Dan baal ik toch niet in mn eendje gelukkig, iedere dag baal ik wel periode's van mijzelf.JolandaOudshoorn schreef:Hier nog zo eentje. Regelmatig zelfs!Mister schreef:Nee hoor, ik heb er ook wel eens last vanHerman60 schreef:Ben ik de enigste die van zich zelf baalt?
Dan baal ik daar ook weer van!
Waar baal je van? [2]
Re: Waar baal je van? [2]
Klinkt nogal mysterieusHerman60 schreef:
Dan baal ik toch niet in mn eendje gelukkig, iedere dag baal ik wel periode's van mijzelf.

Enne, wat doe je er nu mee?
Ik denk dat iedereen wel eens van zichzelf baalt.
Maar soms kun je dat "goed maken". En leren van je fouten.
Veel wijsheid gewenst Herman (en alle anderen die af en toe van zichzelf balen)

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Heb jij dat ook weleens dan Mara, van jezelf balen?Mara schreef:Klinkt nogal mysterieusHerman60 schreef:
Dan baal ik toch niet in mn eendje gelukkig, iedere dag baal ik wel periode's van mijzelf.![]()
Veel wijsheid gewenst Herman (en alle anderen die af en toe van zichzelf balen)![]()
JazekerHerman60 schreef:Heb jij dat ook weleens dan Mara, van jezelf balen?Mara schreef:Klinkt nogal mysterieusHerman60 schreef:
Dan baal ik toch niet in mn eendje gelukkig, iedere dag baal ik wel periode's van mijzelf.![]()
Veel wijsheid gewenst Herman (en alle anderen die af en toe van zichzelf balen)![]()

Ik zou het best leuk vinden, een eendje.Herman60 schreef:Dan baal ik toch niet in mn eendje gelukkig, iedere dag baal ik wel periode's van mijzelf.JolandaOudshoorn schreef:Hier nog zo eentje. Regelmatig zelfs!Mister schreef:Nee hoor, ik heb er ook wel eens last vanHerman60 schreef:Ben ik de enigste die van zich zelf baalt?
Dan baal ik daar ook weer van!
Baal dan toch maar even met me mee over dat zielige eendje met die 2 pijlen door zijn kopjeAnker schreef:Ik zou het best leuk vinden, een eendje.Herman60 schreef:
Dan baal ik toch niet in mn eendje gelukkig, iedere dag baal ik wel periode's van mijzelf.

Het slechte slapen begint zijn tol te eisen...vandaag voor de 3e keer in 2 weken tijd een 'belangrijke' afspraak vergeten.

helma schreef:Het slechte slapen begint zijn tol te eisen...vandaag voor de 3e keer in 2 weken tijd een 'belangrijke' afspraak vergeten.
![]()
![]()
Kop op Helma...je kan het.
Deze nacht slaap je prima.
Een goede zondag.
- JolandaOudshoorn
Echt vervelend! Bij mij wil het nog wel eens werken om 's middags even in bed te gaan liggen, door de rust die je daar opbouwt slaap je dan 's avonds ook iets beter.helma schreef:Het slechte slapen begint zijn tol te eisen...vandaag voor de 3e keer in 2 weken tijd een 'belangrijke' afspraak vergeten.
![]()
![]()
Nadeel is dat je dan weer een heleboel dingen niet kan doen (als je op bed ligt).
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Of een borreltje voor het slapengaan.
Overdag slapen wordt afgeraden:JolandaOudshoorn schreef:Echt vervelend! Bij mij wil het nog wel eens werken om 's middags even in bed te gaan liggen, door de rust die je daar opbouwt slaap je dan 's avonds ook iets beter.helma schreef:Het slechte slapen begint zijn tol te eisen...vandaag voor de 3e keer in 2 weken tijd een 'belangrijke' afspraak vergeten.
![]()
![]()
Nadeel is dat je dan weer een heleboel dingen niet kan doen (als je op bed ligt).
Ik haalde wat tips van de site Slaapproblemen, ik kan ze zelf ook gebruiken.

Sporten overdag of vroeg in de avond helpt; dan is bij het slapengaan niet alleen uw geest, maar ook uw lichaam moe.
Neem twee tot drie uur voor het slapen geen vast voedsel meer.
Gebruik 's avonds geen koffie, sterke thee, nicotine of drugs.
Neem geen alcohol om in te slapen.
Probeer een uur voor het slapengaan alvast te ontspannen (korte wandeling, warm bad, ontspanningsoefeningen, vrijen) en vermijd overmatige inspanning (lichamelijk en geestelijk).
Volg eventueel een slaapcursus (georganiseerd door bijvoorbeeld de thuiszorg).
Zorg voor gemakkelijk zittende nachtkleding en een comfortabel bed en kussen.
Zorg voor een prettig slaapkamerklimaat: een rustige ruimte, beter iets te koel dan te warm, goede ventilatie en niet te droge lucht.
Gebruik uw slaapkamer niet als werk-, studeer- of tv-kamer. Verwijder eventuele computers of televisie uit uw slaapkamer, zodat u niet in de verleiding komt.
Probeer overdag niet te slapen.
Probeer steeds rond dezelfde tijd naar bed te gaan.
Probeer steeds rond dezelfde tijd op te staan.
Houd rekening met het aantal uren slaap dat u nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
Ga 's avonds, als u slaap heeft, naar bed en blijf niet onnodig lang op.
Lukt het slapen niet, ga dan wat lezen of luister naar rustige muziek, liefst in een andere kamer.
Volgens mij moeten jullie alle drie een beetje minder doen.
Maak voor de komende tijd je agenda helemaal leeg. He-le-maal. Gewoon overal NEE tegen zeggen. Niemand is onmisbaar.
Bijkomend voordeel: Kun je ook niets meer vergeten.
Als je hoofd 's avonds nog helemaal vol zit kan er geen slaap meer in.
Maak voor de komende tijd je agenda helemaal leeg. He-le-maal. Gewoon overal NEE tegen zeggen. Niemand is onmisbaar.
- JolandaOudshoorn
Weet je hoeveel ik al geminderd ben??refo schreef:Volgens mij moeten jullie alle drie een beetje minder doen.

- MarthaMartha
Weet je hoeveel je altijd deed?JolandaOudshoorn schreef:Weet je hoeveel ik al geminderd ben??refo schreef:Volgens mij moeten jullie alle drie een beetje minder doen.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
MarthaMartha schreef:Weet je hoeveel je altijd deed?JolandaOudshoorn schreef:Weet je hoeveel ik al geminderd ben??refo schreef:Volgens mij moeten jullie alle drie een beetje minder doen.