Generale Synode GG (alleen nieuws)
-
- Verbannen
Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)
Wel jammer dat het curatorium deze voordracht heeft gedaan. Beide predikanten zijn natuurlijk geenszins een afspiegeling van het geheel van de gemeenten. Ds. S. Maljaars was een kandidaat geweest, die breder gesteund wordt. Bovendien is ds. Hoogerland niet meer zo jong, dus dan moeten ze over 4 jaar weer opnieuw iemand voordragen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Er is als het goed is nog een vacature voor de plaats van ds. Van Eckeveld ivm emeritaat. Daarbij moeten ook nog een aantal secundi-plaatsen worden vervuld.Jantje schreef:Wel jammer dat het curatorium deze voordracht heeft gedaan. Beide predikanten zijn natuurlijk geenszins een afspiegeling van het geheel van de gemeenten. Ds. S. Maljaars was een kandidaat geweest, die breder gesteund wordt. Bovendien is ds. Hoogerland niet meer zo jong, dus dan moeten ze over 4 jaar weer opnieuw iemand voordragen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Ook in het verslag van dag 4 (vandaag) lees ik niets over Bijbelvertaling / Statenvertaling. Ik dacht dat dit onderwerp deze synode op de agenda zou staan. Is dat dan toch niet zo?
De synode is ook nog niet afgelopen. Begin 2020 is er een vervolg.Valcke schreef:Ook in het verslag van dag 4 (vandaag) lees ik niets over Bijbelvertaling / Statenvertaling. Ik dacht dat dit onderwerp deze synode bod zou komen. Is dat dan toch niet zo?
Is het dan geagendeerd?GGotK schreef:De synode is ook nog niet afgelopen. Begin 2020 is er een vervolg.Valcke schreef:Ook in het verslag van dag 4 (vandaag) lees ik niets over Bijbelvertaling / Statenvertaling. Ik dacht dat dit onderwerp deze synode bod zou komen. Is dat dan toch niet zo?
-
- Verbannen
Ik denk dat het in januari aan de orde komt. En ik las gisteren dat er zelfs voor maart nog 2 zittingsdagen staan gepland, in verband met de herziening van de DKO.
Het is in ieder geval wel geagendeerd, daar kun je elders in dit draadje over lezen.
Het is in ieder geval wel geagendeerd, daar kun je elders in dit draadje over lezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom moet je als je beroep aanneemt uit het moderamen?Jantje schreef:Ds. Moens vertrekt uit het moderamen, in verband met het aannemen van het beroep naat Middelharnis. Ds. De Heer is nu eerste scriba in de plaats van ds. Moens. Ds. Labee vervangt ds. De Heer en is nu derde scriba: https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-b-lab ... -1.1601085Marion schreef:Ds. G. Hoogerland verkozen tot lid van het curatorium, met directe ingang in de plaats van ds. Karens.
Stond op tweetal met Ds. B.J. van Boven.
Hoe kom je eraan dat ds. Van Boven op tweetal stond? Want het is toch een vrije stemming?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Dat staat in het artikel.
Het zal ermee te maken hebben dat hij naar een andere classis en Particuliere Synode vertrekt.
Het zal ermee te maken hebben dat hij naar een andere classis en Particuliere Synode vertrekt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Hoe weet je dat ds Maljaars breder gesteund wordt?Jantje schreef:Wel jammer dat het curatorium deze voordracht heeft gedaan. Beide predikanten zijn natuurlijk geenszins een afspiegeling van het geheel van de gemeenten. Ds. S. Maljaars was een kandidaat geweest, die breder gesteund wordt. Bovendien is ds. Hoogerland niet meer zo jong, dus dan moeten ze over 4 jaar weer opnieuw iemand voordragen.
-
- Verbannen
Kijk naar de enkele beroepen die hij dit jaar ontving. En hij wordt zeer breed uitgenodigd in de gemeenten (van Urk tot Vlissingen en van Stolwijk tot Houten). Daarnaast werkt hij ook mee aan Prekenweb, ook in leespreken.Amstelodamense schreef:Hoe weet je dat ds Maljaars breder gesteund wordt?Jantje schreef:Wel jammer dat het curatorium deze voordracht heeft gedaan. Beide predikanten zijn natuurlijk geenszins een afspiegeling van het geheel van de gemeenten. Ds. S. Maljaars was een kandidaat geweest, die breder gesteund wordt. Bovendien is ds. Hoogerland niet meer zo jong, dus dan moeten ze over 4 jaar weer opnieuw iemand voordragen.
Ds. C. van Ruitenburg zou eventueel ook een goede kandidaat zijn.
Laatst gewijzigd door Jantje op 10 okt 2019, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik lees het ook met enige verbazing. Op zich vind ik het een goede kandidaat, maar in het licht van de afspiegeling van de gemeenten zijn beide kandidaten nogal ongelukkig gekozen.
Ik snap je verbazing niet Jantje.
Dit is een herkenbare koers.
Misschien dat ds van Boven er nu in komt ipv ds v Eckeveld, of ds van Dieren.
Erg blij met deze ds in het curatorium.
Zou idd heel mooi zijnBezorgd schreef:Ik snap je verbazing niet Jantje.
Wat zou daar zo mooi aan zijn?