IddMara schreef:Ochtenddienst HHG Schoonrewoerd, ds. F. van Binsbergen,
s'middags meegeluisterd met de Laankerk
eveneens Ds. F. van Binsbergen.
Van harte aanbevolen!
Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeer toegankelijke predikant, met name voor de jongeren!samanthi schreef:IddMara schreef:Ochtenddienst HHG Schoonrewoerd, ds. F. van Binsbergen,
Van harte aanbevolen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ja en ook scherp.Mara schreef:Zeer toegankelijke predikant, met name voor de jongeren!samanthi schreef:IddMara schreef:Ochtenddienst HHG Schoonrewoerd, ds. F. van Binsbergen,
Van harte aanbevolen!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vanmorgen mochten we, met de gemeente van Kruiningen mee luisteren naar de dienst waarin ds G.P. Van Nieuw Amerongen voorging.
De tekst: Johannes 11 vers 25 en 26.
Deze dienst is na te luisteren op kerkdienstgemist onder Krabbendijke.
Van harte aanbevolen.
Van harte aanbevolen.
-
- Verbannen
Aha! Ook een gecombineerde dienst?GerGem schreef:Vanmorgen mochten we, met de gemeente van Kruiningen mee luisteren naar de dienst waarin ds G.P. Van Nieuw Amerongen voorging.
Van harte aanbevolen.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
En je eigen gemeente dan, @Mara?Mara schreef:Ochtenddienst HHG Schoonrewoerd, ds. F. van Binsbergen,
Van harte aanbevolen!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Eerlijk gezegd voelt het alsof ik langzaam word losgemaakt. Ik luister nog weleens hoor, maar mijn eerste keuze gaat nu uit naar de andere gemeentes.Jantje schreef:En je eigen gemeente dan, @Mara?Mara schreef:Ochtenddienst HHG Schoonrewoerd, ds. F. van Binsbergen,
Van harte aanbevolen!
-
- Verbannen
En overweeg je dan van kerk te veranderen? Of ben je daar nog niet uit?Mara schreef:Eerlijk gezegd voelt het alsof ik langzaam word losgemaakt. Ik luister nog weleens hoor, maar mijn eerste keuze gaat nu uit naar de andere gemeentes.Jantje schreef:En je eigen gemeente dan, @Mara?Mara schreef:Ochtenddienst HHG Schoonrewoerd, ds. F. van Binsbergen,
Van harte aanbevolen!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ik denk dat je nu beter kunt aangeven en kunt luisteren waar je normaliter gesproken naar de kerk zal gaanMara schreef:Eerlijk gezegd voelt het alsof ik langzaam word losgemaakt. Ik luister nog weleens hoor, maar mijn eerste keuze gaat nu uit naar de andere gemeentes.Jantje schreef:En je eigen gemeente dan, @Mara?Mara schreef:Ochtenddienst HHG Schoonrewoerd, ds. F. van Binsbergen,
Van harte aanbevolen!
Ik was voornemens om de voorjaarsclassis af te wachten en op basis daarvan een besluit te nemen.Jantje schreef: En overweeg je dan van kerk te veranderen? Of ben je daar nog niet uit?
Kan ik CGKse blijven of is het toch beter om meteen de overstap naar de HHK te maken?
Ik weet niet hoe je dat precies bedoelt, maar de meeste gemeentes die ik nu aan heb staan, liggen iets te ver buiten het bereik.Geytenbeekje schreef:Ik denk dat je nu beter kunt aangeven en kunt luisteren waar je normaliter gesproken naar de kerk zal gaan

-
Ook een HHK kan veranderen bij een andere generatie.Mara schreef:Ik was voornemens om de voorjaarsclassis af te wachten en op basis daarvan een besluit te nemen.Jantje schreef: En overweeg je dan van kerk te veranderen? Of ben je daar nog niet uit?
Kan ik CGKse blijven of is het toch beter om meteen de overstap naar de HHK te maken?Ik weet niet hoe je dat precies bedoelt, maar de meeste gemeentes die ik nu aan heb staan, liggen iets te ver buiten het bereik.Geytenbeekje schreef:Ik denk dat je nu beter kunt aangeven en kunt luisteren waar je normaliter gesproken naar de kerk zal gaan
Dus ja...
Minder snel denk ik dan een CGK maar het kan wel.
Zelfs de GG is veranderd, begreep ik.Geytenbeekje schreef: Ook een HHK kan veranderen bij een andere generatie.
Dus ja...
Die kans is er, maar vergeleken bij onze CGK gemeente, zijn verreweg de meeste HHK's zeer behoudend. Niet ritmisch zingen, geen Weerklank, echt zoals het bij ons was.
Maar dat vind ik in andere CGK gemeentes ook terug hoor.
-
Ik zou voor een gemeente kiezen waar je om het ook even praktisch te houden, niet opnieuw belijdenis hoeft te doen, het kan wel zo wezen dat een HHK, je belijdenis overneemt. En veel naar de HHK luisteren waar je dan eventueel lid van wilt zijn,Mara schreef:Zelfs de GG is veranderd, begreep ik.Geytenbeekje schreef: Ook een HHK kan veranderen bij een andere generatie.
Dus ja...
Die kans is er, maar vergeleken bij onze CGK gemeente, zijn verreweg de meeste HHK's zeer behoudend. Niet ritmisch zingen, geen Weerklank, echt zoals het bij ons was.
Maar dat vind ik in andere CGK gemeentes ook terug hoor.
En vooral gebed.
Ik weet dat je met de warme hand kunt overstappen.Geytenbeekje schreef: Ik zou voor een gemeente kiezen waar je om het ook even praktisch te houden, niet opnieuw belijdenis hoeft te doen, het kan wel zo wezen dat een HHK, je belijdenis overneemt. En veel naar de HHK luisteren waar je dan eventueel lid van wilt zijn,
En vooral gebed.
Dat is ook de reden waarom ik niet naar een GG zou gaan, ik ga niet opnieuw belijdenis afleggen.
-
Net alsof je opnieuw gaat dopen lijkt het wel he.Mara schreef:Ik weet dat je met de warme hand kunt overstappen.Geytenbeekje schreef: Ik zou voor een gemeente kiezen waar je om het ook even praktisch te houden, niet opnieuw belijdenis hoeft te doen, het kan wel zo wezen dat een HHK, je belijdenis overneemt. En veel naar de HHK luisteren waar je dan eventueel lid van wilt zijn,
En vooral gebed.
Dat is ook de reden waarom ik niet naar een GG zou gaan, ik ga niet opnieuw belijdenis afleggen.
Alsof je in je vorige gemeente je belijdenis niet echt is geweest.