Waar baal je van?
Re: Waar baal je van?
Was een feestavond bij Sportclub Rijssen. Zoveel jaars bestaan. Jannes was er. Dat was te horen. Nu hoor ik alleen nog het getik van de regen op het dak van de veranda.
had mijn zoon toch gelijk, die meende dat het bij Excelsior vandaan kwamtukkertje schreef:Was een feestavond bij Sportclub Rijssen. Zoveel jaars bestaan. Jannes was er. Dat was te horen. Nu hoor ik alleen nog het getik van de regen op het dak van de veranda.
~~Soli Deo Gloria~~
Oeps...klinkt niet bestIchtus schreef:Achterbakse kinderen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Stiekem steentjes jatten uit de tuin en door de straat gooien. En je er dan niks van aantrekken als er wat van gezegd wordt, maar gewoon de volgende keer weer doen.Orchidee schreef:Oeps...klinkt niet bestIchtus schreef:Achterbakse kinderen

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Achter een gordijntje zitten wachten, als ze komen en een steentje pakken, deur open en aanpakken die hap.Ichtus schreef:Stiekem steentjes jatten uit de tuin en door de straat gooien. En je er dan niks van aantrekken als er wat van gezegd wordt, maar gewoon de volgende keer weer doen.Orchidee schreef:Oeps...klinkt niet bestIchtus schreef:Achterbakse kinderen
Heb ik ooit eens gedaan met twee jongetjes die stelselmatig hun leeg pakje wicky na schooltijd 'verloren'. Nooit meer gebeurd.

Jup, heb ik vanavond ook even gedaan. Ik zag het gebeuren. Eerst een flinke brul gegeven. Later nog een preek. Ben benieuwd of het helpt...Mister schreef:Achter een gordijntje zitten wachten, als ze komen en een steentje pakken, deur open en aanpakken die hap.Ichtus schreef:Stiekem steentjes jatten uit de tuin en door de straat gooien. En je er dan niks van aantrekken als er wat van gezegd wordt, maar gewoon de volgende keer weer doen.Orchidee schreef:Oeps...klinkt niet bestIchtus schreef:Achterbakse kinderen
Heb ik ooit eens gedaan met twee jongetjes die stelselmatig hun leeg pakje wicky na schooltijd 'verloren'. Nooit meer gebeurd.
De hele kinderschare kwam er stil omheen staan. Dan moet ik eigenlijk ook wel lachen

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Euh...wat die preek betreft, had je ook 3 punten en een toepassing?Ichtus schreef:
Jup, heb ik vanavond ook even gedaan. Ik zag het gebeuren. Eerst een flinke brul gegeven. Later nog een preek. Ben benieuwd of het helpt...
De hele kinderschare kwam er stil omheen staan. Dan moet ik eigenlijk ook wel lachen
En zo ja, kun je ons dan adviseren.

Dat is niet "achterbaks'. Hardleers misschien, maar niet achterbaks.Ichtus schreef:Stiekem steentjes jatten uit de tuin en door de straat gooien. En je er dan niks van aantrekken als er wat van gezegd wordt, maar gewoon de volgende keer weer doen.Orchidee schreef:Oeps...klinkt niet bestIchtus schreef:Achterbakse kinderen
Jatten is het ook niet. Je vraagt om problemen als je 'steentjes' in je tuin legt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
.... dat het theologisch op dit forum komkommertijd is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo schreef:Dat is niet "achterbaks'. Hardleers misschien, maar niet achterbaks.Ichtus schreef:Stiekem steentjes jatten uit de tuin en door de straat gooien. En je er dan niks van aantrekken als er wat van gezegd wordt, maar gewoon de volgende keer weer doen.Orchidee schreef:Oeps...klinkt niet bestIchtus schreef:Achterbakse kinderen
Jatten is het ook niet. Je vraagt om problemen als je 'steentjes' in je tuin legt.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Sja... dat heb jij op dit forum uiteraard nog nooit meegemaakt. Maar het wordt nog erger hoor, over een week of 4.huisman schreef:.... dat het theologisch op dit forum komkommertijd is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Sja... dat heb jij op dit forum uiteraard nog nooit meegemaakt. Maar het wordt nog erger hoor, over een week of 4.huisman schreef:.... dat het theologisch op dit forum komkommertijd is.

September zijn we weer op volle oorlogssterkte...Luther schreef:Sja... dat heb jij op dit forum uiteraard nog nooit meegemaakt. Maar het wordt nog erger hoor, over een week of 4.huisman schreef:.... dat het theologisch op dit forum komkommertijd is.

Mister schreef:September zijn we weer op volle oorlogssterkte...Luther schreef:Sja... dat heb jij op dit forum uiteraard nog nooit meegemaakt. Maar het wordt nog erger hoor, over een week of 4.huisman schreef:.... dat het theologisch op dit forum komkommertijd is.![]()