Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Valcke

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

ejvl schreef:
HersteldHervormd schreef:Is er al een update qua bezetting van gevaccineerd en ongevaccineerd in het ziekenhuis en op de IC
Zeker, eerste 2 weken november.

https://twitter.com/RTLnieuws/status/14 ... jTYCA&s=19

Ziekenhuis factor 8.3 verschil ongeveer tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.
IC nog een grotere factor.
Uit de samenvatting:
"Specifiek voor de periode tussen 1 november en 14 november 2021 werden 2134 mensen met COVID-19 opgenomen in het ziekenhuis. Hiervan waren er 1001 (47%) volledig gevaccineerd op hun eerste ziektedag en 1087 (51%) ongevaccineerd "

Overigens constateer ik dat het RIVM nog steeds rapporteert op basis van het vrijwillige (!) vaccinatieregister CIMS. Staat iemand daar niet in omdat deze persoon dit niet wilde (vanwege privacy) of omdat de huisarts/verpleeghuisarts het in alle hectiek niet doorgaf, dan telt deze gevaccineerde persoon waarschijnlijk als ongevaccineerd. Dus +1 bij ongevaccineerd, terwijl er +1 bij gevaccineerd geteld moet worden. Dit zal leiden tot vertekening van de cijfers.
ejvl

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door ejvl »

Valcke schreef:
ejvl schreef:
HersteldHervormd schreef:Is er al een update qua bezetting van gevaccineerd en ongevaccineerd in het ziekenhuis en op de IC

Uit de samenvatting:
"Specifiek voor de periode tussen 1 november en 14 november 2021 werden 2134 mensen met COVID-19 opgenomen in het ziekenhuis. Hiervan waren er 1001 (47%) volledig gevaccineerd op hun eerste ziektedag en 1087 (51%) ongevaccineerd "

Overigens constateer ik dat het RIVM nog steeds rapporteert op basis van het vrijwillige (!) vaccinatieregister CIMS. Staat iemand daar niet in omdat deze persoon dit niet wilde (vanwege privacy) of omdat de huisarts/verpleeghuisarts het in alle hectiek niet doorgaf, dan telt deze gevaccineerde persoon waarschijnlijk als ongevaccineerd. Dus +1 bij ongevaccineerd, terwijl er +1 bij gevaccineerd geteld moet worden. Dit zal leiden tot vertekening van de cijfers.
Maar per 100 mensen 12 niet gevaccineerd, maakt een factor 8.3 als de bezetting 50-50 zou zijn toch?

Over CIMS ben ik het met je eens alleen weet ik niet waar deze bijgeteld wordt. Waarschijnlijk onbekend lijkt mij en niet bij ongevaccineerd.
Valcke

Bericht door Valcke »

ejvl schreef:Over CIMS ben ik het met je eens alleen weet ik niet waar deze bijgeteld wordt. Waarschijnlijk onbekend lijkt mij en niet bij ongevaccineerd.
Je staat in het CIMS of je staat er niet in. Ongevaccineerden staan er niet in en gevaccineerden die zich niet wilden laten registreren ook niet. Daar is geen verschil tussen en het RIVM kan op basis van het CIMS niet zien welke situatie van toepassing is.

Ik denk dat de kleine categorie 'onbekend' bedoeld is voor patiënten waarvan het BSN niet geregistreerd is, vreemdelingen, e.d.
ejvl

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door ejvl »

Valcke schreef:
ejvl schreef:Over CIMS ben ik het met je eens alleen weet ik niet waar deze bijgeteld wordt. Waarschijnlijk onbekend lijkt mij en niet bij ongevaccineerd.
Je staat in het CIMS of je staat er niet in. Ongevaccineerden staan er niet in en gevaccineerden die zich niet wilden laten registreren ook niet. Daar is geen verschil tussen.
Ik denk dat de kleine categorie 'onbekend' bedoeld is voor patiënten waarvan het BSN niet geregistreerd is, vreemdelingen, e.d.
Ik ben hier wel benieuwd naar. Ik heb een vragenformulier ingevuld op de site van het RIVM.
Als deze mensen als ongevaccineerd gerekend worden, zit er een kleiner verschil in de effectiviteit van het vaccin natuurlijk.
refo

Bericht door refo »

ejvl schreef:

Je kunt beter deze lezen ipv de interpretatie van een nieuwssite .
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... NAL-2.docx
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
ejvl schreef:

Je kunt beter deze lezen ipv de interpretatie van een nieuwssite .
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... NAL-2.docx
Het zijn uitkomsten van een onderzoek vanaf juli tot en met november.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Refiosi

Bericht door Refiosi »

Valcke schreef:
Je staat in het CIMS of je staat er niet in. Ongevaccineerden staan er niet in en gevaccineerden die zich niet wilden laten registreren ook niet. Daar is geen verschil tussen en het RIVM kan op basis van het CIMS niet zien welke situatie van toepassing is.

Is het een idee om dit aan te kaarten bij de Tweede Kamerfractie van de SGP? Ik zag onlangs dat Stoffer geen vraag had voor Van Dissel en dan zou het toch aardig zijn als hij deze vraag kan stellen.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Valcke schreef:
ejvl schreef:

Uit de samenvatting:

Bij elke patiënt die opgenomen wist, wist de vaccinatiestatus uitgevraagd. De ziekenhuizen hebben dus wel een helder overzicht als het goed is.
Fides Quaerens Intellectum
Valcke

Bericht door Valcke »

Refiosi schreef:
Valcke schreef:

Is het een idee om dit aan te kaarten bij de Tweede Kamerfractie van de SGP? Ik zag onlangs dat Stoffer geen vraag had voor Van Dissel en dan zou het toch aardig zijn als hij deze vraag kan stellen.
Dat heb ik twee weken geleden al gedaan en een bedankje gekregen, maar er is niets mee gebeurd. Ik heb het nu op een andere manier uitgezet, hopelijk gaat dit wat opleveren.
Anselmus schreef:Bij elke patiënt die opgenomen wist [wordt], wist [wordt] de vaccinatiestatus uitgevraagd. De ziekenhuizen hebben dus wel een helder overzicht als het goed is.
Dat klopt, maar het ligt bij mijn weten niet vast in Nice, het systeem dat gebruikt wordt om de gegevens van ziekenhuizen met het RIVM uit te wisselen.
Profesto

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Profesto »

Hebben jullie het al gehoord? Baudet heeft zich laten vaccineren. Hij zegt zelf van niet, maar dat is natuurlijk precies wat iemand die gevaccineerd is zou zeggen.

:OO3
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Profesto schreef:Hebben jullie het al gehoord? Baudet heeft zich laten vaccineren. Hij zegt zelf van niet, maar dat is natuurlijk precies wat iemand die gevaccineerd is zou zeggen.

Is dit geen complottheorie? :jongle :D
TSD

Bericht door TSD »

Hoopvol schreef:
Profesto schreef:Hebben jullie het al gehoord? Baudet heeft zich laten vaccineren. Hij zegt zelf van niet, maar dat is natuurlijk precies wat iemand die gevaccineerd is zou zeggen.

Is dit geen complottheorie? :jongle :D
Het kopiëren van stijl en niveau van communicatie van Baudet vind ik niet erg sterk, zachtjes gezegd.

Degenen die dat doen laten feitelijk in de kern zien dat ze niet anders zijn dan Baudet, alleen een ander inhoudelijk standpunt hebben.

En het speelt hem alleen maar in de kaart.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik vind het anders wel een dijenkletser. Alleen al omdat hij vervolgens in hoofdletters ging tweeten dat hij niet gevaccineerd is.

Het is net zo leuk als roepen dat Willem Engel door de AIVD wordt betaald.

Ik vrees dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt, maar je hoopt toch dat er een paar volgers van deze sujetten gaan nadenken over fakenews en feiten.
TSD

Bericht door TSD »

Profesto schreef:Ik vind het anders wel een dijenkletser. Alleen al omdat hij vervolgens in hoofdletters ging tweeten dat hij niet gevaccineerd is.

Het is net zo leuk als roepen dat Willem Engel door de AIVD wordt betaald.

Ik vrees dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt, maar je hoopt toch dat er een paar volgers van deze sujetten gaan nadenken over fakenews en feiten.
Je moet kwaad niet met kwaad willen bestrijden. Ik vind dat mensen, die dit nu zitten te doen, in de kern laten zien dat ze hetzelfde in elkaar zitten als hij. Het zegt niets meer over hem, wel over hen. Als je echt serieus denkt dat je hiermee mensen kunt overhalen, dan mag je jezelf wel eens achterop je hoofd krabben.

Verder draagt het opnieuw bij aan verdere polarisatie en het opzetten van groepen tegen elkaar en het redelijke midden raakt verder uit beeld. Je drijft mensen uit elkaar, in plaats van naar elkaar toe.

De hele situatie, zowel rond de ziekte, als de enge maatschappelijke ontwikkelingen, zowel van bovenaf als op het grondvlak, is te serieus om lekker in het openbaar grootschalig te gaan grappen.

Overwin het kwade door het goede.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Of het nu waar of niet waar is:
"Lekker belangrijk"Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie