Wandelende schreef:In dit topic is in ieder geval te lezen dat er van kerkelijke eenheid nog geen sprake is.

Wandelende schreef:In dit topic is in ieder geval te lezen dat er van kerkelijke eenheid nog geen sprake is.
Die verklaring heeft natuurlijk niet in het Schutseblad gestaan.Bruna schreef:Ja dat zal wel. Ontvang ook periodiek Schutseblad en DWS. Heb echter de verklaring nooit gezien en ook geen correctie.Gerson schreef: Het Schutseblad is nog wel ergens op te vragen.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het Schutseblad niet zo goed bijhou.
Mijn vraag is van wie heb je die verklaring gehad of gezien?
Ik geloof niet dat het schipperen is. Het is denk ik ds van Voordens oprechte intentie om te blijven bij de aloude leer, maar dat ook in de GGinNed zo veel geloof is zonder grond.GGotK schreef:Dat is schipperen tussen Moerkerken en ds Kort, ook dat vraagt om problemen ja. Wat ds van Voorden zegt zal ds Moerkerken cs trouwens zeker niet ontkennen.Gerson schreef:[
Ds Moerkerken trekt alles zo uit elkaar, dat hij plaats in ruimt in zijn theologie voor
‘wedergeborenen die Christus nog niet kennen.’
Ds Kort is een samenvaldrijver. (Deze uitdrukking leen ik even van een andere forummer).
Ds Van Voorden heb ik wel eens horen zeggen: “ ja, er zijn standen in het genadeleven, maar buiten de kennis van Christus heeft het geen grond”.
Versta ik je juist als ik de aloude leer dan zou moeten zien zoals ds Kort het zegt, maar om geloof op valse gronden te 'voorkomen' de standen in het genadeleven ook moet worden gepreekt?Gerson schreef:Ik geloof niet dat het schipperen is. Het is denk ik ds van Voordens oprechte intentie om te blijven bij de aloude leer, maar dat ook in de GGinNed zo veel geloof is zonder grond.GGotK schreef:Dat is schipperen tussen Moerkerken en ds Kort, ook dat vraagt om problemen ja. Wat ds van Voorden zegt zal ds Moerkerken cs trouwens zeker niet ontkennen.Gerson schreef:[
Ds Moerkerken trekt alles zo uit elkaar, dat hij plaats in ruimt in zijn theologie voor
Ds Kort is een samenvaldrijver. (Deze uitdrukking leen ik even van een andere forummer).
Ds Van Voorden heb ik wel eens horen zeggen: “ ja, er zijn standen in het genadeleven, maar buiten de kennis van Christus heeft het geen grond”.
Heeft u het over de leer die de kerkelijke eenheid in de weg staat? Dat is toch ook de leer die zijn mannenbroeders voor staan? Of bent u na het lezen van die verklaring daar anders over gaan denken?Gerson schreef:Ik geloof niet dat het schipperen is. Het is denk ik ds van Voordens oprechte intentie om te blijven bij de aloude leer, maar dat ook in de GGinNed zo veel geloof is zonder grond.GGotK schreef:Dat is schipperen tussen Moerkerken en ds Kort, ook dat vraagt om problemen ja. Wat ds van Voorden zegt zal ds Moerkerken cs trouwens zeker niet ontkennen.Gerson schreef:[
Nee, dat bedoel ik niet. Zowel bij ds Kort als bij ds van Voorden kun je met een keuze niet zaligworden.GGotK schreef: Versta ik je juist als ik de aloude leer dan zou moeten zien zoals ds Kort het zegt, maar om geloof op valse gronden te 'voorkomen' de standen in het genadeleven ook moet worden gepreekt?
In een ander topic heb ik meerdere malen geschreven dat de GGinNed steeds meer opschuift naar de GG.Mannes schreef:Heeft u het over de leer die de kerkelijke eenheid in de weg staat? Dat is toch ook de leer die zijn mannenbroeders voor staan? Of bent u na het lezen van die verklaring daar anders over gaan denken?Gerson schreef:Ik geloof niet dat het schipperen is. Het is denk ik ds van Voordens oprechte intentie om te blijven bij de aloude leer, maar dat ook in de GGinNed zo veel geloof is zonder grond.GGotK schreef:Dat is schipperen tussen Moerkerken en ds Kort, ook dat vraagt om problemen ja. Wat ds van Voorden zegt zal ds Moerkerken cs trouwens zeker niet ontkennen.Gerson schreef:[
En welke predikanten binnen de GGiN leren dat anders?Gerson schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Zowel bij ds Kort als bij ds van Voorden kun je met een keuze niet zaligworden.GGotK schreef: Versta ik je juist als ik de aloude leer dan zou moeten zien zoals ds Kort het zegt, maar om geloof op valse gronden te 'voorkomen' de standen in het genadeleven ook moet worden gepreekt?
Juist mede om dat te bestrijden heeft ds Kort zijn boeken geschreven.
Welke keuze? Bij wie kun je dan met een keuze wel zalig worden?Gerson schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Zowel bij ds Kort als bij ds van Voorden kun je met een keuze niet zaligworden.GGotK schreef: Versta ik je juist als ik de aloude leer dan zou moeten zien zoals ds Kort het zegt, maar om geloof op valse gronden te 'voorkomen' de standen in het genadeleven ook moet worden gepreekt?
Dat vraag ik me ook af, of ze prediken bij ons anders dan dat ze elders doen. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Onlangs ds. Van Voorden gehad en als die man niet de juiste weg heeft voorgehouden dan weet ik het ook wel niet meer hoor....Laag schreef:En welke predikanten binnen de GGiN leren dat anders?Gerson schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Zowel bij ds Kort als bij ds van Voorden kun je met een keuze niet zaligworden.GGotK schreef: Versta ik je juist als ik de aloude leer dan zou moeten zien zoals ds Kort het zegt, maar om geloof op valse gronden te 'voorkomen' de standen in het genadeleven ook moet worden gepreekt?
Helemaal met u eens.Simon0612 schreef:
Onlangs ds. Van Voorden gehad en als die man niet de juiste weg heeft voorgehouden dan weet ik het ook wel niet meer hoor....
Dat is lijkt mij een goed kenmerk: het niet meer weten. Dan blijft geloven over.Simon0612 schreef:... en als die man niet de juiste weg heeft voorgehouden dan weet ik het ook wel niet meer hoor....
Volgens de verklaring alle andere predikanten .Laag schreef:En welke predikanten binnen de GGiN leren dat anders?Gerson schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Zowel bij ds Kort als bij ds van Voorden kun je met een keuze niet zaligworden.GGotK schreef: Versta ik je juist als ik de aloude leer dan zou moeten zien zoals ds Kort het zegt, maar om geloof op valse gronden te 'voorkomen' de standen in het genadeleven ook moet worden gepreekt?