Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Valcke

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Framboos schreef:@valcke, ik zeg nergens dat dit alles is, dat is jouw conclusie. Jouw manier van discussiëren ontneemt me wel alle lust er verder op in te gaan. Ik zou zeggen: ga eens op zoek op pubmed naar effectiviteit van vaccins en boosters ipv het collectief na te praten.
Je neemt eerst zeer krachtig afstand van het artsencollectief. Dan is het toch niet vreemd dat ik om onderbouwing vraag.
Sorry, dat ik zei: 'als dat alles is....'. Dat had je inderdaad niet gezegd.
Verder snap ik je punt mbt 'pubmed' niet. Ik wees op de werkingsduur van boosters en de lange termijn (afweersysteem, immuniteit).
Er moet eerst meer tijd verstreken zijn, om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Ook mbt de mondmaskers zijn de laatste maanden diverse studies verschenen die de beweringen van het collectief en van jaap van Dissel ontkrachten
Het historisch archief van het artsencollectief wordt niet bijgewerkt. Dat is echt zo vreemd niet. Mondkapjes zijn nu het issue niet.
Prima dat je vindt dat ook Jaap van Dissel het mis had. Maar waarom trek je dan wel stelling tegen het artsencollectief en niet tegen het RIVM?

Het lijkt mij het beste om de diverse meningen te laten voor wat het is. De belangrijkste les die ik uit de artikelen van het artsencollectief trek, is dat rond de vaccinaties veel onzeker is en dat preventieve gezondheid uiterst belangrijk is. Idem dat massavaccinatie op dit moment niet verantwoord is. M.i. lessen die we gewoon ter harte kunnen nemen.
Terri

Bericht door Terri »

pierre27 schreef:Ik zou actief de mensen die verplicht worden zich te laten vaccineren beschermen. Hoe dat er precies uit gaat zien weet ik nog niet.
Ik ook.
Framboos

Bericht door Framboos »

@valcke. Ik ben het met je eens dat we veel niet weten. Er is echter veel dat we wel weten. Geneeskunde bedrijven is met de best beschikbare informatie gevoelige en moeilijke beslissingen nemen. Op basis van wat we nu weten, de crisis die er nu is, de weinige tijd die we nu hebben om af te wachten, kan ik het advies tot vaccinatie en het nemen van de booster onderschrijven, voor in elk geval iedere 30 plusser. Zij daarmee de vraagtekens opgelost? Nee, zeker niet, het is echter wel het beste op basis van de huidige kennis.
Valcke

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:
Wim Anker schreef:
In Australië worden kampen opgezet voor ongevaccineerden.
Is daar wat over te lezen?
Het is bij mijn weten niet waar. Wel worden veel ongevaccineerden hun baan ontnomen. Dat is uiterst triest.
Valcke

Bericht door Valcke »

Framboos schreef:@valcke. Ik ben het met je eens dat we veel niet weten. Er is echter veel dat we wel weten. Geneeskunde bedrijven is met de best beschikbare informatie gevoelige en moeilijke beslissingen nemen. Op basis van wat we nu weten, de crisis die er nu is, de weinige tijd die we nu hebben om af te wachten, kan ik het advies tot vaccinatie en het nemen van de booster onderschrijven, voor in elk geval iedere 30 plusser. Zij daarmee de vraagtekens opgelost? Nee, zeker niet, het is echter wel het beste op basis van de huidige kennis.
O.k. framboos. Jij mag dat vinden, ik ontzeg je deze mening niet. Het artsencollectief meent dat de leeftijd wat opgetrokken mag worden tot ouderen en risicogroepen. M.i. is dat ook een te respecteren mening (en daar voel ik mij meer bij thuis).

(Trouwens: je gaat verder dan de Gezondheidsraad die de booster vooralsnog wil beperken tot de groep vanaf 60 jaar. Al verwacht ik ook wel dat dit vloeibaar gaat worden als de crisis aanhoudt.)

Wel vind ik dan weer opmerkelijk dat je refereert aan de crisis en de weinige tijd om af te wachten. Dat betekent dat je toch een afweging maakt die niet (alleen) gebaseerd is op medisch vaststaande feiten. Dat is nu juist het punt dat ik al die tijd maak en wat ik ook bedoelde met politiek gedreven keuzes.
TSD

Bericht door TSD »

merel schreef:
TSD schreef:
refo schreef: Vandaag dus een reactie van een arts uit het Ikazia-ziekenhuis: sinds juni slechts 2 gevaccineerden op IC, echt 95% op IC is niet gevaccineerd. Tel uit je winst.
Dat klinkt als een bedrijf met 1 order met 95% marge en dan met dat getal zijn gehele bedrijfswinst probeert uit te rekenen. Dat verwacht je dan weer niet van iemand als refo.
Nee hoor, het UMCU en UMCM, Deventer ziekenhuis en Bernhoven hebben soortgelijke cijfers.
Nog gekker, eerst wordt een bepaalde groep ongevaccineerden verweten dat ze selectief zijn met info, maar het wordt gewoon overgenomen.
RIVM heeft dit geaggregeerd gepubliceerd: 30% op IC is gevaccineerd, 70% niet. Op verpleegafdeling is het 50-50 volgens RIVM.

Daarbij weten we dat dit obv database RIVM tav vaccinaties is en dat deze database onvolledig is.

Daarbij weten we ook de cijfers van vergelijkbare landen, zoals ons buurland België, waar de verhouding 70-30 is (gevaxt vs niet-gevaxt).

Daarbij weten we dat bescherming vaccin met de tijd afneemt, en dat bescherming tegen IC en overlijden als laatste komt. De cijfers van landen die eerder waren met vaccineren liegen er echt niet om.

Nu obv enkele individuele ziekenhuizen nog met de 95% aankomen is nepnieuws verspreiden en mensen zand in de ogen strooien.
refo

Bericht door refo »

Overal beschermt vaccinatie tegen ernstige vormen van covid. Dat je allerlei gegevens anders probeert te duiden, is jouw zaak.
En dat Jansen tegenvalt is jammer. Maar de andere doen hun werk.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

refo schreef:Overal beschermt vaccinatie tegen ernstige vormen van covid. Dat je allerlei gegevens anders probeert te duiden, is jouw zaak.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... esses.html

Het vaccin kills!
Framboos

Bericht door Framboos »

Wim Anker schreef:
refo schreef:Overal beschermt vaccinatie tegen ernstige vormen van covid. Dat je allerlei gegevens anders probeert te duiden, is jouw zaak.

Het vaccin kills!
Leuk, deze oneliner. Hier nog 1: niet vaccineren kills
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Framboos schreef:
Wim Anker schreef:

Het vaccin kills!
Leuk, deze oneliner. Hier nog 1: niet vaccineren kills
Tja, we zullen zien.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:

Het vaccin kills!
Heb je het artikel gelezen?
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:

Het vaccin kills!
Klets toch niet steeds zo stupide. Je beschuldigt mij ervan om domme dingen op te schrijven, maar je doet zelf de vreemdste uitspraken. Zoals hier.

Het lijkt wel of je blij bent dat het vaccin niet optimaal werkt. Wat een gruwelijke manier om je zin te willen krijgen. Ga liever op zoek naar een beter werkend vaccin of houd je mond. Het gaat hier nota bene om een overledene. Waar de familie in rouw is. Er is geen enkele aanleiding om het vaccin de schuld te geven, maar het heeft desondanks niet geholpen.

Dan zeg je toch niet zulke gruwelijke dingen.

Ik vind het werkelijk ongepast en respectloos.
TSD

Bericht door TSD »

Heb ik ergens gezegd dat de vaccins niet hun werk doen dan? (Muv dat bescherming beperkt houdbaar in de tijd lijkt) Ik reageer hier alleen maar op gepost fake nieuws qua IC opnames.

Degene die hier niet juist bezig is ben jij door hier de gegevens van 1 enkel ziekenhuis te posten en daarbij een algemeen conclusie te trekken, over duiden gesproken.

Eerder vandaag heb ik hier met instemming een analyse gepost waarin (oa) onderbouwd obv huidige cijfers wordt aangegeven dat zonder vaccinatie er waarschijnlijk 4x zoveel opnames waren geweest.

Janssen is bijna uitsluitend gegeven aan jongeren, die kwamen toch al niet op het IC op een enkele uitzondering na. Dus dat effect hier is verwaarloosbaar.
Valcke

Bericht door Valcke »

https://www.rd.nl/artikel/951600-2g-bel ... grens-over

Goede en degelijk onderbouwde bijdrage.
Wellicht oud nieuws, maar ik meen dat deze link hier nog niet geplaatst was.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hij gaat precies langs het probleem, namelijk het wegen van de uitsluiting.
Plaats reactie