Dank voor uw reactie.Marc_44 schreef:Beste SecorDabar,
Ik ben blij dat je je niet gestoord hebt aan de verhuisadviezen naar de biblebelt.
Ik snap ook dat niet iedereen de roeping voelt om een gemeente te stichten in Zuid-Limburg. Toch is er nu wel een kleine CGK gemeente vlakbij Maastricht. En waarom zou dat niet ook kunnen bij de andere gebieden/steden in het zuidoosten, vanuit bv HHK, bevindelijk-PKN of GerGem? Al is het maar klein (10-20 mensen), zou dat voor jullie gezin niet fijn zijn? Of vind je mij te positief gestemd wat betreft gemeentestichting?
Ik ben heel benieuwd hoe je daar als thuislezer over denkt.
Ik ben net als u positief gestemd over gemeentestichting.
Als 25 mensen gelijkdenkend, ééndrachtig en ééngeestig zijn over die gemeentestichting dan kan dat inderdaad positief zijn.
Ik denk dat gemeentestichting alleen mogelijk is als men ook eensgezind is in leer en levenswandel.
Als dat niet het geval is, dan is de kans groot dat er in de kleine gemeente een breuk ontstaat door een steeds groter wordend identiteitsverschil.
Dat ziet u ook bijvoorbeeld op dit Refoforum: samen staan we achter de Schrift en de belijdenis, maar de invulling van de identiteit is verschillend.
Als voorwaarde is toch dat men duidelijk is over de identiteit van de te stichten gemeente.