Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Valcke

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

De dwaasheid ten top. En dan nog een jurist ook.
Posthoorn schreef:Zo zie je hoe snel mensen gehersenspoeld kunnen worden.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het is een goede invalshoek en dient gewoon mee te worden gewogen in het geheel aan (gtond)rechten. Dat is niet dwaas, dat is een andere afweging bij dezelfde rechten.
Framboos

Bericht door Framboos »

Valcke schreef:
Dat zeggen ze andersom wellicht van jouw mening ook..
Klavart

Bericht door Klavart »

DDD schreef:
Klavart schreef:
DDD schreef:Dat komt natuurlijk in de Randstad ook wel een beetje voor, maar dat zijn toch meer Betuwse en Veluwse complottheorieën, volgens mij.
Waarom vind je dat een complottheorie?
Omdat het niet onderbouwd en onjuist is.
Iets wat niet onderbouwd en onjuist is, is niet direct een complottheorie.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... ZZ9jLrvKUk
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Jeremiah schreef:Portugal is het voorbeeld dat vaccineren dé uitweg uit de crisis is. Vaccinatiegraad is 98%.

https://www.ad.nl/dossier-deze-verhalen ... haring_web

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/in ... r-a4065993
We zullen zien. Ook Portugal begint weer flink te stijgen.
https://allecijfers.nl/landen/portugal/
Klavart

Bericht door Klavart »

Jeremiah schreef:Portugal is het voorbeeld dat vaccineren dé uitweg uit de crisis is. Vaccinatiegraad is 98%.

https://www.ad.nl/dossier-deze-verhalen ... haring_web

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/in ... r-a4065993
De wens is de vader van de gedachte.
Laag

Bericht door Laag »

Valcke schreef:
Dan kan de overheid in het kader van de volksgezondheid ook een regeling treffen voor obesitas. Een soort 2G regel, te hoge BMI, dan kom je geen restaurant binnen.
Ik verbaas me steeds meer.
Dit is dan zoiets als de inclusieve samenleving, iedereen mag er zijn, maar je mag niet overal komen.
Als in de toekomst, wat ik niet hoop, mensen uitgesloten worden, om hun standpunten aangaande lhbt, of de Schepping, dan is dat hun keus, ze kunnen ook gewoon hun standpunten aanpassen aan de meerderheid. En het zou maar zo op steun kunnen rekenen binnen de reformatorische gemeenschap.
KDD

Bericht door KDD »

Wim Anker schreef:Mag nu iedereen qr code en legitimatie gaan checken? Dat is toch raar? Ik moet maar aan iedereen die in een deur staat en mijn id vraagt me legitimeren?
Het heeft wel iets onwerkelijks. Ik was eerder deze week bij een restaurant eten afhalen. Er stond een rij om binnen te gaan en jong en oud hadden der mobiel klaar om te laten zien dat ze gevaccineerd waren zodat ze binnen konden eten. Ik wilde het bijna filmen om later de nageslacht te laten zien dat dit echt gebeurde.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Dat is te mager. De RvS constateert dat de motivatie op een aantal punten ontbreekt. Daarmee zegt de RvS niet: leg het maar beter uit en wij vinden het op voorhand prima. De RvS geeft uiteindelijk geen oordeel over de maatregelen. Wel achten zij de maatregelen in beginsel mogelijk (proportionaliteitsbeginsel).
Hiermee spreek je jezelf wel wat tegen. Eerder gaf je aan dat de RvS wel wat vindt van de maatregelen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Laag schreef:
Valcke schreef:
Dan kan de overheid in het kader van de volksgezondheid ook een regeling treffen voor obesitas. Een soort 2G regel, te hoge BMI, dan kom je geen restaurant binnen.
Ik verbaas me steeds meer.
Dit is dan zoiets als de inclusieve samenleving, iedereen mag er zijn, maar je mag niet overal komen.
Als in de toekomst, wat ik niet hoop, mensen uitgesloten worden, om hun standpunten aangaande lhbt, of de Schepping, dan is dat hun keus, ze kunnen ook gewoon hun standpunten aanpassen aan de meerderheid. En het zou maar zo op steun kunnen rekenen binnen de reformatorische gemeenschap.
De grap, of eigenlijk helemaal geen grap, is dat dit in de samenleving natuurlijk niet gaat gebeuren, maar dat lhbti-mensen zonder pardon worden uitgesloten door hun kerk en familie.

Maar de refo's zijn de echte slachtoffers. Ja hoor, nog even.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Het grote verschil met Nederland is dat de media (en ook de minister) nog steeds volhouden dat veruit het grootste deel van de opnames niet gevaccineerden betreft. Dat is inmiddels niet meer waar, alleen die erkenning is er nog niet. In België is die erkenning er wel. Dat doet natuurlijk best veel in de beeldvorming.
In relatieve zin wel, en daar gaat het om. Bovendien zijn ze ook nog jonger.
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:Het is een goede invalshoek en dient gewoon mee te worden gewogen in het geheel aan (gtond)rechten. Dat is niet dwaas, dat is een andere afweging bij dezelfde rechten.
1. Er bestaat helemaal geen 'grondrecht volksgezondheid' zoals in de titel staat.
De grondwet spreekt alleen over een inspanningsverplichting van de overheid: 'De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.' Dat wil niet zeggen dat bij een serieuze epidemie altijd alle zorg geleverd kan worden.

2. Het artikel suggereert dat er een duidelijk verband zou bestaan tussen 2G en het leveren van ziekenhuiszorg. Dit is een gedachte in de lijn van de minister, maar dit verband is een utopie. Bovendien zijn er goede alternatieven die wél werken en niet discriminerend zijn.

3. De slotzin komt erop neer dat ongevaccineerden niet uitgesloten worden, maar zichzelf uitsluiten (vanwege hun keuze). Dat is een buitengewoon grove stelling. Daarmee doet de auteur mee aan de hetze die thans al een poosje in ons land gaande is.
DDD

Bericht door DDD »

Een andere, redelijke, mening een 'hetze' noemen, is dat niet polariserend?
Valcke

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Een andere, redelijke, mening een 'hetze' noemen, is dat niet polariserend?
M.i. is de slotzin geen redelijke mening. Sorry, ik kan het niet anders zien.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is dus precies de polarisatie.
Plaats reactie