Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

HersteldHervormd

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Inderdaad, Portugal heeft het voor elkaar hoor…
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles

Bericht door Charles »

Afbeelding
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Tsja, dit plaatje gaat veelvuldig rond op complotsites. Zag het ook al op Instagram voorbijkomen. VigiBase is een WHO database die het aantal meldingen op vaccins bijhoudt. Verder niets. Als je even doorzoekt zie je dat men deze meldingen niet verifieert of nakijkt. Het gaat hier dus om vermoedelijke, ongeverifieerde meldingen. Je kunt met die data dus ook geen conclusies maken.
HersteldHervormd

Erskinees schreef:Tsja, dit plaatje gaat veelvuldig rond op complotsites. Zag het ook al op Instagram voorbijkomen. VigiBase is een WHO database die het aantal meldingen op vaccins bijhoudt. Verder niets. Als je even doorzoekt zie je dat men deze meldingen niet verifieert of nakijkt. Het gaat hier dus om vermoedelijke, ongeverifieerde meldingen. Je kunt met die data dus ook geen conclusies maken.
Ja ik snap je, maar al is hier maar de helft van waar, dan nog is dit natuurlijk buitensporig, of vind je van niet?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Nee, dat kun je zo niet zeggen. Stel dat iemand een klein beetje diarree heeft na zijn vaccinatie dan valt dit ook onder deze data. Neem daarbij ook in acht dat alle covidvaccins (want in VigiAccess is het 1 categorie) veel breder uitgerold zijn dan de bovenstaande vaccins en dat het hier, m.u.v. Janssen, om twee prikken gaat. Om informatie over bijwerkingen te krijgen moet je gewoon de geverifieerde informatie zoeken. Die kun je vast ook online vinden. Ik maak me daar ook zorgen over en ik ben ook geen overtuigd pro-vaxxer. Maar bovenstaand plaatje is in ieder geval misleidend. Dat zie je al na 5 seconden zoekwerk via Google. Snap dan ook niet dat Charles, net zoals Thierry op Twitter vandaag, zoiets verspreidt.
HersteldHervormd

Erskinees schreef:Nee, dat kun je zo niet zeggen. Stel dat iemand een klein beetje diarree heeft na zijn vaccinatie dan valt dit ook onder deze data. Neem daarbij ook in acht dat alle covidvaccins (want in VigiBase is het 1 categorie) veel breder uitgerold zijn dan de bovenstaande vaccins.
Ja kom op, dan had je dat ook wel gezien bij de andere vaccins. Als jij een spuitje krijgt (voor wat dan ook) en de dag daarna krijg je ernstige hoofdpijn, of diarree of wat dan ook, dan denk je ook dat het waarschijnlijk door het vaccin komt.

Kijk, deze reports zijn niet van ongevaccineerde, want die hebben de prik niet. Dus de pro-vaxxers zijn het die deze klachten door hebben gegeven. Dus deze meldingen komen niet van de kritische denker, maar van de pro-vaxxer. Keep in mind.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Volgens Google zijn er 7,71 mld gevaccineerden (minsten 1 prik) wereldwijd. Voor hepatitus, rubella of rota is dat vast een stuk minder. Gevolg: minder meldingen voor die vaccins. Nogmaals: ik ben soms ook best bang dat er mogelijke bijwerking in het covidvaccin zitten. Maar bovenstaand plaatje is gewoon misleidend en toont geen gevaarlijke bijwerkingen aan.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 22 nov 2021, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Panny

Bericht door Panny »

HersteldHervormd schreef:Kijk, deze reports zijn niet van ongevaccineerde, want die hebben de prik niet. Dus de pro-vaxxers zijn het die deze klachten door hebben gegeven. Dus deze meldingen komen niet van de kritische denker, maar van de pro-vaxxer. Keep in mind.
Volgens mij is dit een gigantische misvatting.
Waarom zou iemand die zich heeft laten vaccineren geen kritische denker kunnen zijn?
Ik denk dat juist veel mensen het een moeilijk dilemma vonden (ik ook). Een dilemma tussen een mogelijke uitweg uit deze crisis en het ontlasten van de zorg tegenover een vaccin wat sneller dan anders ontwikkeld heeft moeten worden en waar minder praktijkervaring mee was dan vaccins die al vele jaren bestaan en toegepast worden.
Ik denk dat het dus heel goed zou kunnen zijn dat mensen hierdoor dus veel alerter zijn op bijwerkingen.
Orchidee

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Orchidee »

HersteldHervormd schreef: al is hier maar de helft van waar, dan nog is dit natuurlijk buitensporig,
Ik denk niet dat hier veel van waar is! Misschien niets!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... ineren.htm

M.i. een nuchtere en verantwoorde visie op de doelen van het vaccineren. Zonder politisering van het debat denk ik dat de hele medische wereld er zo in zou staan.
Jona Walk (en ook Rosanne Hertzberger trouwens) weten wel waar ze het over hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

We gaan het zien, ik heb ook geen glazen bol. Echter vind ik het naïef hoe sommige reageren, maar dat maakt niet uit. Ik ben ook vaak een white supremacist of een wappie schijnt, dat is ook prima.
Isala

Bericht door Isala »

Vandaag heb ik deze radio-uitzending van Argos nog eens teruggeluisterd, omdat wij hier aan tafel een discussie hadden waarom de definitie van het woord "Pandemie" is veranderd.

https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_VP ... rgos~.html

De definitie is aangepast onder druk van de farmaceutische industrie, geeft de WHO toe.
Dit heeft grote gevolgen, destijds voor de Mexicaanse griep, maar ook voor nu bij Covid-19.
Het is aannemelijk dat er daardoor structureel te weinig budget is om de zorg op te schalen,
aangezien de prioriteiten ergens anders lagen, namelijk (miljoenen) investeringen in de aankoop van vaccins.
Het geld is al uitgegeven aan vaccins, daarom ligt er zo'n grote druk op op deze te moeten nemen.
Hora est!
parsifal

Bericht door parsifal »

De Jonge: 'We zijn nog ver verwijderd van code zwart in ziekenhuizen' https://www.nu.nl/coronavirus/6169189/d ... uizen.html (via @NUnl)

Hoewel niet in paniek raken belangrijk is, lijkt het me nu wel de tijd om hard in te grijpen. Bij exponentiële groei moet je ooit ingrijpen en hoe later je het doet hoe harder het moet. Er zijn met de huidige groei nog ongeveer drie weken tot er 400 meer IC bedden nodig zijn, dan kun je maar beter van de week de top van het aantal besmettingen (niet alleen positieve testen) hebben.

En als je niet gevaccineerd of op een andere manier kwetsbaarder bent: houdt liever twee meter dan anderhalve meter afstand.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Is er al een update qua bezetting van gevaccineerd en ongevaccineerd in het ziekenhuis en op de IC
ejvl

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door ejvl »

HersteldHervormd schreef:Is er al een update qua bezetting van gevaccineerd en ongevaccineerd in het ziekenhuis en op de IC
Zeker, eerste 2 weken november.

https://twitter.com/RTLnieuws/status/14 ... jTYCA&s=19

Ziekenhuis factor 8.3 verschil ongeveer tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.
IC nog een grotere factor.
Plaats reactie