Is het anders niet gewoon remonstrants?Laag schreef:Je kan met een keuze niet zalig worden, Christus kennis is nodig, dat preken alle ds in de GGiN.
Kerkelijke eenheid / Kanselruil
- Delftenaar
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Kom, laten wij hier eens kerkelijke eenheid proberen uit te stralen. Wie weet is het tot beschaming!
In Hand. 2 wordt gesproken over een 'eendrachtelijk' bijeen zijn, ook staat dat weer in Hand. 4: 24, waar het gebed van de gemeente beschreven wordt. "En zij werden allen vervuld met den Heiligen Geest, en spraken het Woord Gods met vrijmoedigheid. En der menigte van degenen die geloofden, was één hart en één ziel."Piet Puk schreef:Kom, laten wij hier eens kerkelijke eenheid proberen uit te stralen. Wie weet is het tot beschaming!
- Wandelende
- Inactief
Ik zou niet weten hoe je zonder keuze zalig kunt worden. Niet uit eigen kracht, maar door de werking van de Heilige Geest. Hij werkt dan een hartelijke keuze om door en in Christus tot de Vader te komen. Dan is het genade alleen!Delftenaar schreef:Is het anders niet gewoon remonstrants?Laag schreef:Je kan met een keuze niet zalig worden, Christus kennis is nodig, dat preken alle ds in de GGiN.
(~)
Eens.Wandelende schreef:Ik zou niet weten hoe je zonder keuze zalig kunt worden. Niet uit eigen kracht, maar door de werking van de Heilige Geest. Hij werkt dan een hartelijke keuze om door en in Christus tot de Vader te komen. Dan is het genade alleen!Delftenaar schreef:Is het anders niet gewoon remonstrants?Laag schreef:Je kan met een keuze niet zalig worden, Christus kennis is nodig, dat preken alle ds in de GGiN.
Hier staat er iets over:Laag schreef:Vriend @Gerson,
Ik kan er geen touw aan vastknopen.
- Het is niet de lijn Moerkerken.
- Het is niet de lijn Kort.
- De standen in het genadeleven, dat preken alle ds in de GGiN.
- Je kan met een keuze niet zalig worden, Christus kennis is nodig, dat preken alle ds in de GGiN.
- Een terugkeer naar de aloude waarheid in de GGiN. Waar is men afgeweken?
- Je schrijft: mede daarom heeft ds Kort zijn boek geschreven, hiermee suggereert u dat ds van Voorden op de lijn van ds Kort zit, en dat geloof ik niet.
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=11400
is = eensHeideroos schreef:https://kerkdienstgemist.nl/media/15538 ... we-knNcI0N
Misschien eerst deze preek is luisteren
~~Soli Deo Gloria~~
Ik krijg de indruk dat @mannes hier verdeeldheid loopt te zaaien, ik weet niet of dit forum er voor bedoelt is......Mannes schreef:Heeft u het over de leer die de kerkelijke eenheid in de weg staat? Dat is toch ook de leer die zijn mannenbroeders voor staan? Of bent u na het lezen van die verklaring daar anders over gaan denken?Gerson schreef:Ik geloof niet dat het schipperen is. Het is denk ik ds van Voordens oprechte intentie om te blijven bij de aloude leer, maar dat ook in de GGinNed zo veel geloof is zonder grond.GGotK schreef:Dat is schipperen tussen Moerkerken en ds Kort, ook dat vraagt om problemen ja. Wat ds van Voorden zegt zal ds Moerkerken cs trouwens zeker niet ontkennen.Gerson schreef:[
Ds Moerkerken trekt alles zo uit elkaar, dat hij plaats in ruimt in zijn theologie voor
‘wedergeborenen die Christus nog niet kennen.’
Ds Kort is een samenvaldrijver. (Deze uitdrukking leen ik even van een andere forummer).
Ds Van Voorden heb ik wel eens horen zeggen: “ ja, er zijn standen in het genadeleven, maar buiten de kennis van Christus heeft het geen grond”.
De kennis maakt opgeblazen, maar de liefde sticht. 1 Korinthe 8:1
@ Jochem,
Ik ben erg benieuwd naar de inhoud van de verklaring zoals ieder ander, als dit namelijk echt waar is dan heeft de GGiN een probleem.
Vervolgens zijn er wezenlijke verschillen in leer tussen GG en GGiN. Dit staat eenheid in de weg. U noemt het verdeeldheid, ik noem het een realistische kijk.
Ik ben erg benieuwd naar de inhoud van de verklaring zoals ieder ander, als dit namelijk echt waar is dan heeft de GGiN een probleem.
Vervolgens zijn er wezenlijke verschillen in leer tussen GG en GGiN. Dit staat eenheid in de weg. U noemt het verdeeldheid, ik noem het een realistische kijk.
En wat zijn dan volgens u die wezenlijke verschillen?Mannes schreef:@ Jochem,
Vanuit een christelijk perspectief zijn dit soort detailverschillen natuurlijk geen reden om het lichaam van Christus te delen.Mannes schreef:@ Jochem,
Lees het boek: De bestaansgrond der gemeenten eens, er zal u een hoop duidelijk worden.Jochem schreef:En wat zijn dan volgens u die wezenlijke verschillen?Mannes schreef:@ Jochem,
Dat is wel heel makkelijk; een antwoord geven waarin je verwijst naar een boek.Mannes schreef:Lees het boek: De bestaansgrond der gemeenten eens, er zal u een hoop duidelijk worden.Jochem schreef:En wat zijn dan volgens u die wezenlijke verschillen?Mannes schreef:@ Jochem,
Ook het boek Uit ons uitgegaan is een boek wat gelezen kan worden om wijzer te worden over het leerverschil GG en GGiN. Zij kunnen het beter uitleggen dan ik. Het zijn ook simpelweg herders en leraars, die dit hebben geschreven.