Vraag (pc en internet)

-DIA-

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Was het soms een wit paard?
Haha nee... :)
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Is het dan niet handiger om de tekening op een grotere scanner te scannen? Mensen die in het onderwijs werken kunnen meestal wel gebruikmaken van zo'n apparaat.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe groot de poster gaat worden, maar anders ga je de knip-en-plakranden best wel zien, vrees ik.
Floppy

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef:Weer een vraag.

Ik heb een tekening van een kind gescand.
Het was een groot formaat en paste niet onder de scanner.
Heb hem in delen gescand.
daarna aaneen geplakt en wat bewerkt.
Het is aardig gelukt, en het kind zou er blij mee zijn.
Wat je evt. kan proberen, DIA, is om in plaats van te scannen, een foto te maken van de tekening. Dan heb je hem in 1 stuk en hoef je niet te plakken; hooguit de randen wat bij te schaven.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
Is het dan niet handiger om de tekening op een grotere scanner te scannen? Mensen die in het onderwijs werken kunnen meestal wel gebruikmaken van zo'n apparaat.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe groot de poster gaat worden, maar anders ga je de knip-en-plakranden best wel zien, vrees ik.
Over zulke apparatuur beschik ik helaas niet.
Ik heb de tekening in drie delen ingescand, de randjes had ik vervaagd, en zo
wat overlapt, zodat de 'naden' niet echt opvallen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:
knap werk! :super
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Zita schreef: Is het dan niet handiger om de tekening op een grotere scanner te scannen? Mensen die in het onderwijs werken kunnen meestal wel gebruikmaken van zo'n apparaat.
Ja, dat meiske kan tekenen he! :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Zita schreef: Is het dan niet handiger om de tekening op een grotere scanner te scannen? Mensen die in het onderwijs werken kunnen meestal wel gebruikmaken van zo'n apparaat.
ik bedoelde eigenlijk meer jouw knip- en plakwerk, DIA
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
ik bedoelde eigenlijk meer jouw knip- en plakwerk, DIA
Maar laten we eerlijk zijn, het tekenwerk is een stuk knapper! :)
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Wie kan me helpen?
Er komt geen geluid meer uit mijn laptop. Rechts onderin staat er bij het geluidsknopje een rood kruisje. Als ik daar met mijn muis op kom, geeft ie aan: geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd.
In mijn beleving van de één op de andere dag. Eerst lukte het nog wel eens om de pc af te sluiten en opnieuw te starten, dit trucje werkt ook niet meer.
't Is een laptop(acer), ruim 4 jaar oud, besturingssysteem Windows vista.
Ik zou erg blij zijn als tie het weer zou doen. Ik ben best een leek, want als ik erop google krijg ik veel info, waar ik weinig van begrijp.

'k Moet misschien ook een nieuwe laptop, al verschillende keren naar gekeken, maar dat vind ik ook nog een ingewikkeld verhaal. Ik mis nog een site in jip-en-janneke-taal.
Laatst gewijzigd door Jo-Ann op 23 nov 2013, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ejvl

Bericht door ejvl »

Op de site van de fabrikant kun je een besturingsprogramma voor audio downloaden. Ergens bij support/drivers/downloads. Deze installeren en het zou beter moeten gaan.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

ejvl schreef:Op de site van de fabrikant kun je een besturingsprogramma voor audio downloaden. Ergens bij support/drivers/downloads. Deze installeren en het zou beter moeten gaan.
Dank voor het meedenken!
Stuurprogramma gedownload - helpt nog niet. Ook niet na opnieuw opstarten.
Ik heb de map met stuurprogramma nu verplaatst naar program files, maar lijkt ook nog niet de oplossing te zijn.
Misschien nog een vervolgtip?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Probeer eens om de huidige driver helemaal te de-installeren. Daarna opnieuw opstarten en de nieuwste driver (die je net gedownload hebt) installeren. Daarna weer opnieuw opstarten en kijken of het werkt.

Als dat niet werkt, kan je eens bij de geinstalleerde programma's kijken of er recent een Windows update is uitgevoerd met betrekking tot de audio. Zo ja, kan je die eens de-installeren.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:Probeer eens om de huidige driver helemaal te de-installeren. Daarna opnieuw opstarten en de nieuwste driver (die je net gedownload hebt) installeren. Daarna weer opnieuw opstarten en kijken of het werkt.
Is driver hetzelfde als stuurprogramma? Waar zou ik dat oude programma kunnen vinden? Ook via configuratiescherm/geluid krijg ik de melding dat er geen audio-apparaat is geinstalleerd.
Als dat niet werkt, kan je eens bij de geinstalleerde programma's kijken of er recent een Windows update is uitgevoerd met betrekking tot de audio. Zo ja, kan je die eens de-installeren.
Er worden op 16-11 5 beveiligings-updates weergegeven. Er staat niet bij welke betrekking hebben op audio. Hoe kan ik dat weten dan?
Marco

Bericht door Marco »

Jo-Ann schreef:
Tiberius schreef:Probeer eens om de huidige driver helemaal te de-installeren. Daarna opnieuw opstarten en de nieuwste driver (die je net gedownload hebt) installeren. Daarna weer opnieuw opstarten en kijken of het werkt.
Is driver hetzelfde als stuurprogramma? Waar zou ik dat oude programma kunnen vinden? Ook via configuratiescherm/geluid krijg ik de melding dat er geen audio-apparaat is geinstalleerd.
Er worden op 16-11 5 beveiligings-updates weergegeven. Er staat niet bij welke betrekking hebben op audio. Hoe kan ik dat weten dan?
Begin even met aangeven, welke windows versie je hebt.

Daarnaast krijg ik uit je antwoord de indruk dat het met het installeren van de driver (is inderdaad stuurprogramma) niet helemaal goed is gegaan.
Om dat na te gaan ga je bij Windows 7 naar Apparaatbeheer (start -> configuratiescherm -> (hardware en geluiden ->) apparaatbeheer. Met een beetje geluk zie je daar aan de niet-geïnstalleerde apparaten terug en kan je daarvandaan de juiste driver installeren (bijwerken). Laat vooral zoeken in de folder waar jij de gedownloade driver hebt neergezet / uitgepakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jo-Ann schreef:
Is driver hetzelfde als stuurprogramma? Waar zou ik dat oude programma kunnen vinden?
Drivers is inderdaad hetzelfde als stuurprogramma.

Helemaal zeker ben ik niet, want ik heb hier geen Vista installatie beschikbaar. Maar het gaat (ongeveer) zo:

Via configuratiescherm>systeem (dan: Geavanceerde systeeminstellingen?) is er een tab Hardware waar een knop Apparaatbeheer op staat. Daar vind je alle drivers.
Klap de entry "Besturing voor geluid, video en spelletjes" uit via het plusje aan de linkerkant. Zoek dan de driver op, klik op rechtermuisknop en kies "Installatie ongedaan maken".

Daarna dus opnieuw opstarten en de nieuwe driver installeren.
Jo-Ann schreef:Ook via configuratiescherm/geluid krijg ik de melding dat er geen audio-apparaat is geinstalleerd.
Dat klopt wel, ja.
Er worden op 16-11 5 beveiligings-updates weergegeven. Er staat niet bij welke betrekking hebben op audio. Hoe kan ik dat weten dan?[/quote]
Beveiligingsupdates kunnen meestal geen kwaad, maar als bovenstaande niet werkt, zou je ze eens kunnen de-installeren. Baat het niet, dan kan je ze bij weer opnieuw bij laten werken.
Plaats reactie