkig mee. Toch het gevoel dat je nu in een bepaalde groep valt.
Misschien niet helemaal redelijk, maar het kan je gevoel zijn.
Job

Bericht door Job »

Posthoorn schreef: 12 dec 2024, 21:10 Een banketstaaf.

Het zieligemensenpakket van de kerkenraad, behelzende 1 kerststol (Feeststol genaamd) en 1 dagboek van ds. Moerkerken.
Je zegt dat het zelfspot is, maar het komt op mij wat minachtend over. Of lees ik dat verkeerd?
Terri

Bericht door Terri »

Posthoorn schreef: 12 dec 2024, 22:02 Ik behoor tot de groep ouderen en chronisch zieken. ;)
Herkenbaar. Ik krijg van t jaar ook voor het eerst een kerstattentie van de kerk vanwege dezelfde reden.
Maar ik voel me gelukkig ook niet zielig. Eerder bevoorrecht dat je opgemerkt wordt en niet vergeten.
Gelukkig mag ik nog actief zijn binnen de gebedskring in onze gemeente. Waardevol.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Job schreef: 12 dec 2024, 23:09

Het zieligemensenpakket van de kerkenraad, behelzende 1 kerststol (Feeststol genaamd) en 1 dagboek van ds. Moerkerken.
Je zegt dat het zelfspot is, maar het komt op mij wat minachtend over. Of lees ik dat verkeerd?
Ja.
Job

Bericht door Job »

Posthoorn schreef: 13 dec 2024, 08:46
Job schreef: 12 dec 2024, 23:09

Ja.
Gelukkig maar :super Geniet van dat moois en lekkers!
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Ben ik zeker van plan! :) :livre
helma

Bericht door helma »

De walkman van mijn vader. Het laatste bandje wat hij luisterde zit er nog in, preek van ds P den Butter.
Verbazend dat de batterijen nog gewoon werken na ruim 4 jaar niet in gebruik geweest te zijn.

Ik zocht eigenlijk een cassetterecorder voor de vele bandjes die hier nog liggen, oa de doopdiensten van onze kinderen ed.
Maar dit neemt minder ruimte in beslag en kan ik ook gewoon mee aan de wandel.
Ik ben er blij mee.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

helma schreef: 23 dec 2024, 11:11 De walkman van mijn vader. Het laatste bandje wat hij luisterde zit er nog in, preek van ds P den Butter.
Verbazend dat de batterijen nog gewoon werken na ruim 4 jaar niet in gebruik geweest te zijn.

Ik zocht eigenlijk een cassetterecorder voor de vele bandjes die hier nog liggen, oa de doopdiensten van onze kinderen ed.
Maar dit neemt minder ruimte in beslag en kan ik ook gewoon mee aan de wandel.
Ik ben er blij mee.
Bijzonder!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik kreeg ook een Kerstpakket, en een boekenbon, dus ik kan zelf een boek uitzoeken...
ow en nog een cadeaukaart voor de supermarkt. Ik ben er wel blij mee.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
helma

Bericht door helma »

Winterhanden. Gezwollen vingers met onderhuidse bloeduitstortinkjes. Iemand tips?
refo

Bericht door refo »

helma schreef: 30 dec 2024, 09:44 Winterhanden. Gezwollen vingers met onderhuidse bloeduitstortinkjes. Iemand tips?
Handschoenen.
Adje

Bericht door Adje »

helma schreef: 30 dec 2024, 09:44 Winterhanden. Gezwollen vingers met onderhuidse bloeduitstortinkjes. Iemand tips?
Er voor zorgen dat de temperatuurverschillen niet te groot zijn. Buiten altijd (verwarmde) handschoenen aantrekken.
helma

Bericht door helma »

Ik draag eigenlijk altijd handschoenen. Maar mijn doorbloeding is niet zo goed in mijn handen, ze zijn in huis ook ijskoud.
Plaats reactie