Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Profesto

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Profesto »

Het aandeel van ongevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen is dus nog altijd onevenredig hoog.

Lieden die hier zo dolgraag melden dat de vaccins niet werken of zelfs zorgen voor doden, verspreiden fakenews. Dat is kwalijk en moet bestreden worden.
refo

Bericht door refo »

Profesto schreef:Het aandeel van ongevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen is dus nog altijd onevenredig hoog.

Lieden die hier zo dolgraag melden dat de vaccins niet werken of zelfs zorgen voor doden, verspreiden fakenews. Dat is kwalijk en moet bestreden worden.
Maar die beweren dat dat rapport nepnieuws is om de kudde te bewegen toch het vaccin te accepteren.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:Hij gaat precies langs het probleem, namelijk het wegen van de uitsluiting.
Er valt niets te wegen: de uitsluiting levert niets op ten opzichte van betere maatregelen.
Valcke

Bericht door Valcke »

Profesto schreef:Het aandeel van ongevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen is dus nog altijd onevenredig hoog.

RIVM rapporteert de vaccinatiestatus nog steeds op basis van CIMS, het vrijwillige(!) vaccinatieregister, waar 20% van de gevaccineerden niet in staat. Dat blijkt opnieuw uit deze rapportage, voor zover ik zien kan, want er wordt niet vermeld hoe hier rekening mee gehouden wordt. Daardoor wordt systematisch het aantal ongevaccineerden te hoog berekend en wijken de Nederlandse cijfers ernstig af van de cijfers in andere landen, bv België.

(Dat laat onverlet dat ongevaccineerden aanzienlijk meer risico lopen op een ziekenhuisopname dan gevaccineerden. Maar de verschillen zijn minder groot dan het RIVM rapporteert. Voor 65+ is het risico voor ongevaccineerden op een ziekenhuisopname circa 3x zo hoog als voor een gevaccineerde.)
Laatst gewijzigd door Valcke op 19 nov 2021, 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:

RIVM rapporteert de vaccinatiestatus nog steeds op basis van CIMS, het vrijwillige(!) vaccinatieregister, waar 20% van de gevaccineerden niet in staat. Dat blijkt opnieuw uit deze rapportage, voor zover ik zien kan, want er wordt niet vermeld hoe hier rekening mee gehouden wordt. Daardoor wordt systematisch het aantal ongevaccineerden te hoog gerekend en wijken de Nederlandse cijfers ernstig af van de cijfers in andere landen, bv België.

(Dat laat onverlet dat ongevaccineerden meer aanzienlijk meer risico lopen op een ziekenhuisopname dan gevaccineerden. Maar de verschillen zijn minder groot dan het RIVM rapporteert.)
En ze zijn gemiddeld veel jonger.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:En ze zijn gemiddeld veel jonger.
Ik heb dat eerder al uitgebreid toegelicht. Dat komt vooral door de groep 30-49 jaar met circa 10 ziekenhuisopnames per dag (ongevaccineerd). Maar dat doet verder niets af aan wat ik schreef.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Met deze redeneringen werkt Kaliumcyanide ook prima tegen corona. Wat is het doel nu eigenlijk? Dat mensen niet dood gaan of is het doel dat mensen niet aan corona doodgaan?
Valcke

Bericht door Valcke »

Maar ook met de mi onjuiste brondata zie je het percentage ongevaccineerden iets afnemen in november ten opzichte van oktober (en het percentage gevaccineerden iets toenemen), zoals ook te verwachten is vanwege afnemende vaccin effectiviteit.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Wim Anker schreef:Met deze redeneringen werkt Kaliumcyanide ook prima tegen corona. Wat is het doel nu eigenlijk? Dat mensen niet dood gaan of is het doel dat mensen niet aan corona doodgaan?
Je zou het sommige vaccinatiegelovigen prima aanbevelen toch?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Louis2

Bericht door Louis2 »

Waarom doen we eigenlijk zo moeilijk?
Het vijfde gebod vraagt gehoorzaamheid aan de overheid.
Als je geen ernstige ziekte hebt, is het een prikje en klaar.
Handig middel, geen panacea.
Echter, gezien de Coronacijfers in mijn omgeving, heb ik mij graag laten vaccineren.
Ik ken in mijn omgeving, Coronakampioen Limburg, vrijwel geen gezonde mensen onder de zestig die ziek zijn geworden na vaccinatie.
Waarom is Limburg telkens Coronakampioen; door de relatief oude en ongezonde bevolking.
Het is het bewijs dat vaccinatie alleen hulpmiddel is, maar zeker geen silver bullet.
Ik durf alleen wel te beweren dat de cijfer vele malen ernstiger zouden zijn zonder vaccinatie.
Forummer

Bericht door Forummer »

pierre27 schreef:
Wim Anker schreef:Met deze redeneringen werkt Kaliumcyanide ook prima tegen corona. Wat is het doel nu eigenlijk? Dat mensen niet dood gaan of is het doel dat mensen niet aan corona doodgaan?
Walgelijk, om je 'tegenstander' zelfdoding poeder/vergif aan te bevelen. Ik heb je bericht gemeld. Dit staat zó enorm ver van naastenliefde af. Of je het nu met je naaste eens bent of niet, dit kan écht niet !!!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Framboos

Bericht door Framboos »

Valcke schreef:Maar ook met de mi onjuiste brondata zie je het percentage ongevaccineerden iets afnemen in november ten opzichte van oktober (en het percentage gevaccineerden iets toenemen), zoals ook te verwachten is vanwege afnemende vaccin effectiviteit.
Fel tegen het boostervsccin, maar wel consequent wijzen op de afnemende effectiviteit van vaccins.. Zelfs met de door jou genoemde kanttekeningen blijft staan dat de effectiviteit van de vaccins tegen ziekenhuisopnames en ic opnames nog altijd hoog is.
Natuurlijk lager dan gehoopt, maar veel hoger dan verwaarloosbaar en dus blijft het een nuttig instrument in het bestrijden van de pandemie.
Framboos

Bericht door Framboos »

Forummer schreef:
pierre27 schreef:
Walgelijk, om je 'tegenstander' zelfdoding poeder/vergif aan te bevelen. Ik heb je bericht gemeld. Dit staat zó enorm ver van naastenliefde af. Of je het nu met je naaste eens bent of niet, dit kan écht niet !!!
Ik vroeg me af of het wellicht cynisch bedoeld was richting @wim??
Forummer

Bericht door Forummer »

Framboos schreef:
Forummer schreef:
pierre27 schreef:
Ik vroeg me af of het wellicht cynisch bedoeld was richting @wim??
Dat kun je uitsluiten, want @Wim Anker is duidelijk géén vaccinatiegelovige.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie