Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Lassie

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Lassie »

Gian schreef:Eko is een idee.
Nog steeds worden er eko champignons verkocht. Niemand kan me vertellen wat het verschil is, en tot enkele jaren geleden groeiden ze op normale mest ipv bio-poep.
Daar zijn mensen schatrijk mee geworden.
http://player.omroep.nl/?aflID=9870243
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
DE WEEK VAN HET HERGEBRUIK
Ga deze week na wat u kunt hergebruiken. Is het kastje dat u eigenlijk weg wilde gooien met een lik :langue verf nog te redden :quoi Geeft u uw tijdschriften aan uw kapper(kan vast nog meer geroddeld worden of een bezinnende Terdege of Gezinsdgids kan er ook naartoe) of tandarts :quoi Gaat u vanaf nu al uw karton verzamelen voor de school om de hoek? Of maakt u kladblokjes van een stapel afgedrukt papier dat u weg wilde gooien? De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos...
Ik zou zeggen: Kom maar op, met meer mogelijkheden!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
DE WEEK VAN HET HERGEBRUIK
Ga deze week na wat u kunt hergebruiken. Is het kastje dat u eigenlijk weg wilde gooien met een lik :langue verf nog te redden :quoi Geeft u uw tijdschriften aan uw kapper(kan vast nog meer geroddeld worden of een bezinnende Terdege of Gezinsdgids kan er ook naartoe) of tandarts :quoi Gaat u vanaf nu al uw karton verzamelen voor de school om de hoek? Of maakt u kladblokjes van een stapel afgedrukt papier dat u weg wilde gooien? De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos...
Ik zou zeggen: Kom maar op, met meer mogelijkheden!
organiseer een rommelmarkt. De jaarlijkse rommelmarkt van onze kerkelijke gemeente leverde het afgelopen jaar het leuke sommetje van €50.300,00 op. En we hebben een berg rommel weer in de receycling gedaan.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een mobiliteit-tip:
MET DE AUTO OP VAKANTIE?
Ga dan bewust om met energievreters zoals airconditioning en dakkoffers. Een raampje openzetten is ook comfortabel en heeft u echt zoveel bagage nodig met vakantie?
Je moet natuurlijk ook weer niet te erg bezuinigen erop, want daar heb je ook van de mensen van...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:Vandaag een mobiliteit-tip:
MET DE AUTO OP VAKANTIE?
Ga dan bewust om met energievreters zoals airconditioning en dakkoffers. Een raampje openzetten is ook comfortabel en heeft u echt zoveel bagage nodig met vakantie?
Je moet natuurlijk ook weer niet te erg bezuinigen erop, want daar heb je ook van de mensen van...
Nou Gijs, luister, ik ben elke vakantie van plan om zo weinig mogelijk mee te nemen, maar mijn vrouw gooit steeds roet in het eten.... :quoi
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Luther schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een mobiliteit-tip:
MET DE AUTO OP VAKANTIE?
Nou Gijs, luister, ik ben elke vakantie van plan om zo weinig mogelijk mee te nemen, maar mijn vrouw gooit steeds roet in het eten.... :quoi
vrouwen ook altijd...
Lassie

Bericht door Lassie »

hoho...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Lassie schreef:hoho...
Nou dan gaan we nu maar verder naar de volgen (huishoud)tip:
GROOTSTE VERVUILER
Van alle sectoren in de wereldhandel zijn de elektriciteitsopwekkers de grootste vervuilers. Deze sector neemt 24% van alle CO2-uitstoot voor zijn rekening. Ter vergelijking: De sectoren transport, landbouw en industrie komen elk op 14%. Let dus op uw energieverbruik en kijk op de site van uw energieleverancier voor energiebesparende tips.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
GROOTSTE VERVUILER
Van alle sectoren in de wereldhandel zijn de elektriciteitsopwekkers de grootste vervuilers. Deze sector neemt 24% van alle CO2-uitstoot voor zijn rekening. Ter vergelijking: De sectoren transport, landbouw en industrie komen elk op 14%. Let dus op uw energieverbruik en kijk op de site van uw energieleverancier voor energiebesparende tips.
haha. :humhihi Humor van de ANWB om het op conto van de electriciteitsopwekkers te schuiven. De elektriciteitsgebruikers zijn de boosdoeners.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een vakantietip:
Geniet tijdens uw welverdiende vakantie van de omgeving en ga erop uit met fiets of benenwagen. U belast dan het milieu niet en het is nog voordeliger ook. Kijk eens op http://www.anwb.nl voor voordelige wandel- en fietsvakanties(of routes)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een huishoudtip:
ZUINIG DOUCHEN

Koop een waterbesparende douchekop. Die doucht hetzelfde als een normale douchekop, maar gebruikt veel minder water.
Lijkt mij raar, maar als het kan , zou het mooi zijn!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:
GROOTSTE VERVUILER
Maakt het wat uit als je overschakelt op groene stroom? Ik denk wel eens: dat is toch niet te controleren...?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
Aangezien het buiten nog goed weer is, is een sportweek geen slecht iedee.

Sporten is ook 's-avonds na het eten een wandeling maken en een stuk fietsen voor zonsondergang.

Of ga met vrienden met een bal het park in of neem een frisse duik in het dichtsbijzijnde meer.

Allemaal activiteiten die goed voor u en die weinig tot geen belasting voor het milieu beteken.
sela

Bericht door sela »

bedankt maar weer voor de tip, telkens weer. :)
leuk. wat zeg ik, goed!
vlinder

Bericht door vlinder »

Bewegen is goed, maar met dit weer een duik in een willekeurig meer nemen zou ik niet zomaar toejuichen. Juist nu is het water zo vies! M.n. meren die "stilstaan". IN het kroos veel ongedierte, veel bacteriën.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie