Ik heb altijd begrepen dat poeder veel minder schadelijk is dan vloeibaar wasmiddel. De term 'lade fris houden'kan ik ook niet echt plaatsen. Ik heb nog nooit een vieze lade gehad.Groot Blankenstein schreef: ↑07 okt 2024, 09:07Met dat nieuwe systeem gebruik je nooit teveel en dat gaat ook niet via de lade. Dus die hele route vanuit de lade kan ze nieuw en fris houden.merel schreef: ↑04 okt 2024, 10:13De nieuwe machine gebruikt toch ook wasmiddel? Wat is dan het verschil?Groot Blankenstein schreef: ↑04 okt 2024, 10:04Ik zou je huidige zeep niet opmaken maar direct op het nieuwe systeem overgaan.helma schreef: ↑04 okt 2024, 08:38 https://www.consumentenbond.nl/wasmachi ... 9.0%3A28.0
Best getest is de Miele. Beste koop is Bosch.
Maar de Bosch heeft 1400 toeren.
En ik wilde toch graag 1600
En 'ikWillemnu' in Veenendaal gaf 400 korting door een paar krasjes.
Ik ga eerst de zeep opmaken die ik heb en dan eens testen hoe het twindos bevalt.
Dank voor de reacties.
Want wasmiddelen zijn over het algemeen niet echt bevordelijk voor je wasmachine. Ze geven vaak een aanslag in je machine. Ik zou mijn nieuwe machine daar niet onnodig mee bevuilen. Maar direct het nieuwe systeem gaan gebruiken. Met je oude wasmiddel kun je vast een ander nog wel blij maken..
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
De lade zelf dat valt idd wel mee. Want die kun je er ook uithalen en schoonmaken. Maar wat verderop vast zit in de machine niet.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Als je regelmatig op hoge(re) temperaturen wast, valt dat volgens mij ook best mee.Groot Blankenstein schreef: ↑07 okt 2024, 09:36 De lade zelf dat valt idd wel mee. Want die kun je er ook uithalen en schoonmaken. Maar wat verderop vast zit in de machine niet.
Ik heb wel eens begrepen dat wasmachines 'maar'zoveel wasbeurten meegaan. Voor een Siemens of Bosch ligt dat op ongeveer 3000 wasbeurten en bij Miele inmiddels op 5000 wasbeurten. Voorheen ging Miele langer mee, maar dat schijnt niet meer zo te zijn. Wij hebben 'altijd' een Bosch apparaat gehad en bij ons klopte het. Onze vorige wasmachine hebben wij gekocht met 10 jaar garantie. Rond 5 jaar was de machine compleet versleten en kregen wij een totaal nieuwe motor. deze heeft het weer 5 jaar gedaan en daarna was het ding op. Helaas hebben ze deze garantie niet meer. Ik vermoed dat het te duur werd.
Ik heb een Miele en die draait inmiddels ook al een hele tijd. Ik weet niet precies hoelang. Ik was minimaal 1x per week op 90 en 2x op 75 graden. Verder ook wel op lagere temperaturen.
De 90 graden was doe ik ook wel met soda.
Maar ik kijk eigenlijk onderhand wel uit naar een nieuwe wasmachine.
De 90 graden was doe ik ook wel met soda.
Maar ik kijk eigenlijk onderhand wel uit naar een nieuwe wasmachine.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
https://www.bemmelenkroon.nl/advies/lev ... asmachine/
Inmiddels gaan de machines nog minder lang mee. De 15 jaar klinkt behoorlijk, maar welk gezin wast 3 wassen per week?
Inmiddels gaan de machines nog minder lang mee. De 15 jaar klinkt behoorlijk, maar welk gezin wast 3 wassen per week?
-
als alleenstaande die alles opspaarde had ik al 4 beurten per week.
Wij hebben een bosch van 700 euro, de vorige was ook zo iets en die ging 10 jaar mee
Wij hebben een bosch van 700 euro, de vorige was ook zo iets en die ging 10 jaar mee
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hoe is het mogelijk! Ik kan me dat voorstellen bij overalls maar verder snap ik het oprecht niet.
Ik gebruik elke dag een of twee schone handdoeken, wekelijks of tweewekelijks het beddengoed en ik doe denk ik drie of vier wassen per maand. Wit 60 bont 60, donkerblauw/grijs 30, wit 30, lichtblauw 30 en beige 30 en soms jeans 30. Maar goed, ik heb dan wel een 9-kilo wasmachine, dat maakt wel uit.
Ik gebruik elke dag een of twee schone handdoeken, wekelijks of tweewekelijks het beddengoed en ik doe denk ik drie of vier wassen per maand. Wit 60 bont 60, donkerblauw/grijs 30, wit 30, lichtblauw 30 en beige 30 en soms jeans 30. Maar goed, ik heb dan wel een 9-kilo wasmachine, dat maakt wel uit.
