Wist je dat . . . [3]

Rens

Bericht door Rens »

Adorote schreef:Met een Spaanse waaier voor het gezicht en die heen en weer bewegen ,daarbij een glas ijskoude witte wijn moet het toch enigzins dragenlijk worden in dat huis diep in de bossen . :!: 8)
DIEP IN DE BOSSEN???????

zie DIT maar eens:

Afbeelding
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

... Ik nu mn bedje op zoek!
... Morgen een drukke ONWIJS geweldige dag wordt :D
... Ik jullie ook een geweldige dag toe wens voor morgen! :wink:
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Rens schreef:
Corydoras schreef:
Rens schreef: ......het nu hier in de kamer 32,5 graden is, met álle ramen wagenwijd tegenelkaar open......................???
... ik me al verschillende keren heb afgevraagd waarom bij jullie de ramen bij deze hitte overdag altijd open zijn. Probeer 's avonds laat tot 's ochtends vroeg, wanneer het nog enigszins koel is, te luchten, maar doe ze daarna dicht. Je haalt alleen maar warmte binnen.

Tenzij je in een kas woont natuurlijk :wink:
Houten huis met stalen dakplaten.............zegt je dat genoeg?? Nadere info: het is de bovenbouw van een grote kalverenstal, dus de zon heeft aan álle kanten vrij spel op het dak!!!

Door de ramen open te zetten proberen we nog IETS aan "luchtverplaatsing" ofwel dat kleine beetje wind dát er is in huis te krijgen ter verkoeling...............de ramen blijven overigens 24 uur per dag openstaan, tenzij de buitentemperatuur onder de 20 graden zakt overdag.
H'm, dat gaat al aardig in de richting van een kas ja, da's echt niet fijn met dit weer :( Sterkte Rens!
Afbeelding
Adorote

Bericht door Adorote »

Dat het een rustige zaterdag is waar een wandeling in de ZOO op zijn plaats is , waar vanavond de rijsttafel wacht en morgen het weer Klein Pasen is, waar wij Hij die Eeuwig is weer op Zijn dag aanbidden en vieren .
Rens

Bericht door Rens »

......we het in Nederland nog zeker t/m woensdag héél warm hebben???
......de verwachting t/m woensdag is: elke dag een max. temp. van rond de 29 á 30 graden, bij windkracht 2, met 55% kans op heel lichte neerslag

.......ik het hélémáál NIET leuk vindt, omdat ik het, vanaf ontwaken totaan in slaap vallen, dan stikkensbenauwd heb?
.......niemand raar hoeft op te kijken als ik ineens op de longafdeling kom te liggen aan het zuurstof, zo'n 10 dagen lang, ,met dit weer?
Moderatorbericht:
BJD

Bericht door BJD »

Ik mij dan wel verbaas dat op (eerdere) foto's van jullie weblog de asbakken en pakkies shag me om de oren vliegen :roll:
Rens schreef:......we het in Nederland nog zeker t/m woensdag héél warm hebben???
......de verwachting t/m woensdag is: elke dag een max. temp. van rond de 29 á 30 graden, bij windkracht 2, met 55% kans op heel lichte neerslag

.......ik het hélémáál NIET leuk vindt, omdat ik het, vanaf ontwaken totaan in slaap vallen, dan stikkensbenauwd heb?
.......niemand raar hoeft op te kijken als ik ineens op de longafdeling kom te liggen aan het zuurstof, zo'n 10 dagen lang, ,met dit weer?
Adorote

Bericht door Adorote »

BJD schreef:Ik mij dan wel verbaas dat op (eerdere) foto's van jullie weblog de asbakken en pakkies shag me om de oren vliegen :roll:
Rens schreef:......we het in Nederland nog zeker t/m woensdag héél warm hebben???

Roken is inderdaad niet verstandig,maar vind het zeer onkies om iemand die open is en wat laat zien van zijn/haar priveleven de maat gaat nemen.En zou je willen vermanen (mooi woord eigenlijk zit ook iets milds in) doe dat dan in een prive bericht,plus dat Rens en Maria hun eigen verantwoordelijkheid hebben waar een ander niet in hoort te treden .
BJD

Bericht door BJD »

Ik neem hem niet de maat maar ik zeg dat ik mij verbaas gezien zijn medisch dossier..... niet meer en niet minder :|
Adorote schreef:
BJD schreef:Ik mij dan wel verbaas dat op (eerdere) foto's van jullie weblog de asbakken en pakkies shag me om de oren vliegen :roll:

Roken is inderdaad niet verstandig,maar vind het zeer onkies om iemand die open is en wat laat zien van zijn/haar priveleven de maat gaat nemen.En zou je willen vermanen (mooi woord eigenlijk zit ook iets milds in) doe dat dan in een prive bericht,plus dat Rens en Maria hun eigen verantwoordelijkheid hebben waar een ander niet in hoort te treden .
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik zag liever dat je je verbazing via PB naar Rens ventileerde.

Bovendien kunnen er andere redenen zijn waarom het een en ander jou om de oren vloog.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
.
ik heb bjd eea via pb uitgelegd...............
Moderatorbericht:
BJD

Bericht door BJD »

Volgens mij worden hier wel eens hardere noten gekraakt....

Maar bedankt Rens... het is duidelijk :wink:
jvdg schreef:

Bovendien kunnen er andere redenen zijn waarom het een en ander jou om de oren vloog.
myster

Bericht door myster »

... dat ik blijkbaar net zo "zwak" ben als Rens? :oops:
... ik dus ook medicijnen tegen astma heb, maar de dagelijkse dosis nicotine niet kan weerstaan?
... ik al weet dat dit geen goede combinatie is: medicijnen en roken?
... ik dus weer eens een poging aan het ondernemen ben om te stoppen?
... ik dus ook met Rens meevoel?
... ik hem veel sterkte wens? :D
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

myster schreef:... dat ik blijkbaar net zo "zwak" ben als Rens? :oops:
... ik dus ook medicijnen tegen astma heb, maar de dagelijkse dosis nicotine niet kan weerstaan?
... ik me hierbij volledig aansluit? :wink:
Rens

Bericht door Rens »

.....ik het volgende even kwijt wil..................

mag ik je iets uitleggen?

ik heb járenlang gewerkt bij Hoogovens te IJmuiden in één van de smerigste fabrieken: de Oxystaalfabriek, en wel als kraandrijver, later als instructeur-kraandrijver.

de lucht was vergéven van de koolstof, die met tonnen tegelijk vrij in de lucht zweefde. álles was zwart, en op de grond lag de koolstof decimetersdik. elke twee weken moest het grondpersoneel met schuivers de boel schoonmaken.

jammer was, dat men in die tijd nog nooit gehoord had van mondkapjes oid.

dit is de werkelijke reden van mijn longemfyseem. roken heeft er geen bliksem mee te maken, iets wat de longartsen ook erkent hebben.

toen men de longemfyseem definitief vastgesteld hadden, in 1999, was ik de "point of no return" allang gepasseerd, en had stoppen met roken geen enkele zin meer.

Had het wél zin gehad, dan was ik ook subiet gestopt, maar de artsen stelden zelf al dat het alleen voor de vorm zou zijn, omdat zij dat nu eenmaal tegen élke patient horen te zeggen.

daarnaast reageren mijn longen extreem op vocht in de lucht, zodat hitte op vocht, zoals nu, voor mij risicofactor nr 1 is.

tot zover even. ik heb geen zin om dit hele verhaal telkens opnieuw te moeten vertellen
Moderatorbericht:
geledu

Bericht door geledu »

myster schreef:... dat ik blijkbaar net zo "zwak" ben als Rens? :oops:
- ik ook een stevige roker was ( 4 pakjes shag in de week) ondanks mijn astmatische bronchitis .
:oops:
- ik nu 9 maanden gestopt ben
- ik al bijna 8 maanden hoegenaamd geen medicijnen hoef te gebruiken voor mijn astma !!
- dit dus een duidelijk bewijs is dat een en ander toch met elkaar te maken heeft !
- ik helaas wel wat..... ben aangekomen.
- ik toch nog weleens snak naar een sigaret :cry:
Gesloten