Valcke schreef:Van harte mee eens, hoor. Maar dit vinden we ook in Gods Woord:Johannes S schreef:Valcke schreef:Nee, dat is zeker niet onjuist. Jezus is alleen voor de uitverkorenen gestorven!Geytenbeekje schreef:Maar het is dus onjuist om te zeggen dat Jezus alleen voor de uitverkorenen is gestorven ?
Jezus heeft toch niet alle zonden op zich genomen, maar alleen voor de uitverkorenen.
Alleen dat is wellicht wel wat eenzijdig omdat de offer Jezus het reinigen kan voor alle mensen.
Johannes 1:29 Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!
2 Korinthe 5:19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.
Johannes 17:9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uwe.
1 Petrus 1:2 De uitverkorenen naar de voorkennis van God den Vader, in de heiligmaking des Geestes, tot gehoorzaamheid en besprenging des bloeds van Jezus Christus.
Enzovoort.
Je kunt teksten uit Gods Woord niet tegen elkaar uitspelen. Het ging erom dat je schreef ''dat Jezus alleen voor de uitverkorenen is gestorven'' en toen bracht ik jou de teksten uit Johannes en 2 Korinthe onder de aandacht.
Als er staat: Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.
kun je dat niet ontkrachten met andere teksten uit Gods Woord.
Volmacht? Sterker nog de teksten die ik aanhaal komen uit het Evangelie van Christus Zelf, dat Evangelie bracht Paulus gedreven door Christus Geest. Dat Evangelie is voor goddelozen. Er is geen ander Evangelie. In Galaten 1:9 kun je lezen wat Paulus zegt over mensen die het Evangelie verdraaien.Valcke schreef:Ook heeft een prediker volmacht op grond van de algenoegzaamheid van Christus' offerande om Christus aan al zijn hoorders aan te bieden, zoals ook de teksten bewijzen die jij citeert.