Seksueel misbruik

Terri

Re: Seksueel misbruik

Bericht door Terri »

merel schreef: 12 mei 2025, 12:35
Terri schreef: 12 mei 2025, 11:43 Ik had mijn posting weggehaald, maar met het citeren komt het toch weer tevoorschijn.... :sweat
Oeps sorry, deel van post verwijderd.
Super van je :super
Rido91

Bericht door Rido91 »

merel schreef: 12 mei 2025, 08:35
huisman schreef: 18 apr 2025, 16:03
Een verdachte is nog geen veroordeelde. Ik vind het dan ook nogal aanmatigend om ver voor de rechter uit te lopen en daarnaast ook nog koude grond psychologie te bedrijven.
Zijn voorarrest is niet voor niets met 90 dagen verlengd. De kans dat het dan loos alarm is, is nihil.
Een langer voorarrest betekent niet dat de verdenking ernstiger is, zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Er kunnen ook andere redenen zijn om iemand langer vast te houden. De verdachte kan een gevaar zijn voor de maatschappij of er wordt gevreesd dat de verdachte naar het buitenland zal vluchten. Ook kan iemand langer worden vastgehouden omdat extra onderzoek noodzakelijk is (citaat: ND)
merel

Bericht door merel »

Rido91 schreef: 12 mei 2025, 20:31
merel schreef: 12 mei 2025, 08:35
huisman schreef: 18 apr 2025, 16:03
Een verdachte is nog geen veroordeelde. Ik vind het dan ook nogal aanmatigend om ver voor de rechter uit te lopen en daarnaast ook nog koude grond psychologie te bedrijven.
Zijn voorarrest is niet voor niets met 90 dagen verlengd. De kans dat het dan loos alarm is, is nihil.
Een langer voorarrest betekent niet dat de verdenking ernstiger is, zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Er kunnen ook andere redenen zijn om iemand langer vast te houden. De verdachte kan een gevaar zijn voor de maatschappij of er wordt gevreesd dat de verdachte naar het buitenland zal vluchten. Ook kan iemand langer worden vastgehouden omdat extra onderzoek noodzakelijk is (citaat: ND)
Het OM gaat niet over het voorarrest. Uiteindelijk beslist een rechter en neem maar van mij aan dat de ernst van de feiten en het liggende bewijs meetelt in de verlening van het voorarrest ;)
Plaats reactie