Dan zou ik investeren in een e-bike.Lassie schreef:Nou dat word wel flink trappen kan ik je vertellen... vooral als je een kind achter op de fiets heb zitten van bijna 17 kilo.Mister schreef:Wat is er mis met den ouderwetschen dynamo?
Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Re: Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Ik heb inderdaad zelf nog een dynamo, maar mijn fiets gaat ook al heel wat mee.Tiberius schreef:Dan zou ik investeren in een e-bike.Lassie schreef:Nou dat word wel flink trappen kan ik je vertellen... vooral als je een kind achter op de fiets heb zitten van bijna 17 kilo.Mister schreef:Wat is er mis met den ouderwetschen dynamo?

Wat dacht je van al die losse lampjes... Dan zijn zij ze weer kwijt, verliezen het enz enz.
De ledlampjes.... Die zijn minder snel aan vervanging toe?
En wat is nu een e-bike?
Mara schreef:Ik heb nu hetzelfde met mijn boerenhortensia, ik trek met de hand zoveel mogelijk de uitgedroogde bloemen eraf. Meer niet.Zita schreef:Wat moet ik met mijn hortensiastruik? Afgelopen najaar las ik overal op internet dat je de uitgebloeide bloemen moest laten zitten. Decoratief in de winter, en in het voorjaar snoeien zou beter voor de struik zijn. Nu lijkt het bijna voorjaar te zijn, maar is er al overal nieuw blad en dergelijke. Kan ik nog gaan knippen en snoeien, of help ik dan mijn hortensia om zeep?
Ik zou nu niet meer gaan snoeien Zita.
In principe hoef je een hortensia ook niet te snoeien, alleen als hij te ver uitgroeit.
Ik heb net als vorig jaar de dode bloemen eruit geknipt toen het eerste blad kwam... En ze hebben zo mooi gebloeid afgelopen jaar. De takken bogen door door de bloemen...
Verder knip ik inderdaad de ver doorgeschoten takken af.
Wij hebben geen schuur waar fietsen in kunnen. Wij investeren dan liever even niet in dit soort zaken.Tiberius schreef:Dan zou ik investeren in een e-bike.Lassie schreef:Nou dat word wel flink trappen kan ik je vertellen... vooral als je een kind achter op de fiets heb zitten van bijna 17 kilo.Mister schreef:Wat is er mis met den ouderwetschen dynamo?
Ach gelukkig heb ik een auto voor de deur, mocht ik de energie niet hebben om te fietsen.

Mijn fiets is nu ruim 2 jaar oud en hoef nu pas een nieuw batterijtje in m'n fietslamp (koplamp).
Als je je toch al het schompes trapt, kan die dynamo er ook nog wel bij.Lassie schreef:Nou dat word wel flink trappen kan ik je vertellen... vooral als je een kind achter op de fiets heb zitten van bijna 17 kilo.Mister schreef:Wat is er mis met den ouderwetschen dynamo?
Maar een batterijlampje is inderdaad wel zo handig. Een dynamo gaat misschien wel niet zo snel kapot, maar slipt vaak wel bij regen, zelfs als hij goed afgesteld is, en als je je fiets vaak in een fietsenrek plaatst, hoef je je bij een batterijlampje geen zorgen te maken of de draadjes nog wel vastzitten, of de massa nog wel contact maakt..
- Dodo
De drama's vroeger met dynamo's... ! Inderdaad glippen als het regende, draadjes los, lampjes stuk, de boel maakte geen massa... Wat een gedoe. Ik ben erg blij met de lampjes op batterijen.
Vraagjes
Onder PC en Internet is een een topoic: Een vraag.
Daar wordt wel gebruik van gemaakt als men een vraag heeft die
niet noodzakelijkerwijs op PC-gebied ligt... althans dat leert mij de
praktijk. Misschien is er behoefte aan een algemeen topic "Vraagjes"
Gewoon zaken die men niet begrijpt of dingen waar men meer
van wil weten.
Laat ik met een eerste vraag beginnen om deze aan het forum voor
te leggen:
Weer iemand wie er in Westkapelle (Gereformeerde Gemeenten) is beroepen?
van wil weten.
te leggen:
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
En als je dan aangehouden werd door de politie en dan zeggen: O?? Daarnet deed hij het nog hoor. Oom agent keek effen, er zit geen lampje in.Dodo schreef:De drama's vroeger met dynamo's... ! Inderdaad glippen als het regende, draadjes los, lampjes stuk, de boel maakte geen massa... Wat een gedoe. Ik ben erg blij met de lampjes op batterijen.

Mijn man heeft vorig jaar een nieuwe fiets gekocht, het licht gaat automatisch aan.
We reden door een tamelijk dicht bos, gewoon overdag, ging opeens zijn voorlicht aan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Vraagjes
Ik heb ook wel een vraag.
Je koopt een vest, de winkel haalt het beveiligingssignaaltje uit het etiket en op een dag, maanden later, gaat het alarm in de supermarkt af.
De dames hebben inmiddels ervaring. "Is dit vest nieuw? Nou nee, al zeker 6 maanden oud.
"Mag ik even aan de binnenkant kijken? Ik zie het al, dit etiket. Mag ik het eraf knippen?
Etiketje houdt ze voor het poortje: signaal.
Hoe kan dat nou
Dus het is tig keer in de wasmachine geweest, tientallen keren mee door allerlei poortjes gelopen en dan opeens, trrrring.
Je koopt een vest, de winkel haalt het beveiligingssignaaltje uit het etiket en op een dag, maanden later, gaat het alarm in de supermarkt af.
De dames hebben inmiddels ervaring. "Is dit vest nieuw? Nou nee, al zeker 6 maanden oud.
"Mag ik even aan de binnenkant kijken? Ik zie het al, dit etiket. Mag ik het eraf knippen?
Etiketje houdt ze voor het poortje: signaal.
Hoe kan dat nou

Dus het is tig keer in de wasmachine geweest, tientallen keren mee door allerlei poortjes gelopen en dan opeens, trrrring.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Er was al wel een algemeen vragentopic. Beide topics heb ik samengevoegd.-DIA- schreef:Onder PC en Internet is een een topoic: Een vraag.
van wil weten.
te leggen:
Sorry die was mij ontgaan..Zita schreef:Er was al wel een algemeen vragentopic. Beide topics heb ik samengevoegd.-DIA- schreef:Onder PC en Internet is een een topoic: Een vraag.
van wil weten.
te leggen:
Blijft mijn vraag:
Volgens de berichten is er gisteren gestemd voor het beroepen van
een predikant in de Gereformeerde Gemeente van Westkapelle.
De vraag was dus: Weet iemand wie er beroepen is?
Nog een vraag:
Pak net een bakkie Verse Mango's uit de koelkast
er staat: Te gebruiken tot 10 - 3 - 14
Dat was gisteren, wat nu? Opeten of weg doen?
- Dodo
Een bakje mango's? Die koop je toch per stuk?-DIA- schreef:Nog een vraag:
Maar verder kun je dat gewoon opeten. Niet moeilijk doen.
Hangt er vanaf hoe die mango er uit ziet. Als die er nog goed uit ziet, gewoon lekker op eten. Proeft hij niet meer naar mango weggooien. Of je maakt er samen met een banaan en wat melk/sinaasappelsap een lekker smoothie van.
Nee het zijn geneden stukjes verse mango uit de koeling.Dodo schreef:Een bakje mango's? Die koop je toch per stuk?-DIA- schreef:Nog een vraag:
Maar verder kun je dat gewoon opeten. Niet moeilijk doen.
Ze smaken overigens (ben er maar aan begonnen) nog overheerlijk!