Mm, hoe vaak zie je nou een auto langs de snelweg staan? Ik eigenlijk zo goed als nooit. Een tijdje terug was ik in Luxemburg, daar is het OV voor iedereen gratis. Toen heb ik wel een keer de trein gepakt.Zeeuw schreef: ↑06 jan 2024, 09:34Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.HersteldHervormd schreef: ↑06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.
Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.
Kleine ergernissen
-
- Berichten: 6323
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Kleine ergernissen
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Re: Kleine ergernissen
Ik zie anders regelmatig auto's stilstaan op de snelweg. Vroeger werd dat zelfs op de radio aangekondigd.
Re: Kleine ergernissen
Duurzamer willen leven zou ook een factor in de overweging kunnen zijnZeeuw schreef: ↑06 jan 2024, 09:34Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.HersteldHervormd schreef: ↑06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.
Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.
Re: Kleine ergernissen
Dat inderdaad, want ik heb ook een leaseauto. Maar ook los daarvan:
1 uur en 35 minuten reistijd. Een deel daarvan is dan vermoedelijk fietsen of kan althans per fiets. Dat is al gezonde beweging. Je hebt 1 uur en een kwartier onderweg, dus kunt één uur werken of iets leuks doen.
Dan ben je dus 1 uur en 35 minuten min één uur - twintig minuten fietsen (gezondheidsbevorderend beleid) onderweg. Dan kost de reis per OV je effectief een kwartier (namelijk het overstappen en inchecken en installeren etc). Dus dan nog lijkt het mij een heel kosteneffectieve keuze, afhankelijk van hoeveel het 'kost' om eerder weg te gaan, natuurlijk. Want als je een uur uitslapen heel hoog waardeert, dan komt de berekening alsnog ongunstig uit.
1 uur en 35 minuten reistijd. Een deel daarvan is dan vermoedelijk fietsen of kan althans per fiets. Dat is al gezonde beweging. Je hebt 1 uur en een kwartier onderweg, dus kunt één uur werken of iets leuks doen.
Dan ben je dus 1 uur en 35 minuten min één uur - twintig minuten fietsen (gezondheidsbevorderend beleid) onderweg. Dan kost de reis per OV je effectief een kwartier (namelijk het overstappen en inchecken en installeren etc). Dus dan nog lijkt het mij een heel kosteneffectieve keuze, afhankelijk van hoeveel het 'kost' om eerder weg te gaan, natuurlijk. Want als je een uur uitslapen heel hoog waardeert, dan komt de berekening alsnog ongunstig uit.
Re: Kleine ergernissen
Nu is werken in de trein een vrijwel onmogelijke bezigheid. Daarnaast vind ik lezen ook lastig. Tegen de tijd dat ik net in mn verhaal zit, mag ik weer overstappen. Het wandelen/ fietsen naar het station is daarentegen wel een voordeel.DDD schreef: ↑06 jan 2024, 10:57 Dat inderdaad, want ik heb ook een leaseauto. Maar ook los daarvan:
1 uur en 35 minuten reistijd. Een deel daarvan is dan vermoedelijk fietsen of kan althans per fiets. Dat is al gezonde beweging. Je hebt 1 uur en een kwartier onderweg, dus kunt één uur werken of iets leuks doen.
Dan ben je dus 1 uur en 35 minuten min één uur - twintig minuten fietsen (gezondheidsbevorderend beleid) onderweg. Dan kost de reis per OV je effectief een kwartier (namelijk het overstappen en inchecken en installeren etc). Dus dan nog lijkt het mij een heel kosteneffectieve keuze, afhankelijk van hoeveel het 'kost' om eerder weg te gaan, natuurlijk. Want als je een uur uitslapen heel hoog waardeert, dan komt de berekening alsnog ongunstig uit.
Re: Kleine ergernissen
Hoe dat zo? Ik werk bijna dagelijks in de trein. Dat gaat meer dan uitstekend. Op allerlei trajecten. Alleen in het hoogtepunt van de spits is dat wat lastiger, maar ook dan kun je wel gewoon een boek lezen, toch? Zeker als je een half uur of meer onderweg bent.
Re: Kleine ergernissen
Eens met DDD; in de trein kan je uitstekend werken. Je moet wel een beetje concentreren, maar dan doe je gewoon oortjes in met studie-muziek op de achtergrond.
Re: Kleine ergernissen
Ben ik ook wel eens, behalve bij 'gedoe' door uitvallende treinen, vertraging e.d. Dat leidt tot overvolle treinen en dus bepaald geen garantie op een normale werkplek. Dat gedoe was er helaas dit najaar erg veel en erg langdurig.
Re: Kleine ergernissen
Klopt ja.
Ik heb het geluk dat er een uitstekende, alternatieve busverbinding is; de Brabantliner. De reis duurt dan wel iets langer, maar je kan ook daar goed werken.
-
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
- Locatie: Mgg2023rf@gmail.com
Re: Kleine ergernissen
NS flex is een perfect voor mensen die weinig met de trein reizen.HersteldHervormd schreef: ↑06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.
Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.
