Dodo schreef:Deze week had ik eens een vegetarische filet americain gekocht. Mijn man houdt van dat spul, zelf geef ik er niet zo om. Het was geen succes... hij vond het niet te eten. En vreemd genoeg, ik heb het ook geprobeerd en ik vond het best lekker. Het kan dus verkeren.
Hoe maken ze het? Het lijkt echt een beetje op het echte. Dus ik heb het etiket eens gelezen.
Vegetarische filet americain peper, product op basis van deeg met kenmerken van smeltkaas, met toegevoegde ijzer.
WAT HEB IK GEGETEN??
Deze:

Ingrediënten: Water, raapolie, SOJA-EIWIT, aardappelzetmeel, tomatenketchup (tomatenpuree, azijn, gemodificeerd maïszetmeel), ZOETE ROOM (KOEMELKEIWIT, LACTOSE), glucose-fructosestroop, suiker, SCHARRELKIPPENEI-EIGEEL, ui, zout, kleurstoffen (paprika extract, betacaroteen), voedingszuren (melkzuur, citroenzuur), verdikkingsmiddelen (guargom, xanthaangom), dextrose, conserveermiddelen (E202, E211), kleuren plantenextract (cranberry, blauwe bosbes, rode biet, fenegriek), MOSTERDMEEL, rozemarijnextract, emulgatoren (E401, E471), peper, natuurlijk aroma (bevat GERSTEMOUT).
of deze:

Water, plantaardige oliën (zonnebloem, raapzaad), gerehydrateerd SOJA-eiwit (17%), gerehydrateerd TARWE-eiwit (15%), ui, zetmeel (aardappel, rijst), glucosestroop, zout, scharrelEI-eiwitpoeder, erwtvezel, aroma’s, MOSTERDzaad, gist, gistextract, paprika, azijn, gehydrolyseerd eiwit (TARWE, SOJA, maïs), scharrelEIgeel, stabilisatoren (guarpitmeel, Arabische gom, xanthaangom, E450, E451, E452, E466), kruiden en specerijen, kleurstoffen (caroteen, paprika-extract, E163, E172), champignon, suiker, dextrose, zuurteregelaars (citroenzuur, E327), MELKeiwit, TARWEbloem, antioxidant (ascorbinezuur), conserveermiddelen (kaliumsorbaat, E211).
of deze:

water, 13% plantaardig eiwit (tarwe, aardappel), zonnebloemolie, ui, tomatenpuree, zetmeel (o.a. tarwe), dextrose, kruiden en specerijen, knoflook, natuurazijn, mosterdzaad, specerijenextract, havervezels, gekarameliseerde suiker, citroensap, glucosestroop, natuurlijke aroma’s, voedingszuur: citroenzuur, verdikkingsmiddel: guarpitmeel, suiker, kleurstof: ijzeroxide, zout.