Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

pierre27

Re: Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

Bericht door pierre27 »

MGG schreef: Gisteren, 12:30
Bertiel schreef: Gisteren, 12:13 dat ben ik direct me je eens Philpot. Toch blijft de invloed van de eenzijdige, niet eerlijke behandeling vanuit de GBS kant bijzonder opmerkelijk
Fijn dat het volledig? bij GBS ligt en dat deze stichting op dit forum eerlijk en correct behandeld wordt.
Heel bijzonder ja, ook dat keer op keer deze plaat gedraaid moet worden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef: Gisteren, 20:24 Heel bijzonder ja, ook dat keer op keer deze plaat gedraaid moet worden.
Het is meer de houding die men uitstraalt. En zeker wanneer standpunten worden uitgedragen door mensen die de brontalen niet beheersen.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Ik vind het mooi dat er een nieuwe bijbelvertaling komt. Het helpt de mensen die HSV nu te ver vinden gaan, die kunnen dan voor deze nieuwe vertaling kiezen. Dan is er voor de oude mensen nog de SV. Voor ieder wat wils! Luxer kan het niet. En dan toch nog allemaal zeuren.. Terwijl we echt werkelijk alle vertalingen makkelijk kunnen bereiken, bijbelverklaringen hebben en allerlei tools om snel de bijbel te bestuderen.. Op een gegeven moment is het toch wel een keer genoeg en mag je keertje tevreden zijn?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 21:10
pierre27 schreef: Gisteren, 20:24 Heel bijzonder ja, ook dat keer op keer deze plaat gedraaid moet worden.
Het is meer de houding die men uitstraalt. En zeker wanneer standpunten worden uitgedragen door mensen die de brontalen niet beheersen.
Tja, die houding van mensen, daar is genoeg over te zeggen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

De Rijssenaar schreef: Gisteren, 21:18 [...] Voor ieder wat wils! Luxer kan het niet. En dan toch nog allemaal zeuren.. [...] Op een gegeven moment is het toch wel een keer genoeg en mag je keertje tevreden zijn?
Postmoderner dan dit wordt het niet ;)
Refiosi

Bericht door Refiosi »

Bertiel schreef: Gisteren, 10:25Of is dit al volledig afgeschreven aan de rechterzijde van het spectrum
Klopt.
Henk J

Bericht door Henk J »

Refiosi schreef: Vandaag, 07:32
Bertiel schreef: Gisteren, 10:25Of is dit al volledig afgeschreven aan de rechterzijde van het spectrum
Klopt.
De hoop op een Bijbelvertaling die ons allemaal verbindt zullen we helaas moeten laten varen. Dat is wel gebleken uit de afgelopen jaren, het is de GBS niet gelukt om hierin een samenbindende rol te spelen. Velen die daarbij in meer of minder terechte mate kritiek leveren op de GBS vergeten soms wel dat de GBS zich ook in belangrijke mate van een substantieel deel van haar achterban vervreemd als ze wel veel eerder een verdergaande herziening hadden gedaan. Ik hoop en bid dat we deze vertalingen naast elkaar zullen gebruiken zonder elkaar al te veel aan te vallen. En daarin heeft een ieder een taak.
JanRap

Bericht door JanRap »

Bertiel schreef: Gisteren, 10:46
J.C. Philpot schreef: Gisteren, 10:29 Het lijkt me vruchtbaarder om te spreken in termen van elkaar aanvullen.
zeker, het zou verheugend zijn en hen bijzonder sieren, als de GBS er ook zo over zou spreken
Volgens mij kunnen we de GBS als stichting niet zo veel verwijten. En wat ze stilletjes voor goed doen door het op grote schaal verspreiden van Bijbels is heel mooi. Zij zijn echter aan handen en voeten gebonden door hun bestuur. Daar ligt de angel. 'Reformatorisch' Nederland heeft een schuld op zich geladen om bij monde van hun predikanten zo ontzagwekkend veel lelijke dingen te zeggen over de HSV. Dat heeft er in geresulteerd dat men zelfs de HSV niet ziet als een Bijbel, niet als het Woord van God. Dat kun je niet anders dan een grote zonde noemen. En verder vind ik dat met name na de introductie van de HSV de verafgoding van de Statenvertaling pas echt is begonnen. Er worden nota bene samenkomsten en verkapte kerkdiensten gewijd aan...... een bepaalde vertaling. Hoe men ooit er toe kwam om nog eens iets nieuws op stapel te zetten, de SV 2027, gaat mijn verstand verre te boven. Het lijkt de supermarktwereld wel.
DDD

Bericht door DDD »

Ik juich het juist toe. Hoe meer zuivere vertalingen, hoe beter. Wellicht komt de GBS ook nog eens met een zuivere versie van de SV. De eerste berichten over de herziening van de GBS zijn in ieder geval hoopgevend.
Plaats reactie