Re: Kleine ergernissen
Eerlijk gezegd durf ik het niet zo goed aan om te werken in de trein met privacy gevoelige informatie. Iedereen kan toch met je meekijken op de laptop. Mijn man zat recent in de bus naar Den Haag en kon meekijken in dossier van iemand die bij een verzekeraar werkt. Hij heeft haar daarop geattendeerd. Mijn ervaring met treinen zijn idem dito. Ik heb al regelmatig flarden van stukken op deze wijze kunnen inzien. Een plekje alleen heb je namelijk zelden. Daarnaast moet ik na 7 minuten overstappen en reis vervolgens nog geen 20 minuten naar mijn eindstation om weer over te stappen op een bus. Tegen de tijd dat ik goed en wel geinstalleerd ben, moet ik er alweer uit.Tiberius schreef: ↑06 jan 2024, 11:50Klopt ja.
Ik heb het geluk dat er een uitstekende, alternatieve busverbinding is; de Brabantliner. De reis duurt dan wel iets langer, maar je kan ook daar goed werken.
Re: Kleine ergernissen
Ja, gevoelige informatie moet je wel afschermen, of een klusje doen waarbij de informatie niet gevoelig is.merel schreef: ↑06 jan 2024, 13:14Eerlijk gezegd durf ik het niet zo goed aan om te werken in de trein met privacy gevoelige informatie. Iedereen kan toch met je meekijken op de laptop. Mijn man zat recent in de bus naar Den Haag en kon meekijken in dossier van iemand die bij een verzekeraar werkt. Hij heeft haar daarop geattendeerd. Mijn ervaring met treinen zijn idem dito. Ik heb al regelmatig flarden van stukken op deze wijze kunnen inzien. Een plekje alleen heb je namelijk zelden. Daarnaast moet ik na 7 minuten overstappen en reis vervolgens nog geen 20 minuten naar mijn eindstation om weer over te stappen op een bus. Tegen de tijd dat ik goed en wel geinstalleerd ben, moet ik er alweer uit.Tiberius schreef: ↑06 jan 2024, 11:50Klopt ja.
Ik heb het geluk dat er een uitstekende, alternatieve busverbinding is; de Brabantliner. De reis duurt dan wel iets langer, maar je kan ook daar goed werken.
Pas geleden heb ik nog een Teams-meeting bijgewoond in de bus: geen enkel probleem; alleen moet je geen gevoelige informatie delen, of anonimiseren.
Re: Kleine ergernissen
Ik heb vrijwel altijd twee plekken beschikbaar, omdat ik eigenlijk altijd buiten de spits reis. Soms zit er iemand achter je die hoger zit en kan meekijken. Je hebt speciale schermfolie waarmee je niet van de zijkant mee kunt lezen. Los daarvan heb ik altijd nieuwsbrieven in overvloed die ik moet doornemen of bladen die ik moet lezen om twee uur lang naast iemand te zitten.merel schreef: ↑06 jan 2024, 13:14Eerlijk gezegd durf ik het niet zo goed aan om te werken in de trein met privacy gevoelige informatie. Iedereen kan toch met je meekijken op de laptop. Mijn man zat recent in de bus naar Den Haag en kon meekijken in dossier van iemand die bij een verzekeraar werkt. Hij heeft haar daarop geattendeerd. Mijn ervaring met treinen zijn idem dito. Ik heb al regelmatig flarden van stukken op deze wijze kunnen inzien. Een plekje alleen heb je namelijk zelden. Daarnaast moet ik na 7 minuten overstappen en reis vervolgens nog geen 20 minuten naar mijn eindstation om weer over te stappen op een bus. Tegen de tijd dat ik goed en wel geinstalleerd ben, moet ik er alweer uit.Tiberius schreef: ↑06 jan 2024, 11:50Klopt ja.
Ik heb het geluk dat er een uitstekende, alternatieve busverbinding is; de Brabantliner. De reis duurt dan wel iets langer, maar je kan ook daar goed werken.
Re: Kleine ergernissen
ik werk alleen maar met gevoelige ( medische) informatie. Ook mijn mail staat vol gevoelige informatie. Daarbij wil ik ook nooit en te nimmer inloggen op het WIFI netwerk van de NS. Dat is veel te gevoelig voor hacken. Ik lees wel met enige regelmaat jurisprudentie in de trein.Tiberius schreef: ↑06 jan 2024, 13:22Ja, gevoelige informatie moet je wel afschermen, of een klusje doen waarbij de informatie niet gevoelig is.merel schreef: ↑06 jan 2024, 13:14Eerlijk gezegd durf ik het niet zo goed aan om te werken in de trein met privacy gevoelige informatie. Iedereen kan toch met je meekijken op de laptop. Mijn man zat recent in de bus naar Den Haag en kon meekijken in dossier van iemand die bij een verzekeraar werkt. Hij heeft haar daarop geattendeerd. Mijn ervaring met treinen zijn idem dito. Ik heb al regelmatig flarden van stukken op deze wijze kunnen inzien. Een plekje alleen heb je namelijk zelden. Daarnaast moet ik na 7 minuten overstappen en reis vervolgens nog geen 20 minuten naar mijn eindstation om weer over te stappen op een bus. Tegen de tijd dat ik goed en wel geïnstalleerd ben, moet ik er alweer uit.
Pas geleden heb ik nog een Teams-meeting bijgewoond in de bus: geen enkel probleem; alleen moet je geen gevoelige informatie delen, of anonimiseren.