Vraag (pc en internet)

JolandaOudshoorn

Re: Een vraag:

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kan iemand mij meer vertellen over de Nehemia gemeente in Zwijndrecht?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Kan iemand mij meer vertellen over de Nehemia gemeente in Zwijndrecht?
De officiële informatie staat hier: http://www.nehemia.nl

Of bedoel je de van Nehemia afgescheiden club? Dan zou je contact op kunnen nemen met deze mensen achter deze FB-pagina: https://www.facebook.com/BewogenLedenNehemia
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Is de manier van preken in de VOGG te vergelijken met het gedachtegoed van De Woeste Weg, of zijn die 2 totaal verschillend?
ejvl

Bericht door ejvl »

Vereniging organisten gereformeerde gemeente? Als je de vrije oud ger gem bedoeld, zoals ds Flapper, Onderdelinden, Goudriaan, v Prooien, dat is nagenoeg hetzelfde als de oud ger gem in ned. Dus niet als de woeste weg.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:Vereniging organisten gereformeerde gemeente? Als je de vrije oud ger gem bedoeld, zoals ds Flapper, Onderdelinden, Goudriaan, v Prooien, dat is nagenoeg hetzelfde als de oud ger gem in ned. Dus niet als de woeste weg.
Deze groep leunt idd sterk tegen de Oud Gereformeerden aan.
Er waren ook vrije gemeenten die meer tegen de HHK aanleunden.
Sommigen zijn al opgenomen in de HHK. Ook de OGGiN te Den Helder trouwens.
Van zeer nabij is me bekend dat er in Rijssen mensen waren, die vreesden
na het vertrek van ds. v. P. dat de gemeente Hersteld Hervormd zou kunnen worden.
Er gingen in die tijd ook HHK predikanten voor.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD

Bericht door DDD »

Maar de HHK en de OGGiN lijken toch ook best een beetje op elkaar? In Kralingseveer en in Waddinxveen (in die buurt ben ik opgegroeid) zijn de OGG ook HHK geworden en de HHK waar ik zo nu en dan kom (Veenendaal) zou ook best in de OGG passen, of in de rechterflank van de GG.

Idem voor de HHK in Houten, bijvoorbeeld.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Zaterdagavond ben ik nog hard bezig geweest om alle tips hier te proberen, maar tot nog toe zonder resultaat.

Maar heel gek: gisteren had ik ook even de pc aan gehad en onbedoeld een poos aan laten staan. Wil ik het 's avonds afsluiten, zie ik dat het geluid het wel doet! 'k Had dus toch nog een preek kunnen luisteren... Toen ik er met mijn muis op ging staan, gaf het het volgende audioporgramma aan: realtek high definition audio. Terwijl eerder op de dag het geluid het nog niet deed.
En nu weer hetzelfde liedje: een rood kruisje rechts onderin het scherm bij het geluid.
:? Ik snap er werkelijk niets van allemaal.
Tiberius schreef:Probeer eens om de huidige driver helemaal te de-installeren. Daarna opnieuw opstarten en de nieuwste driver (die je net gedownload hebt) installeren. Daarna weer opnieuw opstarten en kijken of het werkt.
Ik weet niet hoe ik die driver moet deïnstalleren. Onderstaande instructie heb ik uitgevoerd, maar "besturing voor geluid, video en spelletjes" kan ik aan het eind niet vinden en ook niets wat erop lijkt. 'k Heb alles uitgeklapt gehad.
Helemaal zeker ben ik niet, want ik heb hier geen Vista installatie beschikbaar. Maar het gaat (ongeveer) zo:

Via configuratiescherm>systeem (dan: Geavanceerde systeeminstellingen?) is er een tab Hardware waar een knop Apparaatbeheer op staat. Daar vind je alle drivers.
Klap de entry "Besturing voor geluid, video en spelletjes" uit via het plusje aan de linkerkant. Zoek dan de driver op, klik op rechtermuisknop en kies "Installatie ongedaan maken".

Daarna dus opnieuw opstarten en de nieuwe driver installeren.
Beveiligingsupdates kunnen meestal geen kwaad, maar als bovenstaande niet werkt, zou je ze eens kunnen de-installeren. Baat het niet, dan kan je ze bij weer opnieuw bij laten werken.
'k Heb ze allemaal gedeïnstalleerd, maar ook dat werkte niet.
Marco schreef: Daarnaast krijg ik uit je antwoord de indruk dat het met het installeren van de driver (is inderdaad stuurprogramma) niet helemaal goed is gegaan.
Om dat na te gaan ga je bij Windows 7 naar Apparaatbeheer (start -> configuratiescherm -> (hardware en geluiden ->) apparaatbeheer. Met een beetje geluk zie je daar aan de niet-geïnstalleerde apparaten terug en kan je daarvandaan de juiste driver installeren (bijwerken). Laat vooral zoeken in de folder waar jij de gedownloade driver hebt neergezet / uitgepakt.
In windows vista kan ik wel bij apparaatbeheer komen, maar installeren of bijwerken daar lukt me niet. Het enige wat ie daar kan zeggen dat er geen apparaat voor geluidsweergave is geïnstalleerd.

