Als het aan jou gelegen heeft dan zal hij dat niet van de preekstoel roepen. Beter zulke zaken voor je te houden denk ik.
Beroepingswerk discussie [7]
-
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Zeker niet. Die is zeker 20-25 jaar ouder.
Het is de zoon van de kinderbijbelschrijver. Oud-GG'er.
Haha, nee, zo veel indruk zal ik niet gemaakt hebben.Refojongere schreef: ↑24 feb 2025, 18:07Als het aan jou gelegen heeft dan zal hij dat niet van de preekstoel roepen. Beter zulke zaken voor je te houden denk ik.
-
Heeft ook wel zn voordelen dat het niet koekoek-eenzang is. Jullie dominee is ook leraar geweest dus ik schat in dat hij vast wel weet hoe hij dat aan moet pakkenHeidebloem schreef: ↑19 dec 2024, 15:41Wij delen onze dominee inderdaad ook met een naburige gemeente. Inmiddels voor 50% vanwege de groei van de gemeente. Voor de dominee is het behoorlijk zwaar, twee hele verschillende gemeenten.Bertiel schreef: ↑18 dec 2024, 14:25 Een kleine gemeente levert niet 1 fte op, ik ken een gemeente met 190 leden die hebben 0.8 FTE, en er zijn ook gedeelde predikantsplaatsen.
Één van de generale commissies licht bij een vacante gemeente die wil gaan beroepen eerst de inkomsten / uitgaven van de kerkvoogdij door, voordat ze goedkeuring krijgen om te beroepen.

Natuurkunde? Voor zover ik weet gaf hij wiskunde.
Het valt me op dat er in de CGK volop beroepen wordt en ds. Fokkema verkast naar Leerdam. Ergens zou ik verwachten dat deze grote zaken even stil zouden komen te liggen om af te wachten wat er gaat gebeuren met/binnen het kerkverband. Is dat een rare gedachte? Kennelijk ligt het anders.
Zijn Leerdam en Kerkwerve dan niet zelfde gemeenten qua ligging?Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:28 Het valt me op dat er in de CGK volop beroepen wordt en ds. Fokkema verkast naar Leerdam. Ergens zou ik verwachten dat deze grote zaken even stil zouden komen te liggen om af te wachten wat er gaat gebeuren met/binnen het kerkverband. Is dat een rare gedachte? Kennelijk ligt het anders.
-
Het gewone kerkleven gaat natuurlijk ook door.Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:28 Het valt me op dat er in de CGK volop beroepen wordt en ds. Fokkema verkast naar Leerdam. Ergens zou ik verwachten dat deze grote zaken even stil zouden komen te liggen om af te wachten wat er gaat gebeuren met/binnen het kerkverband. Is dat een rare gedachte? Kennelijk ligt het anders.
Vast wel, dat weet ik verder niet. Daar gaat het me niet om. Ken zowel gemeente als dominee niet. Maar @Geijtenbeekje heeft gelijk: het kerkelijk leven gaat ook door.Bobber schreef: ↑24 feb 2025, 20:30Zijn Leerdam en Kerkwerve dan niet zelfde gemeenten qua ligging?Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:28 Het valt me op dat er in de CGK volop beroepen wordt en ds. Fokkema verkast naar Leerdam. Ergens zou ik verwachten dat deze grote zaken even stil zouden komen te liggen om af te wachten wat er gaat gebeuren met/binnen het kerkverband. Is dat een rare gedachte? Kennelijk ligt het anders.
Zelfde ligging alleen Kerkwerve zingt ritmischBobber schreef: ↑24 feb 2025, 20:30Zijn Leerdam en Kerkwerve dan niet zelfde gemeenten qua ligging?Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:28 Het valt me op dat er in de CGK volop beroepen wordt en ds. Fokkema verkast naar Leerdam. Ergens zou ik verwachten dat deze grote zaken even stil zouden komen te liggen om af te wachten wat er gaat gebeuren met/binnen het kerkverband. Is dat een rare gedachte? Kennelijk ligt het anders.
Luister naar de brief die voorgelezen in Leerdam dan weet je veel meer over het aannemen van het beroep
Ik noemde zomaar een naam die ik langs zag komen, verder maakt deze concrete casus me niets uit.HHKtE schreef: ↑24 feb 2025, 20:47Zelfde ligging alleen Kerkwerve zingt ritmischBobber schreef: ↑24 feb 2025, 20:30Zijn Leerdam en Kerkwerve dan niet zelfde gemeenten qua ligging?Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:28 Het valt me op dat er in de CGK volop beroepen wordt en ds. Fokkema verkast naar Leerdam. Ergens zou ik verwachten dat deze grote zaken even stil zouden komen te liggen om af te wachten wat er gaat gebeuren met/binnen het kerkverband. Is dat een rare gedachte? Kennelijk ligt het anders.
Luister naar de brief die voorgelezen in Leerdam dan weet je veel meer over het aannemen van het beroep
Ik stel me zo voor als een bedrijf op reorganiseren, overname, uiteenvallen of wat dan ook staat, dat er dan weinig geschoven wordt met posten en functies. Even consolideren om te kijken waar het heen gaat. Nu is een kerk beslist geen bedrijf, maar ik had ergens even wat afwachten verwacht. Maar blijkbaar zit ik ernaast.
-
Ik denk wel dat kerkenraden met een dominee in gesprek gaan en ook wel vragen stellen hoe hij om zal gaan in bepaalde situaties die wellicht zullen komen.Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:54Ik noemde zomaar een naam die ik langs zag komen, verder maakt deze concrete casus me niets uit.HHKtE schreef: ↑24 feb 2025, 20:47Zelfde ligging alleen Kerkwerve zingt ritmischBobber schreef: ↑24 feb 2025, 20:30Zijn Leerdam en Kerkwerve dan niet zelfde gemeenten qua ligging?Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:28 Het valt me op dat er in de CGK volop beroepen wordt en ds. Fokkema verkast naar Leerdam. Ergens zou ik verwachten dat deze grote zaken even stil zouden komen te liggen om af te wachten wat er gaat gebeuren met/binnen het kerkverband. Is dat een rare gedachte? Kennelijk ligt het anders.
Ik stel me zo voor als een bedrijf op reorganiseren, overname, uiteenvallen of wat dan ook staat, dat er dan weinig geschoven wordt met posten en functies. Even consolideren om te kijken waar het heen gaat. Nu is een kerk beslist geen bedrijf, maar ik had ergens even wat afwachten verwacht. Maar blijkbaar zit ik ernaast.
Geytenbeekje schreef: ↑24 feb 2025, 21:06Ik denk wel dat kerkenraden met een dominee in gesprek gaan en ook wel vragen stellen hoe hij om zal gaan in bepaalde situaties die wellicht zullen komen.Job schreef: ↑24 feb 2025, 20:54Ik noemde zomaar een naam die ik langs zag komen, verder maakt deze concrete casus me niets uit.
[/quote
Ds Fokkema zal ook pas in de zomervakantie verkassen
Maakt het werk op de synode eerst af
Roeping naar Leerdam was erg duidelijk