Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
- JolandaOudshoorn
- Johannes XXIII
Het zal zeker wel mooi geweest zijn, maar 3 kerkdiensten op één dag????? :shock: , ik vind het nogal wat!Gijs83 schreef:'s-Morgens: Johannes 6:51a: Ik ben het levende Brood Dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven.(Bediening Heilig Avondmaal)
's-Middags: Genesis 40 over de dromen van de schenker en de bakker bij Jozef in de gevangenis in Egypte.
's-Avonds: Johannes 6:53: Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg ik ulieden, tenzij dat gij het vlees van den zoon des mensen eet en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven(Nabetrachting Heilig Avondmaal)
"Hoeveel mensen er hier werken in het Vaticaan? Minstens de helft hoop ik" Paus Johannes XXIII
Vind ik ook wel; ik stond er eigenlijk van te kijken. Wist niet dat ze bij jullie drie diensten hadden. Nou ja, met drie dominees kan dat welJohannes XXIII schreef:Het zal zeker wel mooi geweest zijn, maar 3 kerkdiensten op één dag????? :shock: , ik vind het nogal wat!Gijs83 schreef:'s-Morgens: Johannes 6:51a: Ik ben het levende Brood Dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven.(Bediening Heilig Avondmaal)
's-Middags: Genesis 40 over de dromen van de schenker en de bakker bij Jozef in de gevangenis in Egypte.
's-Avonds: Johannes 6:53: Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg ik ulieden, tenzij dat gij het vlees van den zoon des mensen eet en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven(Nabetrachting Heilig Avondmaal)
moedgevend! hoop dat je er een poosje op mag 'teren'Ichtus schreef:Lukas 22: 31,32:
En de Heere zei: Simon, Simon, zie de satan heeft ulieden zeer begeerd om te ziften als de tarwe; maar Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet ophoude en gij, als gij eens zult bekeerd zijn, zo versterk uw broeders.
dat laatste blijft je achternavolgen. Tenmiste zo zie ik het altijd. Je wordt er even mee geconfronteerd en je probeert steeds minder (materialistische) dingen belangrijk te vinden. Maar dan nog wordt je elke keer weer met iets nieuws geconfronteerd. (dat ervaar ik meestal zo)henriët schreef:Wij hadden een preek over "Zie de Mens"
bemoedigend en ook leerzaam!
s avonds hc zondag 34, over de wet,geen afgoden dienen...
als ik het achteraf zit te overdenken, is het beter om op Hem te zien, dan afgoden te dienen, wat kunnen we eigenlijk nog veel afgoden hebben.....
En als je dan op Hem mag zien, wat een enorm rijk gevoel kan dat geven.
het is inderdaad niet makkelijk om los te komen van de 'wereld' en het blijft altijd een strijd denk ik, en dat is wel moeilijk ja, anderzijds hebben we wel middelen om te strijden... gebed en de Bijbel,Lassie schreef:dat laatste blijft je achternavolgen. Tenmiste zo zie ik het altijd. Je wordt er even mee geconfronteerd en je probeert steeds minder (materialistische) dingen belangrijk te vinden. Maar dan nog wordt je elke keer weer met iets nieuws geconfronteerd. (dat ervaar ik meestal zo)henriët schreef:Wij hadden een preek over "Zie de Mens"
bemoedigend en ook leerzaam!
s avonds hc zondag 34, over de wet,geen afgoden dienen...
als ik het achteraf zit te overdenken, is het beter om op Hem te zien, dan afgoden te dienen, wat kunnen we eigenlijk nog veel afgoden hebben.....
En als je dan op Hem mag zien, wat een enorm rijk gevoel kan dat geven.
overigens kan de ene afgod 'weg zijn'of minder aantrekkingskracht hebben, dan blijkt iets anders wel weer grote aandacht te 'trekken'.
Als ik hoorde welke voorbeelden de dominee allemaal aanhaalde wat je als afgod kunt hebben...
maar wat een rijkdom inderdaad als je af mag zien van alle afgoden, en zien mag op Hem, dan vallen alle aardse zaken/ zorgen weg....