Daarnaast heb ik een systeemherstel uitgevoerd en terug gezet naar de datum van 13-11, maar ook dat had niet het resultaat dat het geluid het dan toch ging doen.

En misschien is het ook wel gewoon tijd voor een nieuwe laptop, maar als ik via internet laptops vergelijk, zie ik werkelijk door de bomen het bos niet meer, omdat ik al die terminologie best ingewikkeld vind.

Maar ook al heeft het geen resultaat gehad, wil ik ieder die meegedacht heeft hartelijk bedanken!
ejvl

Bericht door ejvl »

Als het geluid het niet doet en je kijkt bij apparaatbeheer, zie je dan ergens een rood kruisje of een geel driehoekje staan? Als het geluid wel werkt en je kijkt bij apparaatbeheer bij geluid, zie je daar wel iets van Realtek staan, en als je daar met rechts op klikt en kiest voor installatie ongedaan maken? Dan opnieuw opstarten en je gedownloade driver installeren.

Anders een herinstallatie van Vista uitvoeren met de recovery cd of partitie, uiteraard eerst een back-up maken van belangrijke zaken.

Overigens vind ik Vista samen met Windows ME de meest slecht uitgebrachte versies van Windows.
Installeer Ubuntu of Centos, nog gratis ook ;-)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

@Jo-Ann: ik begrijp je frustratie, maar op zich geen reden om een nieuwe laptop aan te schaffen. Het is wat Ejvl zegt: Vista en ME zijn de beroerdste Windows-versies. Je zou kunnen proberen om te downgraden naar XP of upgraden naar Windows 7 of 8.

En als je toch voor een nieuwe laptop gaat: laat je niet afschrikken door al die verschillende laptops. Zoek gewoon een leuke uit, ook passend bij je budget, en koop hem.
Als je door de bomen het bos niet meer ziet, en je hebt een boom nodig, pak je toch ook gewoon de eerste de beste die je kan gebruiken? De perfecte keuze bestaat toch niet.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:@Jo-Ann: ik begrijp je frustratie, maar op zich geen reden om een nieuwe laptop aan te schaffen. Het is wat Ejvl zegt: Vista en ME zijn de beroerdste Windows-versies. Je zou kunnen proberen om te downgraden naar XP of upgraden naar Windows 7 of 8.

En als je toch voor een nieuwe laptop gaat: laat je niet afschrikken door al die verschillende laptops. Zoek gewoon een leuke uit, ook passend bij je budget, en koop hem.
Als je door de bomen het bos niet meer ziet, en je hebt een boom nodig, pak je toch ook gewoon de eerste de beste die je kan gebruiken? De perfecte keuze bestaat toch niet.
Haaa... lekker nuchter en simpel, daar hou ik wel van....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik heb een vraag over het spel Mine Hotel. Weet iemand wat dit spel inhoudt? Is het verantwoord voor kids?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Is dat niet een soort gratis versie van Habbo Hotel o.i.d.? Niet heel gevaarlijk, maar er kunnen zeker risico's aan zitten wanneer je kind dit speelt! Google maar eens.
Cremar

Bericht door Cremar »

Luther schreef:Ik heb een vraag over het spel Mine Hotel. Weet iemand wat dit spel inhoudt? Is het verantwoord voor kids?
Hmm. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik ken wel Habbo Hotel, Sim Hotel en Mine Craft. Kunt u mij een link geven van dat spel? Want ik kan er zo niets over zeggen.
Curatorium schreef:Is dat niet een soort gratis versie van Habbo Hotel o.i.d.? Niet heel gevaarlijk, maar er kunnen zeker risico's aan zitten wanneer je kind dit speelt! Google maar eens.
Sim Hotel is hier een gratis versie van.
Mara

Bericht door Mara »

Wat is, naast Total protection van Mc Afee, een goed beveiligingsprogramma voor een home pc, 2 laptops en een I pad?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrik de 3de
Inactief

Bericht door Hendrik de 3de »

Mara schreef:Wat is, naast Total protection van Mc Afee, een goed beveiligingsprogramma voor een home pc, 2 laptops en een I pad?
Norton Antivirus!
Plaats reactie