Geen.GGotK schreef:Het kan mij ontgaan zijn, maar deze personen krijgen toch geen/zeer weinig beroepen?Erasmiaan schreef:Zolang kandidaat Baarssen en straks student Roelofsen beroepen kunnen worden en ds. Van Andel en ds. Blankers nog zonder gemeente zijn, valt het wel mee, toch?Ouddorp schreef:Gisteren werd afgekondigd dat Nederhemert voor de tweede keer een beroep uitbrengt op ds. Zoet. Ik zat zo maar eens te denken dat het lijkt of er een (licht) predikantentekort aan de rechterflank van de HHK ontstaat. Nederhemert is al jaren vacant, net als Gameren. Ds. P. de Vries stopt als gemeentepredikant en binnenkort gaan er ook enkele predikanten met emiritaat (Ouderkerk aan den IJssel, Garderen?). Zien jullie dat ook zo of kijken jullie er anders tegenaan?
Ontwikkelingen HHK
Re: Ontwikkelingen HHK
Daar zal Gameren wel op wachten denk ik.bergh schreef:Hoe ver is kand. Roelofsen?Erasmiaan schreef:Zolang kandidaat Baarssen en straks student Roelofsen beroepen kunnen worden en ds. Van Andel en ds. Blankers nog zonder gemeente zijn, valt het wel mee, toch?Ouddorp schreef:Gisteren werd afgekondigd dat Nederhemert voor de tweede keer een beroep uitbrengt op ds. Zoet. Ik zat zo maar eens te denken dat het lijkt of er een (licht) predikantentekort aan de rechterflank van de HHK ontstaat. Nederhemert is al jaren vacant, net als Gameren. Ds. P. de Vries stopt als gemeentepredikant en binnenkort gaan er ook enkele predikanten met emiritaat (Ouderkerk aan den IJssel, Garderen?). Zien jullie dat ook zo of kijken jullie er anders tegenaan?
Dat lijkt me voor de betrokkenen een zware gang.Ditbenik schreef:Geen.GGotK schreef:Het kan mij ontgaan zijn, maar deze personen krijgen toch geen/zeer weinig beroepen?Erasmiaan schreef: Zolang kandidaat Baarssen en straks student Roelofsen beroepen kunnen worden en ds. Van Andel en ds. Blankers nog zonder gemeente zijn, valt het wel mee, toch?
-
Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
- Johann Gottfried Walther
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Alleen ds. Zoet is beroepen (volgens dominees.nl), ds. Zweistra was/is al met emeritaat.Johann Gottfried Walther schreef:Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Niet Zweitstra maar BritstraJohann Gottfried Walther schreef:Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
- Johann Gottfried Walther
Klopt!wilhelmus schreef:Niet Zweitstra maar BritstraJohann Gottfried Walther schreef:Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
O.K. Dan kan misschien kandidaat Baarssen de volgende worden?Johann Gottfried Walther schreef:Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Zeker. Het kan veel strijd geven voor een kand. om geen beroep te ontvangen.
Spreek aub met respect over ambtsdragers. Laster is hier niet toegestaan.
Wat daarmee in strijd was, heb ik weggehaald.
Wat daarmee in strijd was, heb ik weggehaald.
Iets teveel weggehaald misschien? Ik stelde een gewone vraag over een het niet beroepen van een predikant, die ik respecteer.
Het was zeker een gewone vraag, maar er is geen antwoord op te geven. En omdat sommigen er aanleiding in zagen om nog wat roddels hier neer te zetten, heb ik alles weggehaald.lagenb schreef:Iets teveel weggehaald misschien? Ik stelde een gewone vraag over een het niet beroepen van een predikant, die ik respecteer.
Verder commentaar op het modbeleid per PB graag.
-
Ik kerk zelf in de HHG in Katwijk aan Zee maar het is vanwege de grootte van de gemeente geloof ik niet toegestaan dat er een kand beroepen word.Wet en Evangelie schreef:O.K. Dan kan misschien kandidaat Baarssen de volgende worden?Johann Gottfried Walther schreef:Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
We zijn nooit dichter bij Christus dan wanneer we onszelf verloren vinden in een heilige verwondering over Zijn onuitsprekelijke liefde. -- John Owen --
Wie staat dat niet toe?Katwijkaanzee schreef:Ik kerk zelf in de HHG in Katwijk aan Zee maar het is vanwege de grootte van de gemeente geloof ik niet toegestaan dat er een kand beroepen word.Wet en Evangelie schreef:O.K. Dan kan misschien kandidaat Baarssen de volgende worden?Johann Gottfried Walther schreef:Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?