-
een handdoek kan je heel de week prima mee doen, je kan jezelf wassen voordat je de handdoek gebruikt
40 graden donker, 40 graden licht, 60 graden handdoeken etc. en 60 graden beddengoed
en zorgen dat je veel kleren hebt
Ik deed iedere dag wat schoons aan, wel regelmatig kostuum wat de was niet in gaat
40 graden donker, 40 graden licht, 60 graden handdoeken etc. en 60 graden beddengoed
en zorgen dat je veel kleren hebt

Ik deed iedere dag wat schoons aan, wel regelmatig kostuum wat de was niet in gaat
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Dagen genoeg dat hij wel drie keer per dag draaitmerel schreef: ↑07 okt 2024, 10:12 https://www.bemmelenkroon.nl/advies/lev ... asmachine/
Ik heb ook wel dingen die waarschijnlijk extra vervuilend voor zo’n machine zijn.
Zoals werkkleding van een tuinman. Al doe ik die was apart. Het liefst zou ik er een aparte machine voor hebben.
En juist fijne was die wasverzachter nodig heeft om niet statisch te worden. Jurken, rokken en panty’s gemaakt van synthetische stoffen.
Ik gebruik idd ook altijd waspoeder ipv vloeibaar wasmiddel.
Maar hoe kom je dan aan vier beurten per week was de vraag... Ik gebruik elke dag een schone handdoek en kom aan vier keer per maand.Bertiel schreef:een handdoek kan je heel de week prima mee doen, je kan jezelf wassen voordat je de handdoek gebruikt
en zorgen dat je veel kleren hebt![]()
Ik krijg een beetje het idee dat je dan ook iedere maand je gordijnen wast.
Zo raar vind ik dat eerlijk gezegd niet; 1 kookwas met handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes, 1 bonte, 1 beddengoed, 1 witte was en wellicht nog een wolwas. Ik zou op 5 wassen in de week komen. Ik vind 4 wassen in de maand onvoorstelbaar. ik zou niet eens voldoende kleding hebben om dat op te vangen.DDD schreef: ↑07 okt 2024, 10:43Maar hoe kom je dan aan vier beurten per week was de vraag... Ik gebruik elke dag een schone handdoek en kom aan vier keer per maand.Bertiel schreef:een handdoek kan je heel de week prima mee doen, je kan jezelf wassen voordat je de handdoek gebruikt
Het ging om volle wassen. Daarom. Ik kan zeker 30 handdoeken (hotelkwaliteit) in de wasmachine doen en ik denk nog wel meer. Ik was ze gelijk met ondergoed en vaatdoekjes en ik tel nooit. Als de wasmand helemaal vol zit, zit de wasmachine dat ook bijna. En ik heb een wasmachine vol aan vaatdoekjes (maar die was ik niet apart). Er kunnen heel veel blauwe overhemden in een wasmachine, in ieder geval.merel schreef: ↑07 okt 2024, 10:52Zo raar vind ik dat eerlijk gezegd niet; 1 kookwas met handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes, 1 bonte, 1 beddengoed, 1 witte was en wellicht nog een wolwas. Ik zou op 5 wassen in de week komen. Ik vind 4 wassen in de maand onvoorstelbaar. ik zou niet eens voldoende kleding hebben om dat op te vangen.DDD schreef: ↑07 okt 2024, 10:43Maar hoe kom je dan aan vier beurten per week was de vraag... Ik gebruik elke dag een schone handdoek en kom aan vier keer per maand.Bertiel schreef:een handdoek kan je heel de week prima mee doen, je kan jezelf wassen voordat je de handdoek gebruikt
Het is volstrekt onbelangrijk maar wel interessant. In ieder geval. Ik vind voor één alleenstaande dus vier wasmanden per week vol best veel.
Waarschijnlijk heb jij van alles het dubbele van hetgeen wij als gezin hebben. Ik heb niet eens 30 handdoeken en 30 vaatdoekjes en met 10 handdoeken zit de machine trouwens vol. Idem met kleding. Het klopt wel dat ik ook rustig een halfvolle was draai als ik weet dat ik de wastrommel de komende dagen niet vol zal krijgen.
Laatst gewijzigd door merel op 07 okt 2024, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als wasgoed lang ligt gaat het ruiken, daarom wassen wij zeker de handdoeken en ondergoed-was redelijk snel weg. Maar we hebben ook geen 9 kg wasmachine.
Andere vraag:
Wie kent/heeft een wasmachine met droger 2 in 1? en hoe bevalt dat? Voor de klein behuisde zoon overwegen wij dat nl.
Andere vraag:
Wie kent/heeft een wasmachine met droger 2 in 1? en hoe bevalt dat? Voor de klein behuisde zoon overwegen wij dat nl.
@merel:
Dat kan heel goed. Ik heb wel meer dan 30 handdoeken inderdaad. Ik denk in ieder geval dat het beter is voor het milieu om zoveel dingen te hebben (afgezien wellicht van kleding als je die niet zou verslijten) dat je met een volle wasmachine kunt wassen.
@Terri:
Als je de handdoeken en vaatdoeken goed laat drogen, stinken ze toch niet. Dat zou ik anders zeker ruiken.
Dat kan heel goed. Ik heb wel meer dan 30 handdoeken inderdaad. Ik denk in ieder geval dat het beter is voor het milieu om zoveel dingen te hebben (afgezien wellicht van kleding als je die niet zou verslijten) dat je met een volle wasmachine kunt wassen.
@Terri:
Als je de handdoeken en vaatdoeken goed laat drogen, stinken ze toch niet. Dat zou ik anders zeker ruiken.