Wij hebben 3 diensten op een zondag: 9.30, 14.30 en 18.30. Normaal gesproken is dat gaat onze dominee 's-morgens en 's-avonds voor en 's-middags is het leesdienst. Zo was het ook gisteren.freek schreef:Vind ik ook wel; ik stond er eigenlijk van te kijken. Wist niet dat ze bij jullie drie diensten hadden. Nou ja, met drie dominees kan dat welJohannes XXIII schreef:Het zal zeker wel mooi geweest zijn, maar 3 kerkdiensten op één dag????? :shock: , ik vind het nogal wat!Gijs83 schreef:'s-Morgens: Johannes 6:51a: Ik ben het levende Brood Dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven.(Bediening Heilig Avondmaal)
- JolandaOudshoorn
Wanner hebben jullie dan de zondagschool? en hoe doe je dat dan met eten? En met het laten bezinken?Gijs83 schreef:Wij hebben 3 diensten op een zondag: 9.30, 14.30 en 18.30. Normaal gesproken is dat gaat onze dominee 's-morgens en 's-avonds voor en 's-middags is het leesdienst. Zo was het ook gisteren.freek schreef:Vind ik ook wel; ik stond er eigenlijk van te kijken. Wist niet dat ze bij jullie drie diensten hadden. Nou ja, met drie dominees kan dat welJohannes XXIII schreef:Het zal zeker wel mooi geweest zijn, maar 3 kerkdiensten op één dag????? :shock: , ik vind het nogal wat!Gijs83 schreef:'s-Morgens: Johannes 6:51a: Ik ben het levende Brood Dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven.(Bediening Heilig Avondmaal)
Met alle respect, maar ik zou het niet kunnen!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Maar hebben jullie 3 diensten omdat mensen dan in ieder geval 2 keer kunnen (kleine kinderen, werk, etc.), of wordt iedereen toch wel geacht indien mogelijk alle diensten bij te wonen? Lijkt mij bepaald geen sinecure, ondanks dat ik naar de kerk gaan heus geen straf vind.Gijs83 schreef:Wij hebben 3 diensten op een zondag: 9.30, 14.30 en 18.30. Normaal gesproken is dat gaat onze dominee 's-morgens en 's-avonds voor en 's-middags is het leesdienst. Zo was het ook gisteren.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
wij hebben dus om 09.30 en 14.00 uur dienst.....nog niet zo gek lang geleden was er om 18.30 uur óók nog een dienst hier, maar die is wegens gebrek aan belangstelling afgeschaft.......JolandaOudshoorn schreef:Wanner hebben jullie dan de zondagschool? en hoe doe je dat dan met eten? En met het laten bezinken?Gijs83 schreef:
Wij hebben 3 diensten op een zondag: 9.30, 14.30 en 18.30. Normaal gesproken is dat gaat onze dominee 's-morgens en 's-avonds voor en 's-middags is het leesdienst. Zo was het ook gisteren.
Met alle respect, maar ik zou het niet kunnen!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ow...Gijs83 schreef:Wij hebben 3 diensten op een zondag: 9.30, 14.30 en 18.30. Normaal gesproken is dat gaat onze dominee 's-morgens en 's-avonds voor en 's-middags is het leesdienst. Zo was het ook gisteren.freek schreef:Vind ik ook wel; ik stond er eigenlijk van te kijken. Wist niet dat ze bij jullie drie diensten hadden. Nou ja, met drie dominees kan dat welJohannes XXIII schreef:Het zal zeker wel mooi geweest zijn, maar 3 kerkdiensten op één dag????? :shock: , ik vind het nogal wat!Gijs83 schreef:'s-Morgens: Johannes 6:51a: Ik ben het levende Brood Dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven.(Bediening Heilig Avondmaal)
Welnee, in de middagdienst kun je wel een kanon afschieten.Josephus schreef:Maar hebben jullie 3 diensten omdat mensen dan in ieder geval 2 keer kunnen (kleine kinderen, werk, etc.), of wordt iedereen toch wel geacht indien mogelijk alle diensten bij te wonen? Lijkt mij bepaald geen sinecure, ondanks dat ik naar de kerk gaan heus geen straf vind.Gijs83 schreef:Wij hebben 3 diensten op een zondag: 9.30, 14.30 en 18.30. Normaal gesproken is dat gaat onze dominee 's-morgens en 's-avonds voor en 's-middags is het leesdienst. Zo was het ook gisteren.
- MarthaMartha
tja, dat kan 's morgens ook wel, maarre.....Hendrikus schreef:Welnee, in de middagdienst kun je wel een kanon afschieten.Josephus schreef:Maar hebben jullie 3 diensten omdat mensen dan in ieder geval 2 keer kunnen (kleine kinderen, werk, etc.), of wordt iedereen toch wel geacht indien mogelijk alle diensten bij te wonen? Lijkt mij bepaald geen sinecure, ondanks dat ik naar de kerk gaan heus geen straf vind.Gijs83 schreef:Wij hebben 3 diensten op een zondag: 9.30, 14.30 en 18.30. Normaal gesproken is dat gaat onze dominee 's-morgens en 's-avonds voor en 's-middags is het leesdienst. Zo was het ook gisteren.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!