Met natuurmeren bedoelen ze , denk ik , beheerde natuurplassen: als Bussloo, Zeumeren en de Zandenplas.vlinder schreef:Bewegen is goed, maar met dit weer een duik in een willekeurig meer nemen zou ik niet zomaar toejuichen. Juist nu is het water zo vies! M.n. meren die "stilstaan". IN het kroos veel ongedierte, veel bacteriën.
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Vandaag een huishoudtip:
WASSEN ZONDER ZEEP
Er zijn tegenwoordig wasmachines te koop waar geen poeder meer in hoeft. Door middel van moderne technologie in relatie tot zilver en zuurstof worden de schadelijke bacterien uit het wasgoed gesteriliseerd. Geen geld voor zo'n hightech machine? Al eeuwen wordt er zeepvrij gewassen met zeepnoten(sapindus mukorosse).
daar geloof ik dus gewoon niet in,Gijs83 schreef:Vandaag een huishoudtip:
WASSEN ZONDER ZEEP
Er zijn tegenwoordig wasmachines te koop waar geen poeder meer in hoeft. Door middel van moderne technologie in relatie tot zilver en zuurstof worden de schadelijke bacterien uit het wasgoed gesteriliseerd. Geen geld voor zo'n hightech machine? Al eeuwen wordt er zeepvrij gewassen met zeepnoten(sapindus mukorosse).
lijkt me vreselijk, als je je was uit de machine haalt, en je ruikt niet je heerlijk schone was!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Vandaag een oproep:
Je kunt bv. aan grote gezinnen denken die best wel wat kleding kunnen gebruik en er geen geld voor hebben!Nodig deze week uw vrienden en bekenden uit voor een kledingruilparty of breng uw oude kleding naar een kringloopwinkel. De kleding die u niet meer past, hoeft u dan niet weg te gooien, maar kan op een simpele manier hergebruikt worden. Dat betekent minder afvalstoffen in het milieu.
Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Je kunt bv. aan grote gezinnen denken die best wel wat kleding kunnen gebruik en er geen geld voor hebben!Nodig deze week uw vrienden en bekenden uit voor een kledingruilparty of breng uw oude kleding naar een kringloopwinkel. De kleding die u niet meer past, hoeft u dan niet weg te gooien, maar kan op een simpele manier hergebruikt worden. Dat betekent minder afvalstoffen in het milieu.
Om nog iets te noemen: er staat soms ook goede gedragen kleding op Marktplaats. Als je tenmisnte gedragen kleding wilt dragen... soms even zoeken kan soms wel mooie spullen opleveren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vandaag een kooptip:
Ik vraag me af wat ik me precies bij bestrijdingsmiddelen moet voorstellen en wat het nut daarvan is.GIFTIGE BLOEMEN
Zeg het met bloemen, maar koop wel de goede. Sierbloemen worden tijdens de groei met bestrijdingsmiddelen behandeld, krijgen kunstmeest en worden vaak geverfd. Het Milieu Programma Sierteelt(MPS) controleert en certificeert de bloemen van Nederlandse siertelers die bij deze organisatie zijn aangesloten en geven een kwalificatie die aangeeft hoe milieuvriendelijk de teelt is. A is de best, C is de slechtste. Bloemen met het GEA-keurmerk zijn geteeld door biologische tuinders zonder gebruik van bestrijdingsmiddelen. Ze worden verkocht onder het EKO-keurmerk.
Verkoopadressen voor bloemen met EKO-keurmerk vindt u op http://www.biologica.nl
Bestrijdingmiddelen worden (of werden iig) op grote schaal gebruikt in de land- en tuinbouw.Gijs83 schreef:Vandaag een kooptip:
Ik vraag me af wat ik me precies bij bestrijdingsmiddelen moet voorstellen en wat het nut daarvan is.GIFTIGE BLOEMEN
Zeg het met bloemen, maar koop wel de goede. Sierbloemen worden tijdens de groei met bestrijdingsmiddelen behandeld, krijgen kunstmeest en worden vaak geverfd. Het Milieu Programma Sierteelt(MPS) controleert en certificeert de bloemen van Nederlandse siertelers die bij deze organisatie zijn aangesloten en geven een kwalificatie die aangeeft hoe milieuvriendelijk de teelt is. A is de best, C is de slechtste. Bloemen met het GEA-keurmerk zijn geteeld door biologische tuinders zonder gebruik van bestrijdingsmiddelen. Ze worden verkocht onder het EKO-keurmerk.
Verkoopadressen voor bloemen met EKO-keurmerk vindt u op http://www.biologica.nl
Daar blijven vaak resten van achter in de producten.
Er is nu een veel strengere controle op, maar tot de jaren 70 was het iig erg onverantwoord
wat er toen met vergiffen enz. is uitgespookt! Denk ook aan het beruchte DDT!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Heb je je nooit afgevraagd waarom er wel gaatjes in de blaadjes in je tuin zitten en nooit op bloemen uit de winkel? Ze doen er bestrijdingsmiddelen over om slakken, sprinkhanen e.d weg te houden bij blaadjes.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- Bert Mulder
- Contacteer:
DDT is wel berucht, maar veel niet terecht....-DIA- schreef:! Denk ook aan het beruchte DDT!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dus er wordt er altijd 1 beter van!vlinder schreef:Heb je je nooit afgevraagd waarom er wel gaatjes in de blaadjes in je tuin zitten en nooit op bloemen uit de winkel? Ze doen er bestrijdingsmiddelen over om slakken, sprinkhanen e.d weg te houden bij blaadjes.
Vandaag een oproep:
De computer is niet meer weg te denken in een hedendaags huishouden. Hoe handig de PC ook is, het is wel een grote energieverspiller.
Kijk deze week eens of u uw computer zuiniger in het gebruik kunt maken. Zet hem elke avond uit(ook het beeldscherm).
Heeft u al een LCD-scherm? Deze schermen zijn veel zuiniger dan de ouderwetse beeldbuizen.
Is uw PC te traag? Het upgraden van bepaalde onderdelen is voordeliger dan volledige vervanging. Wilt u toch liever een nieuwe PC? Koop dan een laptop. Deze gebruikt 30% minder energie op jaarbasis.
Lijkt mij heel normaal als je je PC uitzet na gebruik, waarom zou je het beeldscherm aan laten staan? Ik heb al zo plat scherm, alleen zal daar nog een nieuwe kast een toetsenbord bij moeten komen. Dus een laptap is dan niet echt een optie.
Één keer in de zoveel tijd je systeemkast opentrekken en goed schoonmaken/stofzuigen. Is beter voor de levensduur en dus voor het milieu. 

nou, wat voor jou normaal is, hoeft voor een ander helemaal niet zo normaal te zijn, hier staat de pc de hele dag aan.Gijs83 schreef:Dus er wordt er altijd 1 beter van!vlinder schreef:Heb je je nooit afgevraagd waarom er wel gaatjes in de blaadjes in je tuin zitten en nooit op bloemen uit de winkel? Ze doen er bestrijdingsmiddelen over om slakken, sprinkhanen e.d weg te houden bij blaadjes.
Vandaag een oproep:
De computer is niet meer weg te denken in een hedendaags huishouden. Hoe handig de PC ook is, het is wel een grote energieverspiller.
Kijk deze week eens of u uw computer zuiniger in het gebruik kunt maken. Zet hem elke avond uit(ook het beeldscherm).
Heeft u al een LCD-scherm? Deze schermen zijn veel zuiniger dan de ouderwetse beeldbuizen.
Is uw PC te traag? Het upgraden van bepaalde onderdelen is voordeliger dan volledige vervanging. Wilt u toch liever een nieuwe PC? Koop dan een laptop. Deze gebruikt 30% minder energie op jaarbasis.
Lijkt mij heel normaal als je je PC uitzet na gebruik, waarom zou je het beeldscherm aan laten staan? Ik heb al zo plat scherm, alleen zal daar nog een nieuwe kast een toetsenbord bij moeten komen. Dus een laptap is dan niet echt een optie.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
hier gaat dat ook niet. Bij mij wel. Maar bij mijn man niet, ook s'nachts niet (die mag niet eens uit ivm service en etc. die dan draaien).
Lassie schreef: ivm service en etc. die dan draaien).

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Vandaag een ledentip van Peter v/d Pas:
STROOMLIJN UW CARAVAN
Zeker voor mensen met een oudere caravan is het verstandig een soort spoiler op het dak van de auto te monteren, zodat de rijwind makkelijker over de caravan kan gaan, dat scheelt in weerstand en dus verbruik van de